Keďže nepoznám tento žargón, neviem, ktorý model myslíš pod NB10.5 (aj som pozrel zoznam vozidiel, ale žiadne NB10.5 som nevidel), no pokiaľ viem, tak dopytové tlačidlo na predných dverách nemajú prinajmenšom Mercedesy CapaCity. Teda napr. L83. Áno, je pravda, že niekedy vodiči neotvárajú predné dvere, ak niekto zvnútra tade nevystupuje. Už som sa stretol aj s klopkaním na dvere cestujúcim zvonku. Asi to budem aj ja tak robiť.
V posledenj dobe si vsimam jeden veky nesvar vodicov MHD a tym je neochota otvarat prve dvere na vozidle. Dnes to dotiahol do dokonalsti magor na L70 konkretne vozidlo 1821 ktory zastavoval cca 10m za oznacnikom cize pri oznacniku boli prve dvere za klbom a len tie otvaral. Okrem toho v prednej casti vozidla nefungovalo osvetlenie co navodzovalo dojem ze vozidlo zacina nikde pred klbom a cestujuci su tu vnimani ako neziaduci element. Samostatnou kapitolou su vraky NB10.5 ktore pre mna z nepochopitelneho dovodu nemaju dopytove tlacidlo zvonku na prednych dverach a uchylaci to vo velkom zneuzivaju tym ze dojdu na zatavku a otvori iba druhe a tretie dvere. Je to narodny sport a vodic ktory sa sprava normalne je uplna vynimka. Na L67 je to jeden z piatich ale inde to nieje o nic lepsie.
Zalievanie z polievacích áut je nedostatočné.To dopadne ako v Košiciach toto leto.
Pokial sa vybudujú studne tak samotné zavlažovanie nie je tak finančne náročné. Na Záhradníckej to funguje už dlho bez problémov.
Najlepšie na tom je to, že v KV sa plánuje zatrávnenie ale polievanie sa plánuje novo zakúpenými polievacími vozidlami na to určenými, pričom trávnik majú zalievať z cestnej komunikácie. Som zvedavý koľko im to vydrží. ? Keby ide o akékoľvek iné mesto tak by som to chápal, ale stačí sa pozrieť ako sa (ne)stará mesto o svoju zeleň, napr. novo položený kobercový trávnik pred predsedníctvom, ktorý vyschol ešte prvý týždeň predsedníctva. ? Na druhú stranu automatické zavlažovanie na takej dlhej trati by zrejme stalo veľmi veľa takže ostáva dúfať, že ho naozaj budú zalievať.
Nizka hladina spodnej vody? Lebo jedna pani povedala a pritom staci ist na stranky MC a najst tam rozne udaje k hladine spodnej vody z povoleni na stavbu studni - 8,5m, 13m a tak... to nie je nizka hladina spodnej vody..
A aj keby, vzdy sa da vybudovat cisterna na dazdovu vodu a polievat nou.
Co sa preferencie tyka, dufam ze bude coskoro spustena, ano nue je to chyba reko.
Z-priechody sú super, ale iba v prípade, ak sú správne (nie ako pri BoryMall) a ak oddelujú odlišné smery premávky. V opačnom prípade sa chodec minimálne raz približuje ku komunikácii chrbtom, čo je nebezpečné. Druhá vec je kapacita tých Z-priechodov v Dúbravke. Viac matiek s kočíkom, bicykel, ľudia s kufrom a nehovorím o nejakom školskom výlete a je problém.
Zvršok môže byť tichší ako BKV, ale celá ta rekonštrukcia a použité prvky na mňa pôsobia, ako keby sme mali rok 1991. Ak by sa vtedy urobila takáto rekonštrukcia, potom by to bolo "z iného sveta".
K tej signalizácii. Myslím si, že v Európe je iný trend: dopravné upokojovanie a preferencia nemotorovej a verejnej dopravy. Očakával by som teda, že by sa namiesto budovania jedného priechodu riadeného signálmi postavia dva bez signálov, prípadne s fyzickým spomaľovacím prahom a optickou alebo akustickou psychologickou brzdou. Takto je to o zelenej vlne pre autá (preferencia fungovala pre električky a nefunguje, chodci preferenciu nemajú).
Tá rekonštrukcia určite pomohla, ale potenciál bol inde a tá pomyselná latka je podľa mňa dosť nízko.
Bol som už na stretnutí k rekonštrukciám, viem ako policajti reagujú, ale tuto, mám pocit, úplne chýbala akákoľvek nadčasovosť.
Samozrejme, ze je to vyrazne lepsie ako trat z BKV panelov a aj tichsie. No,:
Mohlo to byt este tichsie, keby bola trat zatravnena. O estetickom dopade na cele sidlisko ani nevravim.
Pri tej sume za rekonstrukciu sa uz mohlo najst par desat tisic na vysadbu pricestnej zelene, ale to je stale ta esteticnost a kultivovanie verejneho priestoru.
Chybajuce priechody na oboch stranach zastavok su celkom podstatne ako aj dostatocne osvetlene nastupistia. A to cele, nielen v priestore pristresku. Na to mozno je este aj na drahe nejaky predpis predpokladam ? .
Riesenie bezbarieroveho pristupu na kazdu zastavku, o tom vela rozpravat nemusime. Nie ze, pri jednej to proste ozelieme.
Ked uz neboli financie na multifunkcny automat na kazdu zastavku, tak aspon na tie prestupne v jednom smere.
Chybajuca/nefungujuca preferencia na krizovatkach a priecestiach.
V tom vypocte nie su ziadne blbosti, ale celkom zasadne nedorobky.
S niečím by som súhlasil, s niečím nie - Z-priechody sú presadzované v celej Európe. Zvršok je tichý. Svetelná signalizácia namiesto reštrikcie IAD - tomu som neporozumel. Chcel by si zakázať vjazd IAD do celej Dúbravky? Dopravnému značeniu taktiež nie. Estetika trakčných stožiarov - ak sa nedohodne DPB so Siemensom, lepšie to nebude. Samozrejme integrované zastávky by byť mohli ale ako celok by som to rozhodne nenazval paškvilom. Moja sestra tam býva a veľmi si to pochvaľuje.
Dúbravská trať je jedna z najtichších. Pochopiteľné, záleží aj na vozidle, ktoré v danom mieste po nej ide. Škodovky takmer nepočuť. Zdá sa mi, že je ešte tichšia ako nová trať do Petržky, vďaka tým diskutovaným kostrbatým zvarom a absencii prebrúsenia a aj hlučnému prejazdu cez oblúk medzi Farského a konečnou.
Veď tie trakčné stožiare máš pri trati v celej Karlovke. Hluk z trate v Dúbravke je minimálny oproti iným otvoreným zvrškom napr. Vajnorská či Račianska alebo Karlovka. Samozrejme že je hlučnejší ako zatrávnený no to tam nebolo ani v pláne pre nízku hladinu spodnej vody.
Preferencia tam fungovala neviem ako to je teraz. Jedine tie prístupy k zastávkam mali poriešiť vždy na obidvoch koncoch zastávok.
O info paneloch a prístreškoch na všetkých zastávkach budeme napr. na Račianskej ešte dlho snívať...
To co napisal Ike a to, ze v pripade Dubravky neslo o ziadnu modernizaciu. To bola klasicka rekonstrukcia a tu si ma DPB platit sam a nepouzivat na to eurofondy.
Z - priechody, hlučný zvršok, neintegrované zastávky, dopravné značenie, svetelná signalizácia namiesto reštrikcie IAD a nehovorím o estetike (trakčné stožiare).
Neviem co je viac lahostajny pristup. Ci zrekonstruovat trat do dalsieho paskvilu ako Dubravka alebo rozbehnut cely proces odznovu aby modernizacia trati bola skutocnou modernizaciou.
Odpoved nech si uz poda kazdy sam.
Casu na realizaciu je este dost, fondy sa cerpaju do 2022.
Nie je to jedno, kto to spravuje? Podľa mňa BID chcela, aby spravovala AM+OCL na žst, lebo ŽSR by z vysoka kašlali na opravy a ich programovanie. Mikomaty netreba programovať, takže až tak veľký dohľad nad nimi netreba, možno tie v OC by mohli prejsť k BID, ale podľa mňa je to celkom zybtočné. Sú tam telefónne čísla či mailové adresy, kde sú koncovky iné. Okrem toho nič sa nemení, z pohľadu cestujúceho je to úplne jedno, kto to spravuje, ak by si DPB udržiaval svoje automaty, napr. na letisku.
Vlastne BID je len koordinátor, dopravcovia naďalej fungujú v rámci IDS, BID je ich strechou.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
luky133