V posledenj dobe si vsimam jeden veky nesvar vodicov MHD a tym je neochota otvarat prve dvere na vozidle. Dnes to dotiahol do dokonalsti magor na L70 konkretne vozidlo 1821 ktory zastavoval cca 10m za oznacnikom cize pri oznacniku boli prve dvere za klbom a len tie otvaral. Okrem toho v prednej casti vozidla nefungovalo osvetlenie co navodzovalo dojem ze vozidlo zacina nikde pred klbom a cestujuci su tu vnimani ako neziaduci element. Samostatnou kapitolou su vraky NB10.5 ktore pre mna z nepochopitelneho dovodu nemaju dopytove tlacidlo zvonku na prednych dverach a uchylaci to vo velkom zneuzivaju tym ze dojdu na zatavku a otvori iba druhe a tretie dvere. Je to narodny sport a vodic ktory sa sprava normalne je uplna vynimka. Na L67 je to jeden z piatich ale inde to nieje o nic lepsie.
Ike
Z-priechody sú super, ale iba v prípade, ak sú správne (nie ako pri BoryMall) a ak oddelujú odlišné smery premávky. V opačnom prípade sa chodec minimálne raz približuje ku komunikácii chrbtom, čo je nebezpečné. Druhá vec je kapacita tých Z-priechodov v Dúbravke. Viac matiek s kočíkom, bicykel, ľudia s kufrom a nehovorím o nejakom školskom výlete a je problém.
Zvršok môže byť tichší ako BKV, ale celá ta rekonštrukcia a použité prvky na mňa pôsobia, ako keby sme mali rok 1991. Ak by sa vtedy urobila takáto rekonštrukcia, potom by to bolo "z iného sveta".
K tej signalizácii. Myslím si, že v Európe je iný trend: dopravné upokojovanie a preferencia nemotorovej a verejnej dopravy. Očakával by som teda, že by sa namiesto budovania jedného priechodu riadeného signálmi postavia dva bez signálov, prípadne s fyzickým spomaľovacím prahom a optickou alebo akustickou psychologickou brzdou. Takto je to o zelenej vlne pre autá (preferencia fungovala pre električky a nefunguje, chodci preferenciu nemajú).
Tá rekonštrukcia určite pomohla, ale potenciál bol inde a tá pomyselná latka je podľa mňa dosť nízko.
Bol som už na stretnutí k rekonštrukciám, viem ako policajti reagujú, ale tuto, mám pocit, úplne chýbala akákoľvek nadčasovosť.