Vsetky zastavky na znamenie su fajn ak je poriadok s ich aplikaciou. To znamena po prve dobre nastavenie systemu z pohladu vybavenia vozidiel, jednotnosti postupu napriec vozovym parkom a moznostou dat znamenie ktorymkolvek tlacidlom (t.j. aj otvaranie dveri) a po druhe, ked si DPB spravi poriadok s vodicmi ktori si na tych zastavkach vymyslaju vlastne pravidla. V tomto som brutalne skepticky vzhladom na skusenosti s DPB anarchiou.
V kazdom pripade by som sa pre novy sietovy system vyhol pouzivaniu pojmu "zastavka na znamenie".
No amen tma... Ale inak nemal by som nič proti tomu, pokiaľ by z vozov vymizli tlačidlá "STOP" a už by skrátka boli len zelené tlačidlá na otváranie dverí. Proste ak niekto chce vystúpiť, stlačí zelené tlačidlo a voz zastane. Ak nikto neavizuje výstup a ani nikto nečaká na zastávke (a je to vidieť, že tam nikto nečaká – nie že je skrytý za reklamným panelom), tak je zbytočné zastavovať a aj možno upustiť od kategórie zastávok na znamenie. Proste by to platilo pre všetky zastávky.
Čo také hlásenie zástavok.Dnes nerozozná hlásenie pomaly ani človek s absolútnym sluchom a čo potom,keď sa to zavedie?Starý ľudia tak dobre nepočujú a budú tlačiť o sto šesť aby sa nepreviezli. A MHD bude stáť na každej zastávke a aj tam kde niet žiadnej zastávky,pretože si budú myslieť,že tam voľajaká zástavka je (obrazne povedané). ?
Mňa by tiež zaujímalo, či DPB bude aj naďalej cestujúcim "odporúčať" mávať na vodičov ako na 1. mája, alebo si s tým autorom hlúpych oznamov urobia poriadok.
Vodiči by mali reagovať, aj keď cestujúci zatlačí otváranie dverí. Zavedenie všetkých zastávok na znamenie podporujem, nejaké veľké úpravy vo vozidlách nepredpokladám. Aj keď sú žiaduce u niektorých problematických typov.
A budú všetky vozidlá mať jednotný systém hlásenia znamenia na vystúpenie a dopytu dverí? Alebo to bude ten guláš čo dnes? A podľa toho článku chápem že budem musieť mačgať dve tlačidlá vždy, aj keď budú všetky zastávky na znamenie? No fakt úžasné. A to zadné vozne súprav? Do čriev pridali kábliky?
Moj otec ma okolie Neziderskeho jazera prejazdene hore dole rovnako ako NÖ a Burgenland, hovori ine veci. Tiez som si este ako student prejazdil svoje. V Rakusku nie je problem, aby sa asfaltka zmenila na strk a nasledne na blatovu cestu v lese, lebo si sa dostal do NP Donau Auen, kde by novy asflat zda sa nedovolili. My si po CHKO tahame asfalt jedna radost.
Nemame vedomosti co stoji km asfaltovej cesty v Rakusku. Mas nejaky zdroj?
Vieš ako, ja nie som cyklista, ale môj kamarát, čo jazdí každoročne podunajskú cyklotrasu, iný kamarát, ktrý jazdí pravidelne okolo Neziderského jazera a aj táto oficiálna informácia:
"Páteřní a dálkové trasy v Rakousku - povrch v naprosté většině tvoří asfalt (samozřejmě s výjimkou MTB tras)" hovoria o asfalte. Asi tam majú menej hnidopišných Ámosov, čo chcú spolurozhodovať o tých troch eurách zo svojich daní, ktoré idú na cyklotrasy.
Tvoj problém je ten, že strelíš od boku svoju pravdu a potom už "ani o píďu". Keby si sa radšej zaoberal tým, prečo u nás stojí kilometer asfaltovanej cyklotrasy ako v Rakúsku kilometer cesty I. triedy.
Ešte ma zaujalo na webe ZSSK: Sťažnosťami sa tam zaoberá nielen Sekcia služieb zákazníkom v Bratislave, ale aj:
"V prípade nesúhlasu s vybavením pôvodnej sťažnosti alebo v prípade, že sa sťažnosť týka bezpečnosti (napríklad úrazu) alebo postupu zamestnanca ZSSK, prosím zasielajte sťažnosti na Odbor inšpekcie a kontroly ZSSK"
"Podľa zákona sa sťažnosť podaná elektronickou poštou považuje za písomnú v prípade, ak je do piatich pracovných dní doplnená podpisom. ZSSK však vychádza v ústrety zákazníkom a toto ustanovenie nevynucuje. V prípade nespokojnosti s vybavením sťažnosti a po vyčerpaní možnosti odvolania v ZSSK máte právo zaslať podnet na preskúmanie sťažnosti na Slovenskú obchodnú inšpekciu, respektíve Dopravný úrad."
Predstavte si, na http://www.dpb.sk/kontakt/pre-verejnost/ zmizli telefonické a emailové kontakty na viaceré pracoviská (odbory a oddelenia). ? Napr. už tam nenájdete dispečing ani zastávkárov... Ktoré tam ešte boli a už tam nie sú? Žeby chceli, aby všetko ľudia riešili cez infolinku?
S prekvapením som si všimol, že web http://www.idsjmk.cz nielenže nemá responzívny dizajn (prispôsobený aj displejom smartfónov), ale prihlásenie užívateľa do "Můj IDS JMK" je tam nešifrované cez http - aj prezeranie po prihlásení sa.
Nikde som nevidel prevádzkovú dobu infolinky IDS JMK. Žeby ju mali non-stop? S cestujúcimi tam telefonujú a na emaily odpisujú dispečeri centrálneho dispečingu alebo ako napr. v ZSSK či DPB pracovníci infolinky? Prekvapilo ma, že keď som v minulosti zopárkrát odtiaľ potreboval nejaké informácie, tak vždy mi odpísal ten istý človek (K. H.)
A cesty v regiónoch by teda mali byť tiež makadamové a nie asfaltové? A prečo vlastne v regiónoch a nie v meste? Lebo v meste býva Ámos?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023