No i keď niesom fanúšik SaS (i keď Sulíka minimálne ako ekonóma rešpektujem, hoci nemali nikdy v živote pristúpiť v roku 2010 aby prvotriedny ekonomický Mengele - Mikloš - dostal kreslo ministra finanicií, ktoré som vtedy želal Sulíkovi, ktorý aspoň v otázke Eurovalu si zachoval principiálne tvár, čo je v našej politike ešte vzácnejšie ako 29. február), tak skôr Sulíkovi by som dôveroval ako hentomu muzeálnemu exponátu, čo tu pomaly 30 rokov otravuje kyslík a má toľko drzosti sa tváriť, že je nezávislý pričom každé jedny voľby je aj poslednému absolventovi ZDŠ jasné, že je to všivavý Smerák (ex-SDĽ), len sa hanbí priznať farbu. Problém, ktorý mám ja so SaSkou je, že okrem Sulíka tam nepoznám nikoho normálneho, kto by niečo v tej hlave mal okrem volovín a lacných populistických namotávok. Úprimne mi je Sulíka ľúto za to, čo do strany nafasoval. On mi aspoň ako liberál a ekonomicky zodpovedný človek príde, ale to čo má v strane, tak po vzhliadnutí videí a písaných vecí nimi, mám dosť. Inak nebol Droba jedným z tých politikov čo po voľbách do NR SR 2012 odišli a neskôr doliezli s prosíkom?
Ak to funguje, tak potom OK. Pokiaľ by sa 133 zrušila a posilnila sa 33 s tým, že 32 pôjde v závese za 33, aby 33 brala ľudí na Molecku, tak potom zas OK. Nejde to, že čo si niekto nedovoľuje alebo dovoľuje. Ide o to, že takým opatrením zamedziť tomu, že sa do autobusu nedostanú tí, čo s ním potrebujú ísť a nedostanú sa doň kvôli tým, čo majú každé 3-4 min alternatívu v podobe frekventovanej linky a i tak sa musia natrepať do tej čo ide každých 10min pri najlepšom.
Vedúci kancelárie NR SR, ktorý nastúpil po ftáčnikovom líblingovi Stromečkovi, ušetril na bežnej prevádzke parlamentu tuším niečo cez 350000 € / rok. To aby sme sa bavili úplne konkrétne, Sulíkove vs. Ftáčnikove nominácie.
Na čo je dobrá diskusia s Ftáčnikom, keď jeho nominanti majú vždy erotické ruky? (Čoho sa chytia, to doje** - Blumentál, Petržalka, Štefanovičova, atď atď atď atď)
Droba kandiduje zrejme preto, že na nič iné nie je vhodný. Ale za zmienku stojí, že Sulík sa vyjadril, že bude osobne dohliadať na personálne nominácie. Takže sa netreba báť, že to bude stáť na Drobovej svojvôli a neznalosti.
Z ďalšieho odpadu stojí za zmienku Kusý, ktorý je neplatič do sociálky (na to nemá peniaze, na plagáty áno?). Frešo sľuboval "lodnú MHD " v minulých voľbách, podľa transparentneho účtu minul na kampaň 5 eur a je skorumpovaný.
To ze s tebou niekto nesuhlasi, este neznamena ze ta nechape.
Co sa tvojich argumentov tyka, tak po prve, ak 32 nepoberie ludi, tak pramalo vyriesime tym ze ju v danom useku uplne zrusime a tych ludi sa pokusime narvat do uz beztak plnej 33. Ak 32 nepoberie, tak je v nej minimalne 100 ludi - mas pocit ze 33 bezne vezie 100 volnych miest?
Navyse, cely tvoj "problem" sa da hravo vyriesit tak, ze 32 bude jazdit bezprostredne po 33 (povedzme dve minuty), takze 33 vyberie odchyti z tych co idu len po Molecku.
A co tak namiesto voloviny typu "zrusenie casti trasy na L32" to urobit tak, aby L33 isla napriklad minutu pred L32?
A argument "Ak sa ti to L32 natrepe na Dlháčoch 50-60 ľudí čo ide iba na Molecku a zo 40 čo potrebuje ísť na Mlynskú dolinu, alebo Kramáre, či hl.st., tak 10-20 ostane vonku trčať na zastávke!" je taky, ze "vozia sa mi tam ludia, co si to dovoluju, zakazte im to!" - MHD je na to, aby odviezla ludi z A do B Nie aby ludia z A mali zakazany nastup a museli ist cez C do B. A navyse od posilnenia L32 na cisto 15m/18m linku sa uz nestava/nestalo, ze ludia ostavaju na zastavke.
Ano, uz vidim, ako cez vikend idem L35kou do Tesca Lamac/Bory Mall - jaj moment, nejazdi, dyg ? Alebo pojdem cez tyzden a budem cakat kolko, 40 minut? A aj to iba v spicke ? Ako vravis, jedna vec je, aby jazdili linky tak ako maju. Druha vec je, ze jednu taku linku chces zrusit (nezda sa mi, zeby jazdilo malo ludi z DD na Kramare/Stanicu).
Ano, L35 by mala sancu byt zaujimavou linkou, ak by spojila DD - Dubravku - Bory Mall - Lamac (cize nahradila 35, 123 a pripadne ciastocne aj 130) - ale opat by bola poznamka, ze ma subeh s elektrickou.
L133 - ak si si vsimol, tu neobhajujem. Zacinam mat totiz pocit, ze v poslednej dobe zacina byt prazdna/prazdnejsia, kedze na nabrezi byvaju dost casto zapchy a meskava
Co sa tyka subehu trakcii - nevidim dovod, preco ale okresavat autobusove linky, ked maju ciastocny subeh s inou linkou pricom ale idu uplne niekam inam. Preco by sa mala zrusit L32 na DD, ked iba kolko, 25%?, jej trasy ma subeh s L33. Nehovoriac o tom, ze ak posilnis L33 tak, aby nahradila L32 (teraz ide v spicke poobede aj 18 spojov za hodinu, z toho 6 je L32) tak nakoniec neusetris ziadne vozy, naseries viac ludi a budes musiet nejak poriesit 5-10 minutove meskania/vyrovnavacku na priebeznej konecnej, inak ti bude permanentne jazdit mimo CP
Opakujem,cele je to o preklade v CP 32+33. Ale uz zbytocne toto budes riesit. 32tka je uz posilnena Solarismi CNG (okrem tohto tyzdna lebo sa rataju ludia tak behaju NB12 a NB18 s ratackami). 133 je zatial stale potrebna, lebo "Molecova prestup" ? .
Ale mne nevadí, že Molecova a Botanická záhrada sú styčné body, veď som to nekritizoval ani. To rozseknutie L32 a 133 má minimálne ten zmysel (okrem toho, že L133 zrušiť úplne), že do L32 sa ti nebude serkať ten, kto ide iba v úseku DD-Molecova! Chápeš? Nie? Tak ešte raz a znova ... Ak sa ti to L32 natrepe na Dlháčoch 50-60 ľudí čo ide iba na Molecku a zo 40 čo potrebuje ísť na Mlynskú dolinu, alebo Kramáre, či hl.st., tak 10-20 ostane vonku trčať na zastávke! Nakoniec čo ich čaká? Aj tak budú vyčkávať na 33, ktorou sa ako trpáci zvezú dole a tam počkajú na 32ku v ktorej sa uvoľní miesto po tých čo vystúpia na Molecovej. Už chápeš pointe môjho návrhu?
Ide o to, že linku 32 s účelom prepravy primárne do vzdialenejších cieľov a hlavne cieľov odlišných od tých, ktoré sú električkou z Molecovej dosiahnuteľné využívajú tí, ktorým by sa nič nestalo keby 2-3 minúty počkali na 33ku. Budú ti síce papuľovať, že prečo by oni mali čakať, keď im na Molecovej utečie električka, ktorá jazdí tak "riedko", že každé 2 min je málo. Lenže bohužiaľ slováci sú vlčáci, ktorí sa riadia heslom v jednej knihe, ktorú podaroval Gustáv Krajčí Ferkovi Mikloškovi v 90. rokoch za jeho prínos politike a síce :"Chci to teď hned a všechno!". Takže počkať si 2-3 min na menej narvatý spoj je heroický výkon a potom samozrejme pestovať ďalšiu olympijskú slovenskú disciplínu "frfľanie pre vlastnú blbosť". Keby to DPB riadil tak, žeby L32 išla v závese 1min po 33, aby tá pobrala ľudí čo idú na električku, tak by to bolo ok. Rovnako tak 133, ktorú by som ale zrušil úplne.
Achtung baby ?
Súbehy L50 sú takéto:
- s L70 od Svätoplukovej po Most SNP, ibaže funkcia je odvoz z centra do dvoch úplne iných m.č. L50 obsluhuje Ružinov a Nové Mesto. L70 Vlčie hrdlo a P. Biskupice (dajme tomu, že aj z Vrakune do nej dakto sadne ak sa odvezie alebo prejde pešo). Porovnávaš tu ale súbeh dvoch autobusových liniek nezmyselne.
- s L205 je to na 3 zastávkach, Saleziáni sú diskutabilní, tam je to aspoň od seba pár metrov vzdialené ale tam by som skôr povedať, že sa iba stretávajú, ako sa musí trolejbus stretnúť s električkou na Molecovej
- s električkami na úseku Saleziáni - Tomášikova je to dané absenciou druhej električkovej vetvy z Ružinova na Nivy a do centra, po vybudovaní trate cez Košickú a Landererovu by L50 mohla byť do značnej miery osekaná. Stojí si však za tým, že pokiaľ električková trať z Ružinova nepôjde k AS, tak to veľký úspech mať nebude.
- porovnávať L50 s čiste špičkovou L196, ktorá takmer ani nepremáva a je iba v krátkom súbehu s trolejbusmi na Gagarinovej, tak to je silné kafé čo tu varíš ... ?
Je blbé, že sa v tomto meste neuvažuje s nahradením trolejbusov na najvyťaženejších smeroch ako napr. Šancová - Trnavská - Rožňavská (druhá radiála zo ZP, kde by mali končiť PAL 6xx), Gagarinova (pre IAD rozšíriť na 3+3 Bajkalskú - z toho 1+1 BUS-pruh, a Slovnaftskú, čím by sa získala kapacitná komunikácia pre odklonenú IAD z Gagarinovej, kde by sa časť komunikácie zabrala pre električku a odklonil by sa tak frekventovaný prúd IAD mimo sídlisk Prievoz, Trávniky a Pošeň). Ideálny stav by tak bol mať vedenú L50 kolmo na radiály v trase : OD Slimák (Račianska rad.), Polus (Vajnorská rad.), Trnavská (radiála na Trnávku/Zlaté piesky), Tomášikova (Ružinovská rad.), Gagarinova (Vrakunsko-P.B. radiála) a s pokračovaním na Vlčie hrdlo, kde by zakončila. Do P.B. ju netreba ťahať, nakoľko tam už by sa potiahla uvedená električka, ktorú bude križovať. Otázne je iba čo s L70, kadiaľ ju viesť aby sa nemotala okolo električky aby ľudia danú L50 využívali na návoz k električke na Gagarinovej a tiež aby tí z úseku P.B. - Vlčie hrdlo a Vlčie hrdlo - Bajkalská, kde nebude L50 dostupná, tak aby L70 naviezla k električke cestujúcich, len otázka je kde aby potom bolo ju aj kde otočiť neťahal sa v súbehu s električkou.
Tá "tvoja" bájna 133 je obdoba volovín typu aké tu kedysi obšťastňovali našu prítomnosť a síce 105, 106, 107, 108 a 114 (keď ešte jazdila po Trnavské mýto).
Keď už, tak by som kritizoval linky ako 59 (možné nahradiť vloženými spojmi 65), kde vozí 20-30 cestujúcich, okrem rannej špičky v smere do Rače. Poobede je to viac rozložené a žiaci idú pokojne aj s L65 k električke. Ďalej by som L75 riešil, ktorá kopíruje L98, z časti by ju zastúpila aj L78 a Slanec je potrebné riešiť inak ako špičkovou L75. Niečim čo by sa dokázalo otočiť pri električke na Peknej ceste. To by si vyžiadalo ale stavebné úpravy aj keby sa jednalo o minibus. A potom samozrejme súbeh s trolejbusmi z Dolných honov, ktorý nie je zanedbateľný pri linke 75.
Ak nerozumieš kritike súbehu nezávislej trakcie a závislej tak pochop, že je to z dôvodu, že do ZT sa dávajú investície aby to ekologicky vozilo cestujúcich, aby bola istá návratnosť investície a ukázal sa opodstatnenosť toho systému, nielen po stránke ekológie ale aj po stránke kapacity! Ak tomu nerozumieš o čo ide, tak odporúčam dať si žiadosť o prijatie do pracovného pomeru k Slovak Lines, príp. inej SADky, kde nechápu, že nemajú čo obsmŕdať na trasách kde premávajú železničné linky, t.j. ekologická a kapacitná koľajová doprava.
Stycny bod je teraz Molecova a Lafranconi a co ako teraz ? Stale su to 2 body s elektrickami. 35tka sa oslabila len preto, lebo niekto si vsimol ze soferi polhodinu jazdia polhodinu prestavkuju. Tak dali to na 40-60minut a stiha to 1 voz. Snad to vide po dodani midibusov opat na posilnenie na 20-30minut.
No osobne by som z DD do Lamača volil L35 a prestup na 30. Keby ste boli v Karlovke normálni, tak namiesto prkotín kde je zabezpečená dopravná obslužnosť a dostatočná frekvencia a aj kapacita (Molecova - nábrežie - centrum) by ste lobovali za posilnenie L35 aby sa takí amatéri ako ty dostali na Mokrohájsku k linkám z Lamača rýchlejšie! Že? To ťa ako vidím v tom ošiale za 32 a 133 na Kuklovskú ani nenapadlo, že L35 tu nie je na ozdobu. Bohužiaľ papaláši bez dumstu o doprave z nej a aj z liniek ako 27, 35, 147 a 151 ozdobu spravili.
Máš z Rače vedené do centra niečo tak huste ako L133 v súbehu so závislou trakciou? Alebo z Ružinova, či iných m.č.? Ak má ísť z Karlovky do mesta autobus, tak nech jedinými styčnými bodmi autobusu s trolejbusom a električkou je Botanická Záhrada a Molecova. Hotovo. Keby si na DD nežil, tak inak spievaš, lenže to je taká typická slovenská zakrpatenosť byť odborník na veci iba do chvíle pokým sa nejedná o jeho piesoček. Však ako môže niekto čakať, že poslanci si pre svoju m.č. schvália niečo za čo by ich geriatri ukrižovala? Tzv. hovädské neatraktívne linky raz za hodinu sú populárne najmä medzi dôchodcami. Hlavne, že to jazdí k Lidlu, Kauflandu a pod., to, že pre ostatných sú tie linky nepoužiteľné už nikoho nezaujíma, pretože každý radšej sadne na niečo čo jazdí aspoň každých 10, 12, 15 či 20 minút, dopraví sa aspoň 5-10 min pešo od cieľa cesty a ďalej ide pešo než by mal vyčkávať na hovädiny typu 27, 130, 147, 151.
Absolútne nerozumiem inak prečo mesto nijak nerozvíja minibusové linky? Prečo všetky tie linky musia dogmaticky premávať maximálne každých 30 minút?! ? Neviem komu prekáža úspešná linka 44, že prečo to nemôže premávať každých 15 minút napr., nech sa ľuďom oplatí počkať na ten bus a neísť pešo hore po Bárdošovej. Rovnako tak L27 v tejto trase je akurát tak na odvoz 2-5 nakupujúci dôchodcov pričom sa linka motá okolo trasy linky 83 ani nie ďalej ako 500m! Prečo ešte nikoho nenapadlo linku viesť po Jadranskej, Koprivnickej a na Švantnerovu a naspäť po Bezekovej a po Koprivnickej a Jadranskej naspäť? Ďalej by linka mohla zájsť aj na Brižitskú ulicu a cez Popovovu. Ale to by bolo nad mentálne sily niekoho taký návrh spracovať. Pardon, už netreba, už ten návrh spracovaný bol a očividne je nad mentálne sily kompetentných sa na to čo i len pozrieť. ? Keby mal starosta Dúbravky záujem na skvalitnení MHD, tak neťahá linku 27 populisticky k OC Dubrawa ale snaží sa presadiť zobojsmernenie Tranovského pre MHD v plnej dĺžke, pretože premávka L27 po Cabanovej je tak potrebná ako systém umelého zavlažovanie v Amazonskom pralese.
Tak toto bola perfektná otázka. ? Dobre si počul. Mám veľmi rád toto diskusné fórum a verejnú dopravu. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.