Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #217987:
1) Teraz to je v Rači prijateľné, ale od Vinohradov je to klasická lotéria, že či práve prišiel vlak, alebo nie. Každopádne L7, vzhľadom k tomu, že ide až 3 minúty po L3, je peklom tak či tak.
2) Nemyslím si, že by to bolo od Vinohradov výrazne lepšie. Ak by bol interval úplne rovnomerný (čo by pri JL variante musel byť, inak by bol prúser zase na opačnom úseku linky), tak by krátky spoj chodil v polke prípadov bez stojacich cestujúcich, a z dlhého by vypadávali ľudia, keďže by oba brali polovicu cestujúcich z úseku Vinohrady-Račko. A pre ľudí, ktorí chcú mať pri cestovaní priestor na dýchanie, znamenalo čakanie vždy na krátky spoj, čiže 6-8 minút
Reakcia na: Rubber38 #217986:
Tych 8-6 minut bol len navrh od brucha a ukazka. Teoreticky sa to moze urobit aj naopak a skratit v spickach niektore spoje po Nam. L. Stura a vsetky by jazdili do Race, alebo len kazdy treti spoj po Vinohrady, alebo vlozene spoje, atd. 🙂

Co sa tyka prestupov, tak jediny chybajuci prestup by bol pod Manderlakom. L1/L2 mas prestup na Safarikovom nam. alebo ak sa vybuduje pri Maderlaku; L1/L3 by malo momentalne Kamenne Nam./Nam. SNP, co by riesila obojsmerna zastavka pri Manderlaku; L1/L4 prestup na obchodnej; L2/L3 mas Spitalsku/Manderlak; L2/L4 prestup na Trnavskom Myte/Legionarskej; L3/L4 prestup na Blumental. A to hovorim o prestupoch na hrane 🙂

Tento navrh som robil kedysi a ano, nerata s inym predlzenim ako do Petrzalky. Z jednoducheho dovodu - este vobec nevieme, kedy, kade a ci sa budu tahat nove elektrickove trate. Mozem ti nakreslit peknu schemu vseliakej trasy liniek, ale pokial nevieme ani priblizne trasy, bude to este vacsia fantasmagoria ako to, co som navrhol 🙂

Re #217987 Valec: Uprimne neviem ako plna je Raca na elektrickach, ale nestacilo by 3000 os/hod (cca priemer medzi 242 a 356 ludi v 30T) v spicke? Nie je kritickejsi usek od Mladej Gardy do mesta? Plus moj prvy odstavec na Rubbera 🙂
Reakcia na: MatejBA #217985:
Nestačil. Dnes má ráno v Rači 15 spojov 32 metrových vozidiel a 7,5 spoja 21 metrového vozidla, tzn. dokopy za hodinu 637,5 metra električky (blbý ukazovateľ, ale pre porovnanie je OK).
V tvojom návrhu by to vyšlo len na 450-460 metrov/h. Neviem ako to dnes jazdí plné, ale ten úbytok bol ešte väčší, ako keby dnes L7 ráno do Rače nejazdila vôbec.

Od Vinohradov by to bolo výrazne výrazne lepšie 900-920 metrov/h (t.j. +262,5 m), ale tá Rača by bola krokom k horšiemu.
Reakcia na: MatejBA #217985:
Každých 8 min. do Rače, a ráno 6? To si dúfam robíš len srandu. Jednak by to v špičke bol problém pobrať už dnes (nie to ešte v strednodobom horizonte za predpokladu existencie parkovacej politiky, či P+R v Rači, nedajbože pri ukončení nejakej prímestskej bus linky v Rači v rámci funkčného IDS), a jednak je ten interval ozaj nechutný, keďže napr. v tvojom konkrétnom návrhu ľudia cestujúci na Obchodnú/Zochovu/západný koniec mesta musia nie len že čakať do 8 minút (priemerne 4) na svoj spoj (v zásade ako dnes, ak nepočítam možnosť L3 s potenciálnym prestupom na Blumentáli na napr. L8), ale ešte ich aj všetkých donútiš prestupovať s ďalším priemerných čakaním 4 minúty. Ako, stráviť priemerne 8 minút (pri nepravidelnostiach s rizikom navýšenia) na zastávkach pri používaní NS MHD nepovažujem za cestu, ako prilákať ďalších cestujúcich.

To je len jedna z ukážok, ako by toto absolútne nefungovalo, tých vecí sa dá vymenovať viacero na každej radiále, plus na rozdiel od vyššie uvedeného príkladu nemá väčšina koľajových krížení v súčastnosti vytvorené podmienky na pohodlný prestup.

Nehovoriac o strednodobom horizonte, kedy ti "hrozí" dobudovanie ďalších tratí, pôsobiacich ešte väčší rozdiel a rozptyl dopytu na jednotlivých radiálach, či v ich častiach (naozaj budeme voziť z Petržalky každé 3-4 minúty vzduch na Hlavnú stanicu namiesto posilnenia dnešnej L3 kapacitnejšími vozmi? Kam povedie linka z Prievozskej radiály, len dve zastávky na Nám Ľ. Štúra a a späť? Čo v prípade vzniku ďalšej spojky v meste, napr. Dostojevského rad, či Tomášikova? Čo v prípade predĺženia Vajnorskej radiály k Žst Vajnory, bude tam chodiť z Trnavského mýta každý 4. spoj? A vlastne, ako riešiť rozdielny nápor cestujúcich v "krátkych" spojoch po ŽSt NM a v "dlhých" spojoch pokračujúcich ďalej po Vajnorskej, keďže vzhľadom na pokračovanie linky na západnej strane mesta musia byť všetky vozy rovnakej kapacity a v rovnakom intervale (platí pre zlomkov variant)?

Tých otázok je jednoducho príliš veľa. Radšej sa zamerajme na zvyšovanie spoľahlivosti/presnosti el. dopravy, aby bol použiteľný dnešný tabuľkový preklad na radiálach, a nie vymýšľať šotoušoviny ala S-Bahn
Reakcia na: zlomok #217983:
Je snad 1 linka pri dobrom intervale horsia ako 2 pri slabsom? 🙂 A kludne sa mozeme bavit o 4 min. intervale po Vinohrady a 8 do Race, rano napriklad 3 a 6. V kombinacii s tvojimi 45-46m elektrickami by v pohode stacili 😉
Reakcia na: Pe67 #217970:
A čuduješ sa? 200 hodín v robote a príde im ledva 700 eur výplata, stresy, striedanie pracovnej doby, nie každý toto dlhodobo vydrží. Uťahovanie časov vyženie starých a mladí neprídu za také peniaze. Určitý počet vodičov sa dá ušetriť väčším počtom delených zmien, ktoré ale nebude chcieť nikto robiť, keď tam zarobí najmenej a celý deň má odpálený.
Reakcia na: MatejBA #217980:
Jediná linka na Račianskej radiále? ?
Reakcia na: drink #217981:
Ono to má viacero nedostatkov čo sa týka rovnomernosti ponúkanej kapacity. Takže je toho viac než len to čo si vymenoval. Ale aspoň sa to približuje reálnemu nosnému systému. Pochopil si správne rozdelenie linky 2 rovnomerne na ŽST NM a Zlaté piesky.

Kapacitu Petržalskej radiály pridať obratiskom niekde uprostred s tým, že časť liniek by končila tam (najmä v špičkách zaujímavé).

46 metrov preto, lebo to je dĺžka 3xT6A5 (cez plech 45,8 a cez spriahadlá 46,7 metra).
Reakcia na: zlomok #217978:
Určite to stojí aspoň za zamyslenie.
Zatiaľ ma napadlo toto:
- 20 min interval v sedle na ŽST Nové Mesto a na Zlaté piesky možno kapacitne stačí, ale nie je veľmi user friendly. Ak by sa spustilo regulované parkovanie a P+R, tak by možno ani kapacita na ZP nestačila
- ako pridať kapacitu po predĺžení petržalskej radiály?

Tak 45, alebo 46 m 🙂 ?
A prečo práve toľko?
Reakcia na: zlomok #217978:
Ta L4 v tvojom navrhu mi pride ako dost velka blbost 🙂 Otazka ale je nakolko je lepsi moj variant (asi o moc nie) ?

https://drive.google.com/open?id=1qrCdys8ntRX_nZnBoqGTENBIap4&usp=sharing
Reakcia na: zlomok #217974:
Presne takto som to myslel. Dlhsie vozy (resp. trojicky) na L4, L5, L9 a L3 a tym padom sa moze zrusit L6 a L7. Na L8 dat 2xT a novostavby K2S na L2.
Reakcia na: drink #217977:
Ja by som dal 46 metrové vlaky a 2,5 minútový traťový interval v špičke. Ušetrím niečo vodičov a pridám kapacitu. Pre začiatok dve linky (každá s 5 min. intervalom). Prvá z Dúbravky s 45 metrovými vlakmi, druhá z Karlovky s 32,5 metrovými vlakmi. V sedle nechať 7,5 minútový pre obe linky, víkendy a večer 10 minút.

A teraz sa môžete do mňa pustiť:
Reakcia na: zlomok #217974:
Som za nakup 42-45 m elektriciek, ale treba si tiez uvedomit, ze 3 min interval v KV znamena 6 min interval v Dubravke. A mimo spicky by sa sucasny 7,5 min interval v Dubravke ako zmenil? Aj to treba vymysliet.
Reakcia na: piggee #217975:
Čo opisuješ nie je Viedenský štýl. K2S nie sú prichystané na spájanie s čímkoľvek do súprav a vzhľadom na ich vek (s výnimkou novostavieb) by som ich nechal dojazdiť tak ako sú.
Reakcia na: zlomok #217974:
A na viedensky styl by to neslo? Dvojicky K2+solo?
Reakcia na: Ámos #217969:
Súhlasím. Tí čo mínuskujú vôbec nechápu pomery. Na električkách by sa nenaťahoval interval na neúnosnú hranicu. Načo je v Karlovej Vsi traťový interval 2 minúty? Z hľadiska dopravnej obslužnosti a komfortu neprináša oproti 3 minútovému traťovému žiadne výrazné zlepšenie, ale vyžaduje o 50% viac vodičov pri rovnakých výkonoch s vozidlami o menšej kapacite. Absolútne súhlasím s tým, že DPB by mal zaobstarať 46 metrové električky a T3G, T3P a T6A5 pospájať do trojičiek. Všetky K2S vyradiť.
Reakcia na: Ámos #217969:
alebo cez eurofondy stavat Prievozsku radialu a usetrit tak obrovske mnozstvo autobusovych/trolejbusovych vodicov.
Reakcia na: Pe67 #217970:
Myslim si ze to Amos tak nemyslel. Uz dnes su na hrane rano elektricky v Raci a prave tou 45m elinou sa posilni radiala bez toho aby bolo nutne ist rano na int. 6 min.
Reakcia na: Ámos #217969:
Áno a natiahnuť intervaly. Na E je ich relatívne dosť, aj keď minimálne 12 ľudí v JD dalo výpoveď. V kurze čo beží je momentálne 17 ľudí a končí na konci januára. Ale aj tak vačšina z nich do 6 mesiacov odíde.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.