Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #223685:
Presun vozidiel je problém. V Krasňanoch vodiči nemajú papiere na T3P a zase na Trnávke dosť vodičov nemá papiere na T3/T6/K2. A áno, je to problém DPB.
Reakcia na: Valec #223683:
Mám obavu, že keď ľudia zistia, že z Petržalky až do Rajky a späť nikto nekontroluje cestovné lístky, že to budú zneužívať tak ako to bolo na linke 525 do Chorvátskeho Grobu keď ju prevádzkoval DPB a nebol tam ani doplnkový predaj CL u vodiča. V takom prípade S8 asi dlho nevydrží... ?

Hmm a pokuta za cestovanie bez platného CL bude vyššia na medzištátnom úseku trasy ako na vnútroštátnom? Podľa http://www.slovakrail.sk/fileadmin/dokumenty/2017_pdf/Cenniky/16_uhrady_ceny_poplatky.pdf to vyzerá tak, že ZSSK môže dať pokutu iba za úsek na tratiach ŽSR, teda iba po štátnu hranicu...
Reakcia na: Ámos #223685:
Paradoxne u autobusov sa ľahšie požičajú vozy medzi vozovňami, hoci sú to iné prevádzky, ako u električiek, kde sú už obe vozovne jedna prevádzka. U električiek platí že iná vozovňa = iný svetadiel.
Reakcia na: Solider #223662:
No pekne. Len sa mi nezdá že nemáme dosť súprav. Jedine ak myslíš T6. V Juráku je ich v studenej zálohe hádam dosť.
Reakcia na: Solider #223673:
A to je zase len problem DPB, nie?
Ci presun vozidiel medzi vozovnami, ci zmeny vo vyprave su zakonom zakazane?
Reakcia na: Peon #223681:
Na trati Poprad - Studený Potok - T. Lomnica nie je SVS, jazdia normálne vlakvedúci a platí štandardná tarifa ZSSK, akurát sú tam uznávané niektoré lístky na TEŽ. Takže v tomto smere odlišnosť vlastne nie je.
Reakcia na: Peon #223675:
Áno, chcel som napísať Rusovce. Lístok cestujúcemu neoznačí nikto, pôjde o čiastočne integrovanú trať, tzn. nástup bude možný len už označeným lístkom.
A ak tam náhodou ZSSK zabezpečí predaj (vôbec netuším ako to tam bude), tak bude možné kúpiť lístok aj u sprievodcu.
Reakcia na: Ámos #223664:
V reále to už vo Veľkej Británii vyzerá celkom ináč.
Reakcia na: Peon #223675:
1; Hmm alebo bude na S8 predávať CL rušňovodič tak ako je to vraj v ŽRIDS? http://www.slovakrail.sk/sk/ids/zrids.html

Najskôr tam píšu: "na linke Žilina – Rajec nie je možné si kúpiť lístok po nástupe do vlaku. Treba teda nastúpiť už s vopred zakúpeným cestovným lístkom."

A hneď pod tým prekvapenie: "lístok je možné zabezpečiť si v stacionárnych automatoch Dopravného podniku mesta Žilina (podľa cenníka ŽRIDS) na všetkých zastávkach alebo staniciach okrem zastávky Porúbka, kde je možné si lístok kúpiť bez prirážky u rušňovodiča podľa cenníka ZSSK,"

"zo staníc a zastávok, kde sa nachádza len stacionárny automat žilinského dopravného podniku, je možné zakúpiť si u rušňovodiča bez prirážky aj lístky so zľavou REGIONAL alebo na základe kariet KLASIK RAILPLUS, JUNIOR RAILPLUS a SENIOR RAILPLUS a lístok na prepravu bicykla alebo batožiny,"

2; Zaujala ma ešte odlišnosť v dvoch SVS pre zadarmistov. ŽRIDS: "cestujúci využívajúci nárok na bezplatnú prepravu nepotrebujú na linke Žilina – Rajec cestovný lístok, pri kontrole sa stačí preukázať preukazom na bezplatnú prepravu."

TEŽ http://www.slovakrail.sk/sk/ceny-zlavy-sr/vysoke-tatry-tez-oz/cestujuci-s-narokom-na-bezplatnu-prepravu.html "Cestujúci s nárokom na bezplatnú prepravu sa vo vlakoch Tatranských elektrických železníc (TEŽ) a Ozubnicovej železnice (OŽ) preukazujú platným preukazom na bezplatnú prepravu bez potreby vyzdvihnutia cestovného lístka na bezplatnú prepravu. Na trati Poprad - Studený Potok - Tatranská Lomnica je potrebné sa preukázať aj cestovným lístkom na bezplatnú prepravu."

Na S8 to (moje body 1 a 2 v tomto príspevku) teda ako bude? Na základe vyššie uvedeného to neviem odhadnúť. ?
Reakcia na: 810zssk #223679:
Dakujem velmi pekne ?
Reakcia na: ujkosamko #223678:
V takom pripade je nablizsiou zastavkou Slovinska 🙂
Reakcia na: 810zssk #223677:
No v podstate sa musim dostat do bowlingoveho narodneho centra, takze ak sa nemylim tak je to Turbinova 1.
Reakcia na: ujkosamko #223676:
Turbinova je pomerne zlozita "ulica". To ktora zastavka je najblizsia zalezi od cisla domu - ak nam vies presnejsie urcit kam presne ides, vieme ti lepsie poradit.
Dobry len som sa chcel spytat viete ktora zastavka(jedno ci autobusova alebo elektrickova) je najblizsie k Turbinovej ulici? Rozmyslal som ze radiova ale neviem ci nahodou magnetova nie je blizsie. Pomozete niekto?
Reakcia na: Valec #223668:
Rozumiem správne, že to bude tak ako na linke S25, teda označovač cestovných lístkoch vo vlaku? ? Myslíte, že by to maďarskí partneri dovolili? Cestujúcich využívajúcich ten vlak iba na maďarskom vnútroštátnom úseku by ten označovať asi mýlil. A ak by tam bol ten s dotykovou obrazovkou [na S25 je tuším stále ten žltý bez obrazovky / displeja], tak určite by chceli mať menu aj v maďarskom jazyku a aby umožnil predať CL aj na Slovensko - samozrejme klasickou platobnou kartou z banky...

Kto teda označí cestujúcemu CL IDS BK v prípade nefunkčnosti toho iba jedného OCL na ŽST Petržalka alebo v prípade nástupu cestujúceho v Rusovciach smer Petržalka? Povinnosť nastúpiť do vlaku s už označeným CL (v prípade Rusoviec teda z autobusu MHD) sa mi zdá byť dosť prísna a voči cestujúcim nespravodlivá. To teda majú ľudia využívať tarifu ZSSK - konkrétne kupovať ich SMS lístok alebo lístok z eshopu ZSSK cez internet [na jednorazovú cestu z Rusoviec do Petržalky]? Na ŽST Rusovce nebude Wifi pre cestujúcich, však? ?

Vraj v niektorých motorákoch ČD [kde je samoobslužný výpravný systém] predáva lístky aj strojvedoucí, ale nemôžem to rýchlo nájsť na internete.

Predpokladám, že si chcel napísať, že v Rusovciach OCL nebude (Rajka zatiaľ nie je zaintegrovaná). Hmm a v Rusovciach bude po rokoch sprístupnená čakáreň [teda interiér stanice] pre cestujúcich? ? Predajné miesto ZSSK ani zmluvné so ŽSR tam, predpokladám, nebude. A ani predajný automat ZSSK ani ten červený multifunkčný z BID.
Reakcia na: 810zssk #223666:
Ak tomu správne rozumiem, tak z Petržalky až do Rajky pôjde vo vlaku iba rušňovodič [+ cestujúci]. Ten bude v tom úseku zo ZSSK alebo z Gysevu? Pre porovnanie: Do Marcheggu jazdia slovenskí rušňovodiči, ale z Viedne až do Petržalky rakúski.

V Rajke smer Hegyeshalom / Csorna nastúpi sprievodca z Gysevu, a teda tam už nebude samoobslužný výpravný systém? Teraz, myslím, že nie je. A revízor ZSSK ak tam niekedy príde bude kontrolovať po Rajku. Keď dostane cestujúci bez platného lístka pokutu, tak časť z každej (za úsek Rusovce, štátna hranica - Rajka) vyplatí ZSSK Gysevu?

Wau, taká zaujímavá téma toto. ? Milujem imhd.sk a verejnú dopravu! ❤
Reakcia na: Ámos #223667:
Rezerva žiaľ nie je prístupná pre obe vozovne vzájomne.
Reakcia na: Valec #223665:
To mi nenapadlo Valec. ? Wau, tak bude to linka S8. Super! ? Som rád, že integrácia toho bratislavského úseku bude hneď od začiatku prevádzky.

ZSSK sa bude s Gysevom vyrovnávať za slovenský úsek samostatne (bez účasti BID), správne predpokladám? A to asi finančne, však? Nenapadá mi totiž aká / kde vyrovnávka výkonov [barter] by za toto mohla byť. ?
Reakcia na: Peon #223670:
SVS je na Slovensku v sucasnosti zavedeny na tratiach TEZ, OZ a na trati Zilina - Rajec. Na vsetkych tychto tratiach cestujuci sam zodpoveda za zakupenie platneho CL a pripadne oznacenie. Obdobne by to teda malo byt na trati Rajka - Bratislava. Obdobne to fungovalo svojho casu na Os Bratislava - Ganserndorf.

"Tak ako tu aj v Česku je možné vo vlakoch cestovať aj za tarifu železničného dopravcu, tak nepredpokladám, že by to v Maďarsku bolo inak." - A za aku inu tarifu by si chcel v Madarsku cestovat?
Reakcia na: 810zssk #223661:
Som zvedavý či z Petržalky do Rajky pôjde sprievodca ZSSK alebo či celú trasu pôjde maďarský z Gysevu.

Na www.cp.sk je v poznámke napísané "samoobslužný výpravný systém" čo v praxi neviem čo bude. Žeby tam boli iba námatkové kontroly tak ako v takom istom motoráku v Rakúsku napr. v úseku "Marchegg - Ganserndorf"? A myslí sa to iba na území Maďarska? V tejto súvislosti som si spomenul, že v župe Gyor-Moson-Sopron majú www.enykk.hu čo je, predpokladám, ich integrovaná doprava.

Všimol som si aj zaujímavosť, že podľa cp.sk tie vlaky nebudú stať v Bezenye (čo by bolo nelogické - aspoň na znamenie by to tam stáť malo), ale podľa mav.hu tam budú stáť. Tak ako tu aj v Česku je možné vo vlakoch cestovať aj za tarifu železničného dopravcu, tak nepredpokladám, že by to v Maďarsku bolo inak.

Zaujalo ma tiež, že po tejto zmene sa v úseku "Rajka - Hegyeshalom" na tej jednokoľajke zvýši počet spojov z dnešných 9 na 11. Žiaľ ani toto sa nevyrovná pravidelnému 2-hodinovému intervalu od skorého rána do neskorého večera spred zopár rokov keď tam všetky spoje vykonávala MÁV (vlaky - elektrické nízkopodlažné Talenty z Rajky cez Hegyeshalom pokračovali do Mosonmagyaróváru a Gyoru)..

Hmm a nie je tak trochu škoda (a neekologické), že na elektrifikovanej trati bude jazdiť motorák? To je to isté ako ČD na osobákoch v úseku "Kúty - Břeclav". ? Úsek "Hegyeshalom - Csorna" je tuším neelektrifikovaný, však? A na druhej strane, nezávislá trakcia je predsa len spoľahlivejšia v prípade keď sa niečo mimoriadne stane. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.