Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #223150:
Ale mne nevadí, že Molecova a Botanická záhrada sú styčné body, veď som to nekritizoval ani. To rozseknutie L32 a 133 má minimálne ten zmysel (okrem toho, že L133 zrušiť úplne), že do L32 sa ti nebude serkať ten, kto ide iba v úseku DD-Molecova! Chápeš? Nie? Tak ešte raz a znova ... Ak sa ti to L32 natrepe na Dlháčoch 50-60 ľudí čo ide iba na Molecku a zo 40 čo potrebuje ísť na Mlynskú dolinu, alebo Kramáre, či hl.st., tak 10-20 ostane vonku trčať na zastávke! Nakoniec čo ich čaká? Aj tak budú vyčkávať na 33, ktorou sa ako trpáci zvezú dole a tam počkajú na 32ku v ktorej sa uvoľní miesto po tých čo vystúpia na Molecovej. Už chápeš pointe môjho návrhu?

Ide o to, že linku 32 s účelom prepravy primárne do vzdialenejších cieľov a hlavne cieľov odlišných od tých, ktoré sú električkou z Molecovej dosiahnuteľné využívajú tí, ktorým by sa nič nestalo keby 2-3 minúty počkali na 33ku. Budú ti síce papuľovať, že prečo by oni mali čakať, keď im na Molecovej utečie električka, ktorá jazdí tak "riedko", že každé 2 min je málo. Lenže bohužiaľ slováci sú vlčáci, ktorí sa riadia heslom v jednej knihe, ktorú podaroval Gustáv Krajčí Ferkovi Mikloškovi v 90. rokoch za jeho prínos politike a síce :"Chci to teď hned a všechno!". Takže počkať si 2-3 min na menej narvatý spoj je heroický výkon a potom samozrejme pestovať ďalšiu olympijskú slovenskú disciplínu "frfľanie pre vlastnú blbosť". Keby to DPB riadil tak, žeby L32 išla v závese 1min po 33, aby tá pobrala ľudí čo idú na električku, tak by to bolo ok. Rovnako tak 133, ktorú by som ale zrušil úplne.
Reakcia na: MatejBA #223128:
Achtung baby ?
Súbehy L50 sú takéto:
- s L70 od Svätoplukovej po Most SNP, ibaže funkcia je odvoz z centra do dvoch úplne iných m.č. L50 obsluhuje Ružinov a Nové Mesto. L70 Vlčie hrdlo a P. Biskupice (dajme tomu, že aj z Vrakune do nej dakto sadne ak sa odvezie alebo prejde pešo). Porovnávaš tu ale súbeh dvoch autobusových liniek nezmyselne.
- s L205 je to na 3 zastávkach, Saleziáni sú diskutabilní, tam je to aspoň od seba pár metrov vzdialené ale tam by som skôr povedať, že sa iba stretávajú, ako sa musí trolejbus stretnúť s električkou na Molecovej
- s električkami na úseku Saleziáni - Tomášikova je to dané absenciou druhej električkovej vetvy z Ružinova na Nivy a do centra, po vybudovaní trate cez Košickú a Landererovu by L50 mohla byť do značnej miery osekaná. Stojí si však za tým, že pokiaľ električková trať z Ružinova nepôjde k AS, tak to veľký úspech mať nebude.
- porovnávať L50 s čiste špičkovou L196, ktorá takmer ani nepremáva a je iba v krátkom súbehu s trolejbusmi na Gagarinovej, tak to je silné kafé čo tu varíš ... ?

Je blbé, že sa v tomto meste neuvažuje s nahradením trolejbusov na najvyťaženejších smeroch ako napr. Šancová - Trnavská - Rožňavská (druhá radiála zo ZP, kde by mali končiť PAL 6xx), Gagarinova (pre IAD rozšíriť na 3+3 Bajkalskú - z toho 1+1 BUS-pruh, a Slovnaftskú, čím by sa získala kapacitná komunikácia pre odklonenú IAD z Gagarinovej, kde by sa časť komunikácie zabrala pre električku a odklonil by sa tak frekventovaný prúd IAD mimo sídlisk Prievoz, Trávniky a Pošeň). Ideálny stav by tak bol mať vedenú L50 kolmo na radiály v trase : OD Slimák (Račianska rad.), Polus (Vajnorská rad.), Trnavská (radiála na Trnávku/Zlaté piesky), Tomášikova (Ružinovská rad.), Gagarinova (Vrakunsko-P.B. radiála) a s pokračovaním na Vlčie hrdlo, kde by zakončila. Do P.B. ju netreba ťahať, nakoľko tam už by sa potiahla uvedená električka, ktorú bude križovať. Otázne je iba čo s L70, kadiaľ ju viesť aby sa nemotala okolo električky aby ľudia danú L50 využívali na návoz k električke na Gagarinovej a tiež aby tí z úseku P.B. - Vlčie hrdlo a Vlčie hrdlo - Bajkalská, kde nebude L50 dostupná, tak aby L70 naviezla k električke cestujúcich, len otázka je kde aby potom bolo ju aj kde otočiť neťahal sa v súbehu s električkou.

Tá "tvoja" bájna 133 je obdoba volovín typu aké tu kedysi obšťastňovali našu prítomnosť a síce 105, 106, 107, 108 a 114 (keď ešte jazdila po Trnavské mýto).

Keď už, tak by som kritizoval linky ako 59 (možné nahradiť vloženými spojmi 65), kde vozí 20-30 cestujúcich, okrem rannej špičky v smere do Rače. Poobede je to viac rozložené a žiaci idú pokojne aj s L65 k električke. Ďalej by som L75 riešil, ktorá kopíruje L98, z časti by ju zastúpila aj L78 a Slanec je potrebné riešiť inak ako špičkovou L75. Niečim čo by sa dokázalo otočiť pri električke na Peknej ceste. To by si vyžiadalo ale stavebné úpravy aj keby sa jednalo o minibus. A potom samozrejme súbeh s trolejbusmi z Dolných honov, ktorý nie je zanedbateľný pri linke 75.

Ak nerozumieš kritike súbehu nezávislej trakcie a závislej tak pochop, že je to z dôvodu, že do ZT sa dávajú investície aby to ekologicky vozilo cestujúcich, aby bola istá návratnosť investície a ukázal sa opodstatnenosť toho systému, nielen po stránke ekológie ale aj po stránke kapacity! Ak tomu nerozumieš o čo ide, tak odporúčam dať si žiadosť o prijatie do pracovného pomeru k Slovak Lines, príp. inej SADky, kde nechápu, že nemajú čo obsmŕdať na trasách kde premávajú železničné linky, t.j. ekologická a kapacitná koľajová doprava.
Reakcia na: peste.noire #223148:
Stycny bod je teraz Molecova a Lafranconi a co ako teraz ? Stale su to 2 body s elektrickami. 35tka sa oslabila len preto, lebo niekto si vsimol ze soferi polhodinu jazdia polhodinu prestavkuju. Tak dali to na 40-60minut a stiha to 1 voz. Snad to vide po dodani midibusov opat na posilnenie na 20-30minut.
Reakcia na: MatejBA #223112:
No osobne by som z DD do Lamača volil L35 a prestup na 30. Keby ste boli v Karlovke normálni, tak namiesto prkotín kde je zabezpečená dopravná obslužnosť a dostatočná frekvencia a aj kapacita (Molecova - nábrežie - centrum) by ste lobovali za posilnenie L35 aby sa takí amatéri ako ty dostali na Mokrohájsku k linkám z Lamača rýchlejšie! Že? To ťa ako vidím v tom ošiale za 32 a 133 na Kuklovskú ani nenapadlo, že L35 tu nie je na ozdobu. Bohužiaľ papaláši bez dumstu o doprave z nej a aj z liniek ako 27, 35, 147 a 151 ozdobu spravili.
Reakcia na: Petto #223108:
Máš z Rače vedené do centra niečo tak huste ako L133 v súbehu so závislou trakciou? Alebo z Ružinova, či iných m.č.? Ak má ísť z Karlovky do mesta autobus, tak nech jedinými styčnými bodmi autobusu s trolejbusom a električkou je Botanická Záhrada a Molecova. Hotovo. Keby si na DD nežil, tak inak spievaš, lenže to je taká typická slovenská zakrpatenosť byť odborník na veci iba do chvíle pokým sa nejedná o jeho piesoček. Však ako môže niekto čakať, že poslanci si pre svoju m.č. schvália niečo za čo by ich geriatri ukrižovala? Tzv. hovädské neatraktívne linky raz za hodinu sú populárne najmä medzi dôchodcami. Hlavne, že to jazdí k Lidlu, Kauflandu a pod., to, že pre ostatných sú tie linky nepoužiteľné už nikoho nezaujíma, pretože každý radšej sadne na niečo čo jazdí aspoň každých 10, 12, 15 či 20 minút, dopraví sa aspoň 5-10 min pešo od cieľa cesty a ďalej ide pešo než by mal vyčkávať na hovädiny typu 27, 130, 147, 151.

Absolútne nerozumiem inak prečo mesto nijak nerozvíja minibusové linky? Prečo všetky tie linky musia dogmaticky premávať maximálne každých 30 minút?! ? Neviem komu prekáža úspešná linka 44, že prečo to nemôže premávať každých 15 minút napr., nech sa ľuďom oplatí počkať na ten bus a neísť pešo hore po Bárdošovej. Rovnako tak L27 v tejto trase je akurát tak na odvoz 2-5 nakupujúci dôchodcov pričom sa linka motá okolo trasy linky 83 ani nie ďalej ako 500m! Prečo ešte nikoho nenapadlo linku viesť po Jadranskej, Koprivnickej a na Švantnerovu a naspäť po Bezekovej a po Koprivnickej a Jadranskej naspäť? Ďalej by linka mohla zájsť aj na Brižitskú ulicu a cez Popovovu. Ale to by bolo nad mentálne sily niekoho taký návrh spracovať. Pardon, už netreba, už ten návrh spracovaný bol a očividne je nad mentálne sily kompetentných sa na to čo i len pozrieť. ? Keby mal starosta Dúbravky záujem na skvalitnení MHD, tak neťahá linku 27 populisticky k OC Dubrawa ale snaží sa presadiť zobojsmernenie Tranovského pre MHD v plnej dĺžke, pretože premávka L27 po Cabanovej je tak potrebná ako systém umelého zavlažovanie v Amazonskom pralese.
Reakcia na: Rary #223140:
Tak toto bola perfektná otázka. ? Dobre si počul. Mám veľmi rád toto diskusné fórum a verejnú dopravu. ?
Reakcia na: Rary #223144:
Tak pozri, ak už máš vodičák na auto (sk. 😎, tak s tým vieš už robiť aspoň vodiča električky. Na autobus a trolejbus si musíš urobiť sk. D. Ale tak najčastejšie pokračujú z nákladných vozidiel (sk. C) na sk. D so skúsenosťami s väčším vozidlom, ale mladší skôr začnú na električke, získajú firemné a pracovné know-how a potom si urobia D na autobus/trolejbus. 🙂
Dobrý večer poraďte mi podľa vás na aký dopravný prostriedok je si najlepšie spraviť vodičský?Co je lepšie električka,autobus,trolejbus?
Najnovšie označovače blbnú
Zdravím vás!
Mám na vás otázku, či to už niekto zaregistroval. Cestujem linkou 29, kde sú najnovšie 12m SORky, s najnovšími elektronickými označovačmi.
Už sa mi 2x stalo (možno to bolo totožné vozidlo), že som sa mohol aj rozkrájať (a robil som zábavu celému autobusu), že za nič na svete sa nedala použiť karta Slovaklines a kúpiť elektronický lístok. Naposledy včera, vozidlo s príchodom k SND pred 17:40. Keď som sa na to pýtal vodiča po 1x (a skúsil viacero označovačov), tvrdil mi, že jemu žiadnu chybu nesignalizuje.
Ono totiž po zvolení lístka na obrazovke, po priložení karty - po pár sekundách hodilo krížik...
V návale zúfalosti som skúsil vložiť kartu do štrbiny a "označilo" kartu :))
Reakcia na: Rary #223140:
Tak to hádam dá logika, že VŠETCI vodiči električiek voľno cez sobotu a nedeľu mať nemôžu. Máte snáď pocit, že v sobotu a v nedeľu električky nejazdia? Alebo jazdia v autonómnom režime?
Reakcia na: Rary #223140:
Ano,maju volno. Cez vikend jazdia na elektrickach traktoristi a astronauti. ?
Ďakujem valec .A ešte neviete či majú vodiči električiek voľno cez sobotu a nedeľu?Lebo som počul že nie, tak si to chem overiť.
Reakcia na: S499.1023 #223138:
Plus je na to vyčlenených aj zopár "bežných" vodičov MHD.
Reakcia na: Ámos #223137:
Tak ho povezú inštruktori autoškoly DPB.
Reakcia na: Valec #223136:
A ked si niekto objedna zajazd do Trencina?
Reakcia na: Rary #223135:
DPB neprevádzkuje diaľkové spoje. Rajka aj Hainburg sú pre špeciálnu skupinu vodičov... najďalej sa dostaneš do Marianky.
Dobrý deň jazdia vodiči autobusu len v meste?Alebo musia jazdiť aj diaľkové spoje?pýtam sa ti čo sú zamestnaní pre dpb.
Reakcia na: david1 #223133:
Pridám sa do tejto diskusie aj ja.
Pokým nemáme dokonalý prestupný terminál na Molecke, je akékoľvek ďalšie pridávanie prestupu na tejto zastávke krok proti cestujúcim. Aj keď by prestup medzi 32 a 33 bol na hrane, stále je to nútené prestupovanie na spôsob 64 a 41, pričom pri týchto linkách sme sa väčšina zhodli na tom, že je toto blbo vymyslené. Navyše, DD sú dostatočne veľké sídlisko na to, aby mali okrem zvozu k električke aj nejaký spoj ďalej. A teraz nenarážam na nutnosť priameho spoju na stanicu, ale aspoň na Kramáre k nemocnici.
Reakcia na: MatejBA #223128:
Stále porovnávaš neporovnatelné..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.