K číslovaniu trolejbusov: Určite by bolo vhodné číslovať trolejbusy na zaklade jedného systému a nie dvoch, ako je tomu teraz. Buď nech sa ponechá samostatný 200vkový rad, ten však trocha narúša súčasný celkový systém číslovania v Bratislavskej Integrovanej doprave. Napr. v súčasnosti č.212 má trolejbus a 215 už regionálny autobus. Byť na mne, tak trolejbusy prečíslovať do súčasného autobusového radu najlepšie to spojiť aj s prípadnou reorganizáciou trasovania ich liniek. Určite je dobré keď má nejaká linka to isté svoje číslo roky rokúce, ale keď už je zavedený určitý systém číslovania liniek v pokročilom štádiu realizácie, je vhodné ho už aj dokončiť. Teda 200vkový rad ponechat regionálnym autobusom pre Záhorie. V prípade jeho ponechania pre trolejbusy sa ale mohol použiť radšej 300vkový / 400vkový. V rámci zavedenia integrovaného systému taktiež prečíslovali všetky trolejbusové linky v Brne z pôvodného radu 130-149 do radu 20-39. Spôsobilo to na určitú dobu možno trochu chaos ale ľudia si zvykli.
Verim ze aj u nas sa raz dockame. Pan co mal pocit ze bratislavska MHD je jeho modelovou zeleznicou do ktorej mu ludia nemaju co kecat uz v DPB skoncil a snad aj z magistratu postupne mizne mentalne nastavenie ze cestujuci maju respektovat Radu starsich a drzat hubu a krok.
Áno, to máš pravdu, že ľudia len nadávajú, to poznám aj v mojej práci.Počúvam to jedným uchom dnu druhým von inak by som skončil v blázinci. Nadávajú od prevratu! Zmeny samotné nie sú zlé, to chápu ale to konečné zavedenie ich zabíja?
Problém trojvozňových súprav je v tom, že niektoré zastávky sú dlhé približne 40 metrov, kam by sa vlak zložený z troch vozňov celý nezmestil. Pokiaľ ide o súpravy o dĺžke 45 metrov, vhodným adeptom v meste je na to bez diskusie najvyťaženejšia linka č. 4.
+ durcekpavol . Tri T3 do jednej súpravy je možné zapojit na Slovensku aj legislatívne, teda pokiaľ sa nezmenil na to predpis od r. 2001. Do toho roku premávali trojvozňové súpravy na rýchlodrážnych linkách v Košiciach. Dokonca v popise T3 v Košickej sekcií je to aj spomenuté. https://imhd.sk/ke/popis-typu-vozidla/237/CKD-Tatra-T3
V Bratislave sa trojvozňové súpravy len skúšali a to z vozňov T6, či aj niekedy z T3, to neviem.
Skôr si myslím, že by asi skôr v Bratislave mali to problém utiahnúť meniarne, neviem či je bratislavská sieť na to stavaná. Ďalšia vec, či by to nebolo aj po väčšinu dňa zbytočné, také dlhé súpravy, uživili by sa akurát tak možno v špičke na dúbravskej a račianskej radiále. Už v Bratislave nežijem, tak neviem posúdiť ako sú tam klasické súpravy 2xT3/T6 plné. Viem, že v Dopravný podnik města Brna zaviedol také dlhé súpravy z dvoch vozňov Vario LF2 na linke 1, kde už sa nedal moc zhusťovať interval a kapacita 30m súprav nepostačovala. Už sa tam však od toho upustilo a momentalne prevádzkujú niečo kratšie súpravy Vario LF2 + Vario LF1.
V Nemecku boli bežné 45m dlhé súpravy zložené vozňov Tatra. Nešlo však o 3xT3 / T4 (typ T4 má na rozdiel od vozňa T3 užšiu vozňovú skriňu), ale o 2xT3 / T4 + vlečný vozeň B3 / B4 vzhľadovo zhodný z vozňami T, akurát bez stanovišťa vodiča.
Samozrejme, že ľudia budú vždy proti zmenám. Aké je populárne nadávať na euro a nostalgicky spomínať na koruny. Keď prišli nové cestovné lístky, tiež nadávali. Ľudia len nadávajú a nadávajú, vlastne je jedno, či niečo robíš alebo nerobíš nič, ľudia ti budú aj tak nadávať. Skrátka určité zmeny treba presadiť tvrdou rukou a pokiaľ to boli dobré zmeny, tak sa ujmú.
"Spravil by som znova reorganizáciu celej MHD aj s nočnou lebo je to chaos"
S týmto nemám problém sa stotožniť, určite sú potrebné komplexné zmeny, a nielen v prípade MHD, ale aj železníc a celkovo dopravy ako takej v BA.
"Chudáci" Staromešťania! No ok! Čo poznám ľudí a to z celej BA a počúvam to skoro denne tak nikto nesúhlasí aby trolejbusy boli doplnené do číselného radu autobusov. Nemá to o zvyku nič spoločné. Osobne, ja nie som proti tomu aby sa prečíslovali bo tie čísla sú určené pre Integrovanú dopravu ale nech sú prečíslované rozumne. Prepáčte ale je to Šoutošovina lebo KE majú trolejbusy 71 a 72 tak aj v BA to musí byť! Lenže aj KE má trolejbusy oddelené veď medzi čísla im chýbajú. Ta niekto došiel z návrhom ta to zrobme! Uvedomte si jedno, že v 90 až možno 95% trolejbusy obsluhujú II obvod a preto je jednoduché to dať do 20 radu a 30 je len pokračovanie. 202 rovná sa 22 je to jednoduchšie. Oblastné značenie už dávno stratilo svoj význam viď príklad 87 v Petržalke má len 3 zastávky / 68 veľkú časť obsluhuje v Petržalke a atď...To nie je o zvyku! Spravil by som znova reorganizáciu celej MHD aj s nočnou lebo je to chaos, to nie je o zvyku. Ako bolo spomenuté električky majú vyhradené čísla 1 - 19 prečo nie trolejbusy?! Na záver: aj tak to dopadne tak, že to bude zle a nie jednoduché. Nikdy sa nestotožním, že mi príde 205 po novom 60! Nechcem tu vo Vás vyvolať búrlivú debatu bol to len argument.
Čo takto sa v Bratislave inšpirovať Prahou? http://tn.nova.cz/clanek/problemy-s-dopravou-dejte-to-za-ukol-vasemu-urednikovi-navod.html?utm_source=bleskcz&utm_medium=article_box&utm_campaign=detail
Samozrejme Praha a Bratislava sú dve rozdielne metropoly čo do počtu obyvateľov aj čo sa týka MHD a objednaných vozokilometrov, ale ide mi o podstatu veci....Otázne je len s akým veľkým záujmom by sa to stretlo u verejnosti a druhá vec ako by k tomu pristupoval magistrát a mesto spolu s DP Bratislava, odpoveď tak trochu tuším (JBMNT.....) a isto ju tušia aj ostatní......No ako nápad to v každom prípade nie je zlé.
Myslím, že dvojciferné čísla sú objektívne ľahšie zapamätateľné ako trojciferné. Keby bolo celkom jedno, aké sú čísla, tak by linky akože mohli mať aj čísla ako 1814 či 26301? Alebo azda alfanumerické kódy ako 42D7? Asi nie. Čím menej číslic, tým lepšie, lebo je to jednoduché, jasné, je v tom poriadok.
mám odpovede.
Áno.
Lebo vyhláška limituje dĺžku vlaku na 40 metrov a všetko dlhšie je na výnimku ktorú nikto vybavovať nebude, lebo sa to nikdy tak nerobilo a bolo by to bárs zložité.
Nie je zakázané, ak má nástupište 65 metrov. Svojho času bývali označené zastávky "ZZ", v nich mohli stáť naraz dve súpravy. Dnes je to už väčšina zastávok a zmestia sa do nich dve súpravy, takže 4 ks T3, nie iba jedna trojička.
Mám otázky.
Je možné zapojiť tri T3 do jednej súpravy/vlaku?
Ak "ÁNO", prečo sa to niekedy nepoužíva na zvýšenie kapacity?
Ak sa nemýlim je zakázané zastavovať dvom súpravám/vlakom na jednom nástupišti a nástupištia máju približne 65 metrov a vošli by tam tri T3. Nie?
Možno sa pýtam hlúpo, ale prosím berte moje otázky ako od úplného laika.
Presne tak. Problem je, ak mu nauceny identifikator len tak zmeni.
Pani, ja neviem ci si nepamatate precislovanie okolo r. 2000 a ten shitstorm co sa na DPB zniesol. Dodnes to niektori nesotoludia spomenu pri kritike DPB. Ziadna pricetna firma nebude zbytocne nasierat svojich zakaznikov.
No ja si pamätám, že medializované to bolo už v júni (viď napr. http://bratislava.sme.sk/c/2266855/navrhovane-zmeny-liniek-autobusov.html). V júni o tom rokovalo aj mestské zastupiteľstvo. Následne sa na základe pripomienok spravilo niekoľko menších úprav - napr. L96 nemala existovať vôbec, L93 a 94 mali mať ráno 3 min. interval, L99 6-minútový... Možno doma nájdem ešte celý dokument.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike