Reakcia na: Miro #214102:
A čo vyhláška 9/2009, §9 ods. 4: Na skončenie platnosti signálu so zeleným svetlom "Voľno" podľa odseku 3 písm. c), e) a g) možno vodiča vozidla upozorniť pravidelným striedavým zhasínaním a rozsvecovaním tohto signálu.Takže prosím upustiť od laických právnych výkladov.
Jeden taký nám kdesi vysvetľoval, že prerušovaná žltá na križovatke vlastne ruší platnosť dopravných značiek a platí tam pravidlo o prednosti sprava.
Mmch. zásadou obmedzenej dôvery sa riadim celý život a vďaka tomu nemám nehody napriek tomu, že nejazdím nejako lenivo. Navonok sa to prejavuje tak, že manželke/spolucestujúcemu občas oznámim: "Tak tento nám tam vletí", nejazdím v úzkej ulici s obojstranne parkujúcimi autami päťdesiatkou, hoci tam žiadne obmedzenie nie je a pri odbočovaní doľava očakávam, že mi tam niekto vojde, úplne automaticky.
Solider
Keďže vodič je povinný udržiavať od ostatných vozidiel určitú vzdialenosť podľa § 17, po rozsvietení svetelného signálu „Pozor!“ sú vodiči, podľa vzdialenosti od signalizačného zariadenia, povinní buď zastaviť vozidlo alebo smú pokračovať v jazde. Teda vzhľadom na vzdialenosti medzi jednotlivými vozidlami by sa nemalo stať, aby vodič pri rýchlosti 50 km/h alebo 70 km/h nerešpektoval signál „Stoj!“ a vošiel s vozidlom do križovatky.
A pokiaľ ide o zásadu obmedzenej dôvery, nejde o nič iné, ako o úplne základné predvídanie, ktoré patrí k povinnej výbave každého vodiča (§ 3 ods. 2 pís.; § 4 ods. 1 pís. c), e); § 16 ods. 1, atď.). Môžeš sa spoliehať, že Ti spoza auta v zastavanej oblasti nikto nevybehne, lebo predpokladáš, že každý sa pred vstupom do jazdného pruhu rozhliadne, či môže prejsť, ale nemôžeš tomu bezvýhradne dôverovať a preto napríklad znížiš rýchlosť jazdy tak, aby si mohol prípadnej zrážke zabrániť zastavením vozidla.