Áno. Linka 9 by bola využívaná aj keby išla po Obchodnej, ale 5ka by chodila do Karlovky ešte prázdnejšia než teraz. Veď vidím každý deň ako ide z Kapucínskej poloprázdna (na obidva smery). Zato nechcem vidieť tie balíky potom na 4ke.
Aj tak sa mi zdá že nie je potrebné viesť z KV dve linky na Obchodnú...
Silný prúd je Karlovka - Trnavské mýto. L9 vozila balíky aj v trase po Obchodnej.
L5 je z L4 najvyťaženejšia zo všetkých liniek. Z Dúbravky však ide celý deň v závese za L4. / preklad 6+2/ v reáli často 7+1.
V Rači je počas špičiek preklad 5+3 , kde L5 ide 3 min. za L3. Reál často 6+2.
Aby linka 9 išla po obchodnej je úplná blbosť. Tam z Karlovej Vsi úplne stačí večne poloprázdna 5ka! Takto chodí linka 9 dosť vyťažená a čiastočne pomáha večne plnej 4ke. Z Karlovej Vsi je vyťažený smer na Kamenné nám./Špitálska/Krížna, prepravný vzťah KV-Blumentál je akosi mŕtvy. Linka 8 kľudne môže chodiť po Obchodnej na nám Ľ. Štúra, veď takto chodila 2ka, tá jedna súprava či K2S navyše nemôže byť pre DPB problém! A ďalší argument pre vedenie linky 9 v súčasnej trase je že na nám. SNP smer KV nastupuje dosť cestujúcich.
Na margo toho celeho len dodam ze svojho casu vsetky linky zastavovali na zastavke Vazovova aj na Florianskom nam. a isty cas linka 16 z Posne do Race, ktora v smere do Race stala 2x na Vazovovej a tiez to zastavenie na dolnej Vazovovej nebolo z hladiska prestupov nijak logicky opodstatnene a nikomu to nevadilo.
Luxusný máš na Mariánskej alebo Obchodnej... na to nepotrebuješ ísť na Jesenského. Tam budem mimochodom prestupovať aj ja z L3 do centra na L4,9 alebo priamo na Kapucínsku z L5 . Odtial som na Hlavnom nám. tiež veľmi rýchlo.
Tak už len z tej Jesenského bude fakt luxusný prestup napr. smerom na Petržalku ?
Rača hold bude odrezaná tak či tak, s tým sa asi moc spraviť nedá. Ostáva mi len dúfať, že aspoň prestup z 3 na 6 na Šafku bude dobre vyhádzať, keď už nič iné
Neodrezal. Zabudol si na Jesenského ktorú využíva Vajnorská aj teraz.
To skôr Rača bude odrezaná ak bude dočasná zastávka pred Tržnicou.
Veď uvidíme aké bude trasovanie sám som veľmi zvedavý.
Ako som kdesi spomínal pár hodín dozadu - diskusiu o prehadzovaní L8 a 9 nechaj až na dobu, kedy bude pod Manderlom stála zastávka, lebo inak by si v prípade realizovania tohto nápadu odrezal aj celú Špitálsku (a Vaj/Ruž radiály) od spojenia s uzlom Nám. SNP/Kamenné v smere do mesta, a to je už myslím trochu moc ?
Na jedno kolo to nie je vela no keď si to zrátaš za mesiac tak je tých vozokm dosť.
Keby tam bol potrebný dopyt tak ok ale aj v opačnom garde L1 či L2 toho moc nevozila. Minimum blízky nule od mosta po Kapucínsku.
Ak prehodia trasy L8,9 tak by sme mali 4 min.int. Šafko - Trnavské mýto čo by kompenzovalo chýbajúce priame spojenie z T.mýtom.
Zase by sme prišli o spojenie Špitálska - Kapucínska.
Na zastávke Rajka, Autóbuszforduló na prístrešku som si všimol niečo neuveriteľné (na fotkách). Lenže linka 801 nie je zaradená v IDS BK... Je mi jasné, že to je neoficiálny papier a je dobré, že to tam je.
A to vážne tam majú Maďari nejaký IDS? To už tam nie je kilometrická tarifa či ako? A ten dopravca Drautal Urbanlink - to je nejaký vtip, však?
Milujem našu verejnú dopravu. Keď už nič iné, tak aspoň ona mi dokáže vyčariť úsmev na tvári. ? Na 801-ku nastúpila na poslednej zastávke v Rusovciach mladá (asi) slečna. Bez povšimnutia prešla okolo vodiča a postavila sa medzi 1. a 2. dvere.
Vodič [ako správny predavač] hovorí: "Prosím." Ona nereagovala. Tak zopakoval dôraznejšie: "Prosím!" Až potom prešla k nemu a kúpila si lístok do Rajky. ? Nechápem: To si myslela, že za to, že je mladá a pekná, že môže cestovať zadarmo?
A už dávno som sa nenasmial tak ako pri článku na ktorý som dal link v #213162 - navyše redaktor to vtipne okomentoval. ? Z mojich nedávnych zážitkov bolo skvelé to keď DPB neinformoval cestujúcich o zrušení zliav pre dôchodcov na linkách 801 a 901. V praxi to vyzeralo tak ako som opísal v #212294 a doplnil v #212299
Treba ale povedat ze ak linka pride zo Spitalskej (ako tebou spominane 11 a 14), tak ten rozdiel je trochu iny ako ked pride z Obchodnej (lebo z Obchodnej musi dva krat prejst Namestie SNP ak sa ma tocit cez Safko - ak cez most, cez SNP ide raz). Skusal som to premerat cez Google Maps a vyslo mi to tak ze rozdiel cca 1,3 km na kolo (tunel+Jesenskeho 3,8 km, SNP+Safko 2,5 km).
?
Pardon, pri čítaní #213229 mi v tvojej vete vypadlo slovko "bol," takže som myslel, že (z nejakého zvláštneho dôvodu) stále si zástancom L8 cez Tunel ? Preto tá moja následná reakcia
Veď píšem ,že L8 by bola rovnako nevyužitá ako L1 od Poštovej v celom okruhu.
Ešte za éry L11,14 vozili minimum v úseku N.Ľ.Štúra - Šafko no ten okruh je podstatne kratší.
A ako o čo viac myslíš, že bude využitá tá 8, než je dnes 1? Akože z nábrežia sa viac ľudí bude chcieť dostať do Ružinova priamou električkou cez Obchodnú, než napr. L50, či 4+9? To sa už fakt vyrovná počtu ľudí cestujúcich spod Mosta SNP/Jesenského na HlSt a výdatne "zapĺňajúcich" dnešnú L1
Pre mňa osobne je to takmer rovnako zbytočný "kolotoč," ako cez Nám. Ľ. Štúra, akurát 2x dlhší
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Rubber38