Reakcia na: MatejBA #217985:
Každých 8 min. do Rače, a ráno 6? To si dúfam robíš len srandu. Jednak by to v špičke bol problém pobrať už dnes (nie to ešte v strednodobom horizonte za predpokladu existencie parkovacej politiky, či P+R v Rači, nedajbože pri ukončení nejakej prímestskej bus linky v Rači v rámci funkčného IDS), a jednak je ten interval ozaj nechutný, keďže napr. v tvojom konkrétnom návrhu ľudia cestujúci na Obchodnú/Zochovu/západný koniec mesta musia nie len že čakať do 8 minút (priemerne 4) na svoj spoj (v zásade ako dnes, ak nepočítam možnosť L3 s potenciálnym prestupom na Blumentáli na napr. L8), ale ešte ich aj všetkých donútiš prestupovať s ďalším priemerných čakaním 4 minúty. Ako, stráviť priemerne 8 minút (pri nepravidelnostiach s rizikom navýšenia) na zastávkach pri používaní NS MHD nepovažujem za cestu, ako prilákať ďalších cestujúcich.To je len jedna z ukážok, ako by toto absolútne nefungovalo, tých vecí sa dá vymenovať viacero na každej radiále, plus na rozdiel od vyššie uvedeného príkladu nemá väčšina koľajových krížení v súčastnosti vytvorené podmienky na pohodlný prestup.
Nehovoriac o strednodobom horizonte, kedy ti "hrozí" dobudovanie ďalších tratí, pôsobiacich ešte väčší rozdiel a rozptyl dopytu na jednotlivých radiálach, či v ich častiach (naozaj budeme voziť z Petržalky každé 3-4 minúty vzduch na Hlavnú stanicu namiesto posilnenia dnešnej L3 kapacitnejšími vozmi? Kam povedie linka z Prievozskej radiály, len dve zastávky na Nám Ľ. Štúra a a späť? Čo v prípade vzniku ďalšej spojky v meste, napr. Dostojevského rad, či Tomášikova? Čo v prípade predĺženia Vajnorskej radiály k Žst Vajnory, bude tam chodiť z Trnavského mýta každý 4. spoj? A vlastne, ako riešiť rozdielny nápor cestujúcich v "krátkych" spojoch po ŽSt NM a v "dlhých" spojoch pokračujúcich ďalej po Vajnorskej, keďže vzhľadom na pokračovanie linky na západnej strane mesta musia byť všetky vozy rovnakej kapacity a v rovnakom intervale (platí pre zlomkov variant)?
Tých otázok je jednoducho príliš veľa. Radšej sa zamerajme na zvyšovanie spoľahlivosti/presnosti el. dopravy, aby bol použiteľný dnešný tabuľkový preklad na radiálach, a nie vymýšľať šotoušoviny ala S-Bahn
mack