To nie sú balíky to je prázdny voz každé kolo.
Ja som bol tiež zástancom osmičky cez tunel no čo tam predvádza L1 je fakt iba mrhanie vozokm. Tá ide prázdna od Poštovej a napĺňa sa trochu na Jesenského niečo na SNP záleží podľa prekladu s X 13 a najviac na Obchodnej.
Baliky mozno nie, ale ked uz tie km platit, tak urcite ma vacsi zmysel spojenie pod most + spojenie Jesenskeho-Ruzinov, nez ten kolotoc co je navrhnuty teraz.
Tak keby šla po Špitálskej na Nam. ĽŠ, bolo by to najkratšie. A z KV by sa dalo priamo bez klučkovania dostať aj s L 9 na Obchodnú. Ale ak je priorita, aby linky išli čo najmenej priamo, tak je to v poriadku.
No, a napadá ťa iné rozumné riešenie, ak teda nechceš obrat na nábreží? Ekonomická varianta by tak teoreticky bolo vedenie L8 polookružným spôsobom ...TrMy - Obchodná - Kamenné - Špitálska - TrMy..., a L9 viesť v smere do KV v súčasnej trase a v smere do RU po Obchodnej. Ale to len teoreticky, prakticky by si poplietol hlavy úplne všetkým cestujúcim
Resp, až bude vybudovaná poriadna zastávka pod Manderlom, môžeme sa baviť o úplnom prehodení L8 a 9 na Špit/Obch (neviem teda, do akej miery by sa cestujúcej verejnosti dotklo zrušenie spojenia Kapucínska-Špitálska) ale do tej doby to neprichádza v úvahu (k vyššie uvedenému navyše odrezanie celej Vajnorskej/Ružinovskej radiály od uzla Kamenné/SNP v smere do mesta)
Krásne následky dvojlinkového variantu - prebehovanie medzi zástavkami.. Btw. ak 8 ostane na Obchodnej, ten jalový úsek Poštová - Nám Ľ. Štúra bude pekným príkladom neobmedzených finančných zdrojov mesta Bratislava.
Práve preto, že nevieš, ktorú zast. zvoliť, by mohla stáť na oboch. Zastávka pri starej tržnici by bola priamo oproti vyústeniu prirodzeného koridoru do centra (stará tržnica, Klobučnícka, dve pasáže na Laurinskú..) Odtiaľ je to na Kamenné cca 170-180 metrov. Prirodzený zdroj zast. Kamenné nám. je Tesco a okolie Rajskej/Dunajskej. A zmysel má aj to, čo si hovoril, že z SNP by išli ľudia do Ružinova na 8/9, a z Kamenného na 4/9 smer Trnko. Ťažko povedať, ktorých je viac, možno veľmi mierne tých prvých. Ale čo do využívania by zrejme boli obe zastávky rovnako silné. Čo sa určite nedá povedať o Vazovova/Blumentál (čím argumentoval Rubber38).
Iná vec je, že keby sa pre 9 zrušilo zastavovanie na Kamennom (a zaviedlo to SNP), tak potom zast. Mariánska nie je vôbec ďaleko...
Dopravoprojektu to tak dlho trvalo až nakoniec nedodal žiadnu dokumentáciu a kvôli tomu sa posunula realizácia Vajnorskej a Ružinovskej radiály až na rok 2018 a neskôr.
Presne tak
Zastavovanie L9 na SNP nikomu nepomôže. Nemá tam z ničím rovnaký smer aby zlepšila frekvenciu spojov na rozdiel od Kamenného nám.
Karlovka si prestúpi na Šafku pri ceste do Petržalky.
Pri Poluse sa tá druhá zastávka doplnila pre zvýšenie frekvencie spojov na Riazanskej. Ideš na to čo ti skôr príde. Keby nebol priestorový problém v pravom odbočení do Vajnorskej tak by aj smerom späť mohla ísť okolo Polusu a aj prestup z električiek by bol pohodlnejší ako na Novej Dobe.
Teraz idú okruhom z min.výdržou pri Slimáku no poobede je kvôli tomu nepravidelnosť v obidvoch smeroch.
Ale ved ja som nikdy nehovoril ze to nikde neexistuje. O tom sme si uz nizsie pisali, ze to existuje kadekde. To nic nemeni na veci, ze na Namesti SNP je to bohapusty nezmysel.
Áno, ale na tebou uvedenom príklade na prvej zastávke "musí" zastaviť kvôli vysokej frekvencii premávky (ako ostatných tramvají, kt. by ju tak či tak v 70% prípadov brzdili, tak kvôli značnej výmeny cestujúcich), a na tej druhej stojí, nakoľko je to zastávka využívaná na návoz k blízkej stanici metra. Takže každé z tých zastavení má svoje opodstatnenie (i keď to prvé má väčšie), zatiaľ čo príp. zastavovanie L9 pred Tržnicou ničomu nepomôže, akurát to ľudia z centra budú mať na devinu o 30 metrov bližšie (čo ale nepovažujem za dostatočný dôvod, to by to potom mohlo stáť naozaj všade)
to všetko schovávam pod slovíčko byrokracia, ktorá trvá pridlho. Nevravím, že sa to dá rychlejšie na Slovensku, len hovorím, že je tu nejaký problém v tejto krajine.
Plus vravel, som zriadiť keď tak dočasnú zastávku, kým sa nevyhotoví už trvalá.
To už fakt môžeme obnoviť aj zastavovanie šalín na zast. Vazovova, nie? Tiež sú tam označníky, a tiež by to malo 25 ľudí denne o 30 metrov bližšie na zastávku, zatiaľ čo stovky ostatných by sa zbytočne po ceste zdržovali... Veď to ešte svet nevidel, aby nebol označník využívaný na 100% ?
To samozrejme s prejazdom medzi linkami nemá nič spoločného.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
david1
Ja som bol tiež zástancom osmičky cez tunel no čo tam predvádza L1 je fakt iba mrhanie vozokm. Tá ide prázdna od Poštovej a napĺňa sa trochu na Jesenského niečo na SNP záleží podľa prekladu s X 13 a najviac na Obchodnej.