Ahojte,
chcel by som upozorniť na niekoľko nepresností v CP liniek S50 a S60.
Linka S50:
Spoje od TT o 06:12, 10:12, 13:12x, 14:12, 15:12x a 16:12 pokračujú z Hlavnej stanice ako linka S20 po Malacky.
Linka S60:
Spoj o 05:28 zo stanice/zastávky Reca pokračuje z Hlavnej stanice linka S20 na Kúty.
Spoj o 17:02 zo stanice Senec pokračuje z Hlavnej stanice ako linka S20 na Kúty.
x - pracovné dni.
Bolo by možné to doplniť do cestovných poriadkov týchto liniek?
Ono by sa teoreticky dala urobit napriklad linka ASMN - Novy Most - Devin/DNV/KV/Dubravka s tym, zeby pri rozjazde z pod mosta stala tam, kde teraz stoji L95 A taka N70 by potom mohla ist cez Novy Most - Hodzovo - 29 Augusta - ASMN - a dalej
Ja chapem co navrhujes, ale chaos to iba prehlbi, pretoze by bol brutalny problem to tam naskladat v spravnom poradi. Realne by si teda mohol dosiahnut aj to, ze cast spojov posunies na neskorsi cas, tie pojdu v danom case, ale tie co mali ist pred nimi pojdu realne az po nich (cize este neskor ako by inak sli). Toto riesenie by teda podla mna v praxi nefungovalo, aj ked teoreticky dava zmysel.
Lenže tie meškania sú dané nejakými vonkajšími vplyvmi, medzi ktoré patria aj nerealistické chronometráže. Vozidlá v obmedzenom priestore na Hbf. do tých skupín nenaradíš. Meškanie nie je nejaký zásadný problém, na to stačí na opačnom konci zaradiť adekvátny vyrovnávací čas. A miesto rozjazdu Hbf. je úplne nanič ale snaha vytlačiť z centra skupinu postávajúcich smrdutých autobusov bola jasná. Kamenné námestie bolo z pohľadu cestujúcich ideálne. Dnes by sa ponúkalo Hodžovo námestie ale tam sú veľké vzdialenosti medzi hranami a tým by sa predĺžili prestupné časy a tým aj čakačky.
Ten ultimátny chaos tam už je. Mojim cieľom je navrhnúť jeho legalizáciu a tým zjednodušenie orientácie pre cestujúceho. Pretože terajší stav je, že N21 Ti síce oficiálne odchádza povedzme 1:30, no v jednu noc Ti odíde 1:30 a druhú 1:35, pričom CP tomu nie je prispôsobený. Viem, že by to nebolo ľahké, no teraz na to pozerám čisto z pohľadu cestujúceho. Pre cestujúceho by bolo rozhodne prijateľnejšie, keby mu tá N21 odišla 1:32, ale každú noc a presne. Je predsa non-sense, že linka mešká už na východzej zastávke. Argument s prípojmi beriem, ale znova poukazujem na to, že tie spoje neodchádzajú z HLST presne podľa CP, ale, v podstate, náhodne po čase odchodu.
Obavam sa ze snaha nejak komplexnejsie usporiadat poradie v akom linky odchadzaju by vytvorila uz ultimatny chaos na hlavnej stanici. Navyse, z pohladu jazdnych dob si to pri dnesnych obehoch nemozes dovolit. Idealne riesenie je najma krizovatku pod stanicou v noci vypnut, cim sa zabezpeci znacne plynuly odchod z hlavnej stanice. Nejaku dobu to takto bolo, fungovalo to vyborne, potom ale semafory opat zapli.
Pricom na mieste je aj otazka ci je vhodne zachovat Hlavnu stanicu ako miesto centralneho rozjazdu.
A myslim si ze cakanie na pripoje je tiez objektivny faktor a len tazko si viem predstavit ze by sa v noci zrusilo.
Rozumiem, ja som predsa nepovedal, že majú všetky nočné spoje jazdiť na nulu. Povedal som len, že riziko nepredvídateľného zdržania je ďaleko menšie ako v prípade denných liniek jazdiacich v dopravnej špičke. Z priestorového hľadiska existuje prakticky nekonečné množstvo rôznych miest, kde sa môže stať DN a ktoré rôzne ovplyvnia premávku a zdržania na jednotlivých komunikáciách. V špičke je doprava navyše taká hustá, že zdržanie liniek je ovplyvnené aj nepriamo (DN sa stane mimo trasy linky, no dopravné zápchy).
Ak existuje problém, je potrebné ho riešiť. Tak ako Samo napísal. A ten chaos na hl. st. so 14 vozidlami je síce dobrý argument, ale aj ten by sa dal vyriešiť - napr. definovaním troch skupín odchodov liniek v 3 minútach a nie spôsobom všetko naraz a kto prv príde, ten prv berie.
Jediný objektívny faktor pri meškaní nočnej dopravy je faktor problémového cestujúceho pod vplyvom alkoholu alebo inej omamnej látky, ktorý, povedzme robí problémy.
Povazujem za lepsie poslat to mailom. Sumu neviem. Kazdopadne ak tam boli dalsi svedkovia, urcite by som to uviedol, z toho co popisujes sa zda ze znacne prekrocil medze.
Dispecer bol svedkom tak ciastocne, bolo to v hornej casti, na tom parkovisku,oni stoja dole, ale vystupil z auta a pocul nas. No svedol bol iny sofer co stal vedla nas, vdaka nemu ma aj realne fyzicky nenapadol, on ho zastavil. Priznavam, ze po tom ako zacal na mna hulakat a vzdialovat sa, som aj ja zvysil hlas ale narozdiel od neho som nepouzival vulgarizmy ani sa mu nevyhrazal, len som spomenul, ze by mal prist o pracu. Nebol psychicky v poriadku. I ked bol aj vytoceny, lebo od dispecera uz vedel, ze pochybil. Aky ma vlastne postih, za predcasny odchod? Kolko mu strhnu? Staci zavolat alebo treba vzdy aj pisat mail? Ale suhlasim, treba to hlasit.
Kedy orientacne ste mali tu skusenost v Brne? Lebo z toho co som cital, tak sa tam oproti minulosti uz znacne upokojili - a moje pocetne skusenosti z ostatnych rokov je ze ta jazda nie je suchtava, ale ani nejaka obzvlast divoka/dynamicka. Samozrejmostou su ale vsetky tie brnenske standardy, teda ze na zastavkach sa zastavuje, predcasne sa neodchadza a pripoje sa cakaju (aj bez toho aby vodicovi stal za chrbtom dispecer).
Ale tak Brno by niektori tunajsi disktujuci celkovo nerozdychali ?
Jedine že by sa to tam začalo upchávať posledné dva roky, čo už do BA nechodím. Predtým sme tam totiž boli u manželkinej babky, manželkinej tety a u niekoľkých známych veľmi často a kongesciu som tam nevidel.
N61 má asi geopatogénnu zónu, mal som tam viacero konfliktov s vodičmi, ktoré som musel riešiť cez dispo - a to ja mám pre prácu vodičov nadštandardné pochopenie. Každopádne chrono na nočné spoje treba spraviť ako v Brne - absolvovali sme tam skutočne dynamickú jazdu nočáku (info by Vladimír) a keď sme niekde dve zastávky pred konečnou vystupovali kvôli chyteniu spoja späť na rolu, tak tam bol presne načas.
Zijeme v state kde su niektori politici s plnou vaznostou schopni vyrieknut vetu "To neslo z penazi danovych poplatnikov, ale z eurofondov"...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk