Moj otec ma okolie Neziderskeho jazera prejazdene hore dole rovnako ako NÖ a Burgenland, hovori ine veci. Tiez som si este ako student prejazdil svoje. V Rakusku nie je problem, aby sa asfaltka zmenila na strk a nasledne na blatovu cestu v lese, lebo si sa dostal do NP Donau Auen, kde by novy asflat zda sa nedovolili. My si po CHKO tahame asfalt jedna radost.
Nemame vedomosti co stoji km asfaltovej cesty v Rakusku. Mas nejaky zdroj?
Vieš ako, ja nie som cyklista, ale môj kamarát, čo jazdí každoročne podunajskú cyklotrasu, iný kamarát, ktrý jazdí pravidelne okolo Neziderského jazera a aj táto oficiálna informácia:
"Páteřní a dálkové trasy v Rakousku - povrch v naprosté většině tvoří asfalt (samozřejmě s výjimkou MTB tras)" hovoria o asfalte. Asi tam majú menej hnidopišných Ámosov, čo chcú spolurozhodovať o tých troch eurách zo svojich daní, ktoré idú na cyklotrasy.
Tvoj problém je ten, že strelíš od boku svoju pravdu a potom už "ani o píďu". Keby si sa radšej zaoberal tým, prečo u nás stojí kilometer asfaltovanej cyklotrasy ako v Rakúsku kilometer cesty I. triedy.
Ešte ma zaujalo na webe ZSSK: Sťažnosťami sa tam zaoberá nielen Sekcia služieb zákazníkom v Bratislave, ale aj:
"V prípade nesúhlasu s vybavením pôvodnej sťažnosti alebo v prípade, že sa sťažnosť týka bezpečnosti (napríklad úrazu) alebo postupu zamestnanca ZSSK, prosím zasielajte sťažnosti na Odbor inšpekcie a kontroly ZSSK"
"Podľa zákona sa sťažnosť podaná elektronickou poštou považuje za písomnú v prípade, ak je do piatich pracovných dní doplnená podpisom. ZSSK však vychádza v ústrety zákazníkom a toto ustanovenie nevynucuje. V prípade nespokojnosti s vybavením sťažnosti a po vyčerpaní možnosti odvolania v ZSSK máte právo zaslať podnet na preskúmanie sťažnosti na Slovenskú obchodnú inšpekciu, respektíve Dopravný úrad."
Predstavte si, na http://www.dpb.sk/kontakt/pre-verejnost/ zmizli telefonické a emailové kontakty na viaceré pracoviská (odbory a oddelenia). ? Napr. už tam nenájdete dispečing ani zastávkárov... Ktoré tam ešte boli a už tam nie sú? Žeby chceli, aby všetko ľudia riešili cez infolinku?
S prekvapením som si všimol, že web http://www.idsjmk.cz nielenže nemá responzívny dizajn (prispôsobený aj displejom smartfónov), ale prihlásenie užívateľa do "Můj IDS JMK" je tam nešifrované cez http - aj prezeranie po prihlásení sa.
Nikde som nevidel prevádzkovú dobu infolinky IDS JMK. Žeby ju mali non-stop? S cestujúcimi tam telefonujú a na emaily odpisujú dispečeri centrálneho dispečingu alebo ako napr. v ZSSK či DPB pracovníci infolinky? Prekvapilo ma, že keď som v minulosti zopárkrát odtiaľ potreboval nejaké informácie, tak vždy mi odpísal ten istý človek (K. H.)
Práve som objavil, že v Brne (vlastne v celom IDS JMK) si môže ktokoľvek zobraziť aktuálnu polohu vozidiel na mape - cez web aj mobilnú aplikáciu. http://iris.bmhd.cz U nás má niečo takéto neverejne iba DPB?
Zatial co niekoho volba SUV sa ma nijak netyka. Volba asfalt/strk(skvara) sa ma tyka. Mam pravo spolurozhodovat o pouziti mojich dani.
Skvara vyhrava cenou (€ za km) aj dopadom na zivotne prostredie. Samozrejme bavime sa o cyklotrasach mimo uzemia mesta v regionoch.
Pritomnost horskeho bicykla na asfaltke som neodsudzoval. Argumentuj inak ako vkladanim slov do cudzich ust.
CP však majú od mhd.sk, o.z. tak nechápem prečo nepropagujú imhd.sk appku, ktorá má off-line CP. Dúfam, že keď bude oficiálna mobilná aplikácia pre IDS BK, tak budú tú propagovať.
S tými chrípkovými prázdninami máš pravdu. A aj keby boli choré iba deti, väčšinou s nimi musí zostať doma jeden z rodičov. A ak by počas chrípkových prázdnin aj deti neboli choré, do určitého veku jednoducho nemôžu zostať doma samé a ak ich nieje ku komu dať/ vziať do práce, ostáva rodič opäť doma.
Ten však v súčasnosti neplatí v Slovak Lines ani na trasách mimo IDS BK (za Doľanmi a za Šamorínom), lebo vygooglil som "Cenník cestovného BSK č. 1/2012". Jeho účinnosť je od 1. 1. 2013. http://www.slovaklines.sk/fileadmin/user_upload/pdf/cennik_bsk.pdf V knižnom CP Slovak Lines na roky 2014 - 2015 na str. 9 má však ten istý názov "MAXIMÁLNE CENY CESTOVNÉHO v pravidelnej prímestskej autobusovej doprave". Čo je toto za neporiadok?
Pre IT znalých šotoušov tu mám úlohu, ktorú som ja nezvládol: Viete sa niekto na www.slovaklines.sk doklikať k tomu linku na "Cenník cestovného BSK č. 1/2012"? Ja som ho tam skúšal nájsť cez vyhľadávacie okienko vpravo hore, ale vypísalo mi to "Neboli nájdené žiadne články obsahujúce vyhľadávanu frázu". Preukázateľne sa však na ich webe nachádza, lebo inak by som ho nevygooglil.
Som presvedčený, že cestujúci majú právo sa k tomu Cenníku (keďže platí za Doľanmi a Šamorínom v autobusoch Slovak Lines) dostať jednoduchšie. Rozumiem, že na www.idsbk.sk nie je, lebo ide o nezaintegrované úseky, ale na weboch BSK a Slovak Lines by podľa mňa mal byť jednoducho nájditeľný. Ja jednoducho nemám rád keď sú cestujúcim poskytované nekvalitné a nedostatočné informácie!
K môjmu prvému odstavcu si rovno odpíšem sám ?: BSK má na svojom webe neaktuálne informácie. ?
Ide ale o to, že pre cyklistov, na rozdiel od autíčkárov či chodcov, poväčšine (nielen) v BA neexistujú podmienky pre normálnu bezpečnú existenciu. Ak by chodci nemali po meste chodníky a boli nútení kráčať pomedzi jazdiace autá, príp. ak by pre vodičov neexistovali cesty ( ? ), tiež by si akceptoval ich "tliachanie," príp. občasné obchádzanie niektorých predpisoch v záujme bezpečnosti (samozrejme mám na mysli napr. detských cyklistov na chodníku, nie prechádzanie križovatiek na červenú a iné arogantnosti).
Odsudzovať prítomnosť horského bicykla na asfaltke je rovnako prízemné a idiotské, ako nadávať niekomu v SUVčku, že si nezobral na cesty po BA Toyotu Aygo. Je to každého osobná voľba
Cenník (cenový výmer na verejnú dopravu už v zákone neexistuje niekoľko rokov) stanovuje pevné ceny.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Technopol