Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mirtschi #214920:
Problém trojvozňových súprav je v tom, že niektoré zastávky sú dlhé približne 40 metrov, kam by sa vlak zložený z troch vozňov celý nezmestil. Pokiaľ ide o súpravy o dĺžke 45 metrov, vhodným adeptom v meste je na to bez diskusie najvyťaženejšia linka č. 4.
Reakcia na: zlomok #214911:
+ durcekpavol . Tri T3 do jednej súpravy je možné zapojit na Slovensku aj legislatívne, teda pokiaľ sa nezmenil na to predpis od r. 2001. Do toho roku premávali trojvozňové súpravy na rýchlodrážnych linkách v Košiciach. Dokonca v popise T3 v Košickej sekcií je to aj spomenuté. https://imhd.sk/ke/popis-typu-vozidla/237/CKD-Tatra-T3
V Bratislave sa trojvozňové súpravy len skúšali a to z vozňov T6, či aj niekedy z T3, to neviem.
Skôr si myslím, že by asi skôr v Bratislave mali to problém utiahnúť meniarne, neviem či je bratislavská sieť na to stavaná. Ďalšia vec, či by to nebolo aj po väčšinu dňa zbytočné, také dlhé súpravy, uživili by sa akurát tak možno v špičke na dúbravskej a račianskej radiále. Už v Bratislave nežijem, tak neviem posúdiť ako sú tam klasické súpravy 2xT3/T6 plné. Viem, že v Dopravný podnik města Brna zaviedol také dlhé súpravy z dvoch vozňov Vario LF2 na linke 1, kde už sa nedal moc zhusťovať interval a kapacita 30m súprav nepostačovala. Už sa tam však od toho upustilo a momentalne prevádzkujú niečo kratšie súpravy Vario LF2 + Vario LF1.
V Nemecku boli bežné 45m dlhé súpravy zložené vozňov Tatra. Nešlo však o 3xT3 / T4 (typ T4 má na rozdiel od vozňa T3 užšiu vozňovú skriňu), ale o 2xT3 / T4 + vlečný vozeň B3 / B4 vzhľadovo zhodný z vozňami T, akurát bez stanovišťa vodiča.
Reakcia na: Salomon #214918:
Samozrejme, že ľudia budú vždy proti zmenám. Aké je populárne nadávať na euro a nostalgicky spomínať na koruny. Keď prišli nové cestovné lístky, tiež nadávali. Ľudia len nadávajú a nadávajú, vlastne je jedno, či niečo robíš alebo nerobíš nič, ľudia ti budú aj tak nadávať. 🙂 Skrátka určité zmeny treba presadiť tvrdou rukou a pokiaľ to boli dobré zmeny, tak sa ujmú.

"Spravil by som znova reorganizáciu celej MHD aj s nočnou lebo je to chaos"
S týmto nemám problém sa stotožniť, určite sú potrebné komplexné zmeny, a nielen v prípade MHD, ale aj železníc a celkovo dopravy ako takej v BA.
Reakcia na: Melange #214892:
"Chudáci" Staromešťania! No ok! Čo poznám ľudí a to z celej BA a počúvam to skoro denne tak nikto nesúhlasí aby trolejbusy boli doplnené do číselného radu autobusov. Nemá to o zvyku nič spoločné. Osobne, ja nie som proti tomu aby sa prečíslovali bo tie čísla sú určené pre Integrovanú dopravu ale nech sú prečíslované rozumne. Prepáčte ale je to Šoutošovina lebo KE majú trolejbusy 71 a 72 tak aj v BA to musí byť! Lenže aj KE má trolejbusy oddelené veď medzi čísla im chýbajú. Ta niekto došiel z návrhom ta to zrobme! Uvedomte si jedno, že v 90 až možno 95% trolejbusy obsluhujú II obvod a preto je jednoduché to dať do 20 radu a 30 je len pokračovanie. 202 rovná sa 22 je to jednoduchšie. Oblastné značenie už dávno stratilo svoj význam viď príklad 87 v Petržalke má len 3 zastávky / 68 veľkú časť obsluhuje v Petržalke a atď...To nie je o zvyku! Spravil by som znova reorganizáciu celej MHD aj s nočnou lebo je to chaos, to nie je o zvyku. Ako bolo spomenuté električky majú vyhradené čísla 1 - 19 prečo nie trolejbusy?! Na záver: aj tak to dopadne tak, že to bude zle a nie jednoduché. Nikdy sa nestotožním, že mi príde 205 po novom 60! Nechcem tu vo Vás vyvolať búrlivú debatu bol to len argument.
Reakcia na: Melange #214914:
je to uplne jedno. po dvoch cestach sa to nauci, aj keby kazdy spoj mal meno a priezvisko
Reakcia na: S499.1023 #214913:
Mea culpa, nie vyhláška.
Čo takto sa v Bratislave inšpirovať Prahou? http://tn.nova.cz/clanek/problemy-s-dopravou-dejte-to-za-ukol-vasemu-urednikovi-navod.html?utm_source=bleskcz&utm_medium=article_box&utm_campaign=detail
Samozrejme Praha a Bratislava sú dve rozdielne metropoly čo do počtu obyvateľov aj čo sa týka MHD a objednaných vozokilometrov, ale ide mi o podstatu veci....Otázne je len s akým veľkým záujmom by sa to stretlo u verejnosti a druhá vec ako by k tomu pristupoval magistrát a mesto spolu s DP Bratislava, odpoveď tak trochu tuším (JBMNT.....) a isto ju tušia aj ostatní......No ako nápad to v každom prípade nie je zlé.
Reakcia na: piggee #214905:
Myslím, že dvojciferné čísla sú objektívne ľahšie zapamätateľné ako trojciferné. Keby bolo celkom jedno, aké sú čísla, tak by linky akože mohli mať aj čísla ako 1814 či 26301? Alebo azda alfanumerické kódy ako 42D7? 🙂 Asi nie. Čím menej číslic, tým lepšie, lebo je to jednoduché, jasné, je v tom poriadok.
Reakcia na: zlomok #214911:
Aká vyhláška?
Reakcia na: Valec #214909:
Nepredbiehaj?
Reakcia na: durcekpavol #214910:
Zdravím,

mám odpovede.
Áno.
Lebo vyhláška limituje dĺžku vlaku na 40 metrov a všetko dlhšie je na výnimku ktorú nikto vybavovať nebude, lebo sa to nikdy tak nerobilo a bolo by to bárs zložité.
Nie je zakázané, ak má nástupište 65 metrov. Svojho času bývali označené zastávky "ZZ", v nich mohli stáť naraz dve súpravy. Dnes je to už väčšina zastávok a zmestia sa do nich dve súpravy, takže 4 ks T3, nie iba jedna trojička.

Nie, nepýtaš sa hlúpo.
Zdravím

Mám otázky.
Je možné zapojiť tri T3 do jednej súpravy/vlaku?
Ak "ÁNO", prečo sa to niekedy nepoužíva na zvýšenie kapacity?
Ak sa nemýlim je zakázané zastavovať dvom súpravám/vlakom na jednom nástupišti a nástupištia máju približne 65 metrov a vošli by tam tri T3. Nie?

Možno sa pýtam hlúpo, ale prosím berte moje otázky ako od úplného laika.

Ďakujem za odpoveď
Reakcia na: 810zssk #214907:
Ja len tak rozmýšľam, čo popletie cestujúceho viac.

Ak mu príde linka 60 s cieľom Rajská, alebo ak mu príde linka 205 s cieľom Nemocnica sv. Michala. ?
Reakcia na: Ámos #214902:
Preto existuje aj taky koncet, ze by zmenene linky nove cislo dostali a nezmenene by mali povodne cislo. S tym sa ale myslim neuvazuje.
Reakcia na: piggee #214905:
Presne tak. Problem je, ak mu nauceny identifikator len tak zmeni.

Pani, ja neviem ci si nepamatate precislovanie okolo r. 2000 a ten shitstorm co sa na DPB zniesol. Dodnes to niektori nesotoludia spomenu pri kritike DPB. Ziadna pricetna firma nebude zbytocne nasierat svojich zakaznikov.
Reakcia na: UltraM #214904:
No ja si pamätám, že medializované to bolo už v júni (viď napr. http://bratislava.sme.sk/c/2266855/navrhovane-zmeny-liniek-autobusov.html). V júni o tom rokovalo aj mestské zastupiteľstvo. Následne sa na základe pripomienok spravilo niekoľko menších úprav - napr. L96 nemala existovať vôbec, L93 a 94 mali mať ráno 3 min. interval, L99 6-minútový... Možno doma nájdem ešte celý dokument.
Ludom je uplne jedno, ake co bude mat cisla. Jemu to postacuje iba ako identifikator jeho linky a hotovo. Nic dalsie za tym nikdy hladat nebude (cisla podla lokalit a pod) a ked bude sa chciet odviezt inam, tak si potrebny identifikator zase najde. Pre neho je dolezita vec, aby identifikator korespondoval s trasou (co nie vzdy sedi - linky do vozovne, vyluky a pod) a aby sa nemenil. Vsetko ostatne su sotosny.
Reakcia na: Ámos #214902:
Asi som z inej dimenzie, ale to predstavenie novych tras si teda nejak nepamatam ? Akurat som mal zacat chodit na strednu do mesta, a ani tyzden pred zaciatkom nikto nevedel kadial linky budu jazdit. Pamatam si ako jedny nemenovane noviny este pisali, ze L95 bude jazdit po Pajstunskej smerom od/k Technopolu, a zrazu o 2 dni to bolo po Jantarovej ? A den D ani netreba komentovat ?
Reakcia na: Solider #214897:
Tak sa zhodnime, ze sa nezhodneme.

Ja si myslim, ze ak chceme mat z elektricky skutocny nosny system, tak jej dajme vlastnosti nosnych systemov a teda to co je ich najvacsou devizou. Velmi jednoduche linkovanie, s velmi kratkym intervalom.

To co popisujes sa da vsetko vyriesit v nejakom strednodobom plane, castokrat s jednoduchymi upravami.
V Petrzalke sa menili trasy v 2005, kde sa v co najvacsej miere zachovali cisla liniek. Dokonca nove trasy boli ludom predstavene neobvykle skoro - na DPB.
Na zastavkach aj tak vladol chaos a takmer ziaden vlk nic nevedel.

Pripisujete cislam liniek prilis velku dolezitost a su dva varianty:
- cisla sa nezmenia - cestujuci sa odveze inde ako chcel = nadavanie na DPB
- cisla sa zmenia - cestujuci nebude vediet kam nastupit = nadavaniena DPB

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.