Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 3pa3ck3 #218937:
Hej hľadáš nevýhody, tie sa vždy dajú nájť. Ide o to, či výhody prevyšujú nevýhody alebo nie.
Odstavené pokazené auto je zriedkavý zjav. Nech stojí v strede. Ak by malo stáť v bus pruhu stačí legislatíva s prednostným právom busov meniť pruh. Odbočovanie cez bus pruh by legislatíva povoľovala len s tým, že sa neobmedzí bus. Busy budú filmovať najmä priestor pred sebou, porušenie by sa rovnalo veľkej pokute. Bicykle môžu jazdiť v strede presne za tých podmienok ako hovoríš. Jednoducho stredom pruhu, na zemi nakreslené bicykle, čo som už uviedol, rýchlosť tam obmedzená na 40 km/h. Ak by chcel niekto predbiehať musel by vojsť do ľavého pruhu, vyžadovala by to legislatíva.
Reakcia na: munww #218933:
"Nákladovosť neriešim." - a viac netreba diskutovat. Pokial si niekto nedovidi na spicku nosa a nechape, ze aj verejne financie maju LIMIT, tak sa neda o nicom bavit.

Co nahvrhujes ty je vyhodenie stoviek milionov eur na rekonstrukciu a nakup novych vozov + vyradenie starych, dobrych, funkcnych elektriciek, statisice eur kazdy mesiac na viac ako dvojnasobny pocet novych zamestnancov, viac ako dvojnasobny pocet nakladov na prevadzku a zhorsene zivotne prostredie (ja by som teda pri frekvencii 84 spojov za hodinu nechcel byvat pri zastavke Lafranconi).

Myslel som, ze si dostal rozum, ale ty si tak fanaticky ako sucasne feministky.

Zodral som na teba dost z mojej klavesnice a minul az prilis casu. Myslel som, ze uz si pochopil, ze tvoj navrh je blbost, ale ocividne tebe do nedopina. Tym padom s tebou koncim diskusiu a na tvoje navrhy ako z Pezinka uz osobne reagovat nebudem.
Reakcia na: 3pa3ck3 #218935:
Zastávka Zochova je ok, cestujem tade pravideľne.
Busy nahradzajúce električky by tiež nemuseli zastavovať na každej zastávke
Reakcia na: munww #218929:
Ešte k umiestneniu pruhov:

Videl si fotku metrobusov z Istanbulu? Toto by bolo relevantné nahradenie súčasných električiek. Pravý pruh je najrizikovejší kvôli odstavovaniu pokazených áut, odbočovaní do dvorov, prepletom s odbočovacími pruhmi a podobne. A riešienie umiestniť pás pre cyklistov medzi dva jazdné pruhy by bol veľmi hlúpy nápad - ja by som radšej zaviedol povinné predchádzanie cyklistov cez druhý pruh a legalizoval jazdu cyklistov v strede pruhu. Stačí mi, keď na ceste za mestom predbieha autobus ani nie pol metra odo mňa.
Reakcia na: 3pa3ck3 #218935:
Elektrobus či iný ekologický a tichý bus by sa mohol rovnako plaziť cez staré mesto ako električka. Hej, bolo by ich viac, je to nevýhoda. Po Špitáskej a aj všade v starom meste (ak by to bolo výhodnejšie) by sa busy mohli plaziť presne v tom istom priestore ako sa plazia električky a mohli by sa aj vyrábať v rovnakej šírke.
Iste, nejaké veci by sa museli meniť... no a? Zmenili by sa. Nie sú to neprekonateľné prekážky...
Ide o to, aby sa MHD hýbala a bola spoľahlivá
Reakcia na: munww #218929:
V prvom rade, ak by sa niečo takéto zavádzalo, tak by bolo potrebné úplne prekopať linkové vedenie s tým, že autobusy nahrádzajúce električky by nejazdili uličkami Starého Mesta a obsluha týchto častí by sa riešila minibusmi. Už to tu bolo riešené, že kolóny autobusov na pešej zóne na Obchodnej či Námestí SNP (hranica úplného historického jadra) by nevyzerali ústretovo k turistom. A napríklad na takej Špitálskej, kde máme tri linky, sa bus pruh pri tej úzkej zástavbe nemá kam vojsť. Plus museli by sme počítať s veľmi drahou prestavbou električkového tunela na cestný vrátane technológie spĺňajúcej aktuálne normy. Takže si myslím, že konkrétne cesta na nábreží by to zvládla (navyše by zrejme poklesol význam zastávky Lafranconi, kedže dnes sa tam prestupuje na električku kvôli obchádzaniu kolón v centre - ešte by trebalo zaviesť priamu celodennú linku z Mlynov na stanicu), no vznikli by iné problémy napr. na Staromestskej (zastávka Zochova to nezvláda už teraz).
Reakcia na: Ike #218932:
úbohý komentár a názor
Reakcia na: zlomok #218930:
Ak chceš niečo povedať, povedz to normálne. Nákladovosť neriešim. Primárne riešim spoľahlivosť a rýchlosť
Reakcia na: zlomok #218930:
Prosím, nereagujte na neho. Človek, ktorý nemá moc, vzdelanie a vedomosti v oblasti dopravy, ekonómie a demografie tu ide načrtávať svoje vízie podporené slovami ako "možno", "zrejme", "asi", "vraj", "neviem". Poďme do Nového roka s diskusným fórom na úrovni.
Reakcia na: Mhr1 #218918:
Aké zadelenie vodičov? Čo je DPB nejaký ústav alebo podnik pre autistov, ktorí psychicky nezvládnu nástup na viac ako jednom mieste?
Reakcia na: munww #218929:
A tie autobusy budú autonómne, bez šoférov?
Prajem dobrý deň. K téme: výlučne busová doprava v Bratislave (čiže bez električiek).
Spočítal som aký maximálny počet vozidiel prejde zastávkou Lafranconi. V rannej špičke to je za hodinu 30 električiek. Nech ich nahradí 60 kĺbových autobusov, čo je však zvýšená kapacita. Okrem električiek ešte 24 autobusov. Spolu by to bolo 84 vozidiel za hodinu. Keď zvážime fakt, že autobusy často jazdia dva za sebou a spolu otvárajú na zastávkach dvere, ide vlastne o 42 dvojíc za hodinu. Čiže priemerný interval medzi dvojicami busov by bol podstatne viac ako minúta. Aj keď zohladníme určitú neefektívnosť napríklad v tom, že nie vždy by dvojice prešli naraz cez niektoré semafory a pod. Čiže fungovalo by to. Myslím, že frekventovanejšia zastávka by v Bratislave nebola. Hlavný argument takéhoto riešenie je v tom, že busy sa obídu, električky nie.
Na našich radiálach by bol pravý pruh bus pruh. V strede všetky vozidlá, no namaľoval by som na zem bicykle (ak by nemohla byť niekde vedľa cyklocesta) a rýchlosť by som v strednom obmedzil na 40 km/h. Vľavo zúžený pruh s obmedzenou šírkou vozidiel ako majú bežné autá. Úplne v strede zelený pás so stromami.
To je moja vízia riešenia tak o 20 rokov. Dovtedy budú busy na ekologický pohon a naše električky zostarnú. Možno medzitým papaláši nejako vyriešia zápchy a busy sa budú hýbať. Zmení to pohľad na vec.
Reakcia na: Mirtschi #218926:
Bratislava nie je v Ceskej republike, preto tu neplati ceska legislativa.
Reakcia na: MatejBA #218920:
Nie nevyhnutne. Vies to riesit napr. mensimi zonami, alebo tranzitnou zonou. Napriklad ak by bola tranzitna zona medzi SR a AT + Wolfsthal a Hainburg by boli v roznych zonach, cestovne Bratislava - Hainburg by vyslo na 1,80 (2x zona 100, 1x tranzitna zona, 2x rakuske zony, t.j. 5 zon). Ale samozrejme aj s moznostou prestupu.

Za vypadok trzieb by nemohla az tak cena CL1C, ako skor platnost PCL ci delba trzieb.

Kazdopadne si myslim ze by sa mali hladat sposoby ako zaradit 801 a 901 do IDS BK.
Do pléna: Mohlo by niečo podobné hroziť i v Bratislave? Podla mňa problém budú mať s hlukom potom i iné mestá. https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=424748&sznu=u35PQ4296jLxXcev
Reakcia na: Dispecer #218924:
Ak niekto viete ešte o nejakej linke, ktorá nie je na cp.sk (hlavne na západnom Slovensku) tak prosím napíšte. ? V minulosti tam nebol Blaguss z Bratislavy do Viedne, ale ten tam už viacero mesiacov je.
Reakcia na: Peon #218923:
V 11/2015 na tom Tescobuse jazdil Mercedes-Benz Vario #NZ-355AT. ? CP tuším na stránke Arrivy nenájdeš, ale na stránke mesta hej.

Na cp.sk nie je veľa liniek...
Reakcia na: Peon #218921:
Wau, zo Štúrova (aj od železničnej stanice) vraj jazdí bezplatná linka do Maďarska (Ostrihom) do ich hypermarketu TESCO. ? http://www.sturovo.sk/download_file_f.php?id=538037 Vraj ju zabezpečuje Arriva Nové Zámkky, ale na jej webe ju nemôžem nájsť.

Okrem toho vraj stále existuje aj bežná linka maďarského dopravcu [iba cez pracovné dni], ktorá však (na rozdiel od minulosti) už nie je v našom vyhľadávači cp.sk Nevidím tam cestovné (predpokladám, že pri nástupe v Maďarsku sa môže platiť iba vo forintoch). http://www.sturovo.sk/download_file_f.php?id=538038

Na cp.sk takisto nie je ani linka z Komárna do Komáromu. http://www.volan.hu/menetrmezo/228.pdf Tá tam má aj cenník, ale tiež mi nie je jasné či je tam u vodiča v Maďarsku možné platiť iba vo forintoch.
Reakcia na: Peon #218919:
Ešte doplním čo ma zaujalo na linke ČSAD Uherské Hradište, ktorá umožňuje aj vnútroštátnu prepravu na území Slovenskej republiky. Išli ste tým už niekto?

"Vnitrostátní přeprava osob na území ČR a SR je povolena. Na lince platí individuální ceník, cestující ze Slovenska, na Slovensko a po Slovensku, mohou platit jízdné v Kč i v Eurech." http://www.csaduh.cz/jizdni-rady/000087.pdf

Cenník v eurách majú na str. 5: http://www.csaduh.cz/download/11_cenik-jizdneho.pdf

Ďalej ma zaujalo, že SAD Trenčín pri platbe v hotovosti na vnútroštátnych linkách poskytuje pri zľavnenom cestovnom zľavu iba cca 20 %. ? http://www.sadtn.sk/cms_object/file/1719_tarifa_pal_01012016__cennik_cestovneho__priloha_4_zmluvy_s_tsk.pdf

Pre porovnanie, v Trnavskom kraji je výška zľavy pri zľavnenom cestovnom cca 40 % (tiež sa líši podľa vzdialenosti v km). Tu v IDS BK sa poskytuje jednotná 50 % zľava.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.