Chromometraz v PAL je to najhoršie co môže byť napríklad zoberme si linku Senec - Bratislava...
Ráno ide napríklad o 5:10 autobus na Zlaté piesky cca 22 minút, po 6:20 to už je 35 minút okolo 7:00 je to 45-60 minút podľa stavu D1tky. Väčšinou sa volí zlata stredna cesta na minimalizáciu meškania ale ako sa hovorí stačí jeden tukanec stoji všetko.
K tomu poviem SL ma postihy za skoré odchody ak ide z BA toto dodržiavajú vodiči avšak neviem si predstaviť napríklad na zlatých stáť 6 linesov ktorí dôjdu s náskokom kde potom zastaví MHD?
Regionálna doprava je na Slovensku kapitola sama osebe, to všetci vieme. Ale minimálne Slovak Lines má také jazdné doby, že spoje okolo 7. hod - 8.30 v smere do Ba majú jazdnú dobu robenú na zápchy, takže 2-3 dni v týždni vedia prísť načas (zo smeru Rača, resp. Stupava), prípadne zo smeru Ivanka a Šamorín 1 deň v týždni. Zvyšné dni sú také kolóny, že aj ich "zápchovú" chropnometráž zmeškajú, často aj 40-80 min..
Ale potom prídu "voľnejšie" dni - napr jeden deň medzi víkendom a sviatkom, alebo nebodaj taký extrém ako bol tento piatok že väčšina vodičov prirovnávala premávku k 25. decembru. A v tej rannej špičke mala prevažná väčšina spojov už na vstupe do Ba náskok aspoň 1-5 min., a kým prišli na Prievozskú, čo je posledná zastávka kde niekto mohol teoreticky nastúpiť, tak mali náskok už 8-20 min a našli sa aj spoje čo prišli na Nivy aj o vyše 20 min skôr...
Ale na opakovaných a známych úsekoch by asi bolo vhodné tie jazdné doby premerať a upraviť... teraz nemyslím len mesto, ale aj v regionálnej doprave, napr. na strednom Slovensku mám s týmto neblahé skúsenosti, že autobus ide aj o 5 min. skôr.
Áno, má sa šuchtať a "zdržovať premávku" vyčkávaním po zastávkach. Je to výrazne lepšie ako zdržiavať dynamickú dopravu jazdou 30 km/h, pretože pán šofér má času dosť a šetrí naftu. Ak si smutný autobusový dopravca myslí, že to tak byť nemá, môže si podľa železničného vzoru doplniť do CP k časovým údajom "obrátené téčko" alebo čierny polmesiac.
Dlhé roky je napr. DPB kritizovaný, že nevidí za humná Bratislavy. Že by si mohol zobrať aspoň nejaký príklad z vyspelého sveta.
V BID vidím opačný extrém - povýšenie analógie na najvyšší princíp.
Autobus Lajnsov ma byt napriklad 13:15 na Patronke. Vdaka prazdnemu mesto pride 13:10. Dalsi ide o 30-60-90 minut neskor. Potesilo by ta, ak by ti usiel?
K skorsim odchodom smer ASMN poviem len toľko keď vodič nemá cestujúcich má sa po meste "šuchtať" a zdržiavať premávku na zastávkach vyckavanim? Jazdné doby sú uvádzané dnes na plnšie mesto treba brať do úvahy aj tieto fakty predtým ako niekto napíše sťažnosť ?
Ako tak pozerám tie dnešné výlukové trasy, tak správne predpokladám, že (aj kvôli prázdnejším cestám) prímestské autobusy Slovak Lines premávali na všetky smery bez zdržaní spoľahlivo podľa CP?
Samozrejme ze to s tou platnostou minimalne v SL mozne je, to som aj napisal. DPB moze byt problem, neviem ako funguje ta zbernica, ale verim ze by sa riesenie pre tie eCL naslo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
Ale potom prídu "voľnejšie" dni - napr jeden deň medzi víkendom a sviatkom, alebo nebodaj taký extrém ako bol tento piatok že väčšina vodičov prirovnávala premávku k 25. decembru. A v tej rannej špičke mala prevažná väčšina spojov už na vstupe do Ba náskok aspoň 1-5 min., a kým prišli na Prievozskú, čo je posledná zastávka kde niekto mohol teoreticky nastúpiť, tak mali náskok už 8-20 min a našli sa aj spoje čo prišli na Nivy aj o vyše 20 min skôr...