Reakcia na: 3pa3ck3 #218937:
Hej hľadáš nevýhody, tie sa vždy dajú nájť. Ide o to, či výhody prevyšujú nevýhody alebo nie.Odstavené pokazené auto je zriedkavý zjav. Nech stojí v strede. Ak by malo stáť v bus pruhu stačí legislatíva s prednostným právom busov meniť pruh. Odbočovanie cez bus pruh by legislatíva povoľovala len s tým, že sa neobmedzí bus. Busy budú filmovať najmä priestor pred sebou, porušenie by sa rovnalo veľkej pokute. Bicykle môžu jazdiť v strede presne za tých podmienok ako hovoríš. Jednoducho stredom pruhu, na zemi nakreslené bicykle, čo som už uviedol, rýchlosť tam obmedzená na 40 km/h. Ak by chcel niekto predbiehať musel by vojsť do ľavého pruhu, vyžadovala by to legislatíva.
3pa3ck3
Videl si fotku metrobusov z Istanbulu? Toto by bolo relevantné nahradenie súčasných električiek. Pravý pruh je najrizikovejší kvôli odstavovaniu pokazených áut, odbočovaní do dvorov, prepletom s odbočovacími pruhmi a podobne. A riešienie umiestniť pás pre cyklistov medzi dva jazdné pruhy by bol veľmi hlúpy nápad - ja by som radšej zaviedol povinné predchádzanie cyklistov cez druhý pruh a legalizoval jazdu cyklistov v strede pruhu. Stačí mi, keď na ceste za mestom predbieha autobus ani nie pol metra odo mňa.