Podľa stránky ÚVO tendre na 12m a kĺbové autobusy vyhral SOR. Nie je tam napísané na s akým pohonom, ale predpokladám, že 12m by moli byť plynové a kĺbové naftové.
Predsa "viac koľaj, viac električka" ?
Vidíte, aké pěkné vizualizácie pre Vás pripravili súdruhovia v Sovjetskom sväze. Len tá lanovka tam chýbá, len tá lanovka...?
Keď sa kupuje CL v zóne 100 na BČK s PCL 100+101 a je to iba 15-minútový (!) na 2 zóny, tak časová platnosť sa predlžuje podľa kľúča 100+100+101, čo mi vychádza na predĺženú časovú platnosť 60 minút ako pozerám v tabuľke. Tak prečo ja som dostal až 90 minút? ? Vďaka tomu som tesne, ale predsa v rámci tejto predĺženej časovej platnosti stihol docestovať späť do zóny 101. ? Veď predĺženú časovú platnosť 90 minút by som mal dostať keby som cestoval tiež iba 2 zóny v regióne, ale na CL s bežnou platnosťou 30 minút ALEBO na 3 zóny v regióne s bežnou platnosťou 60 minút...
A moja druhá otázka: Spoje, ktoré majú priebežnú konečnú "Bernolákovo,,Hlavná ul.kaštieľ" sa už nevracajú späť cez obec [pravdepodobne sa tam autobus ani nemá kde otočiť], ale idú po ul. Gaštanová aleja na hlavnú Seneckú cestu. Ak chce tento spoj využiť cestujúci idúci do Bratislavy napr. zo zastávky "Bernolákovo,,Hlavná ul.Espresso" tak vďaka IDS BK vodič dokáže bez problémov predať takýto CL, ale s tým, že na priebežnej konečnej pri kaštieli musí cestujúcemu vydať aj registračnú potvrdenku, ktorá sa už, zdá sa, nazýva "Prestup"? Totiž medzi časom príchodu ku kaštieľu a odchodu má podľa CP 5 minút. To je, predpokladám, vyrovnávací čas, a teda nie prestávka.
A ako je to so zastavením a otvorením dverí mimo zastávky? Ak vodič otvorí IBA prvé dvere a tak umožní cestujúcemu výstup mimo zastávky, tak mu na to pri náhodnej kontrole palubáku neprídu? Ja to z ľudského hľadiska chápem v ojedinelých prípadoch keď to nikomu neuškodí ako neoficiálny prozákaznicky prístup zo strany vodiča, a preto dúfam, že sa v tomto smere mojim príspevkom nebude nikto zaoberať.
Myslíš niečo takéto? http://www.siteco.com/en/de_de/products/outdoor-luminaires-catalogue/chapter/1547/category/11227/family/11233/variant/2568.html
S tým by som problém nemal, ale neviem, kedy/či vôbec som v Bratislave videl pouličnú lampu, ktorá by vrhala svetlo tak, ako je nakreslené na tej produktovej stránke, a neoslepovala ma pri príchode zo strany a zároveň neprodukovala zbytočný svetelný smog smerom nahor...
Oslepovanie zo strany ma pekne vytáča aj na LED svietidlách s mizernou/žiadnou optikou...
Zasa nedá sa povedať, že výbojka = zlá distribúcia svetla a LED =dobrá, smutným príkladom nech sú práve poeurofondované dediny.
Pocit bezpečnosti a prevencia kriminality tiež nie je len doména LEDiek. V Prešove na sídliskách sa ľudia sťažovali na horší pocit práve po výmene svetiel za žiariace len dolu a nie aj na okolitú zeleň. Podľa mňa stačí nahradiť oranžovosivú tmu sodíka za omnoho príjemnejšie žltkasté svetlo halogenidu a prostredie hned inak pôsobí. Stačí sa ísť pozrieť do Levoče. Cca 15 rokov staré sodíky vytvárali tmavé ulice na ktorých som sa nechcel zdržať, kým ulice s vymenenými svietidlami za halogenidy s poriadnymi parabolami pri rovnakej hustote osv. bodov navodzovali atmosféru pre bezpečnú večernú prechádzku.
Keď má teleso do daných podmienok dobre zvolenú svietivosť, teplotu, vernosť podania farieb, optiku, osvetlený uhol a náklady na prevádzku, tak tam môžu byť zabudované hoc aj svätojánske mušky a efekt sa dostaví. ?
Tito studenti maju automaticky socialne stipendium. Tak nech si to z toho platia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Marek1978