Reakcia na: 810zssk #209128:
Inak rozdielne náporové časy na dnešnej L1 kvôli CP a turistom myslím nie sú takým problémom, neverím tomu, že by chodila natrieskaná v akomkoľvek čase v akomkoľvek intervale rozumnom pre Petržalku. Dnes v tých K2S nevídavam ani stojacich pasažierov, efektívne obsadenie priestrannej a dlhej 30T fakt nehrozí
810zssk
Moja hlavna vycitka je prave ta kapacita - zbytocne budeme prevazat 30T niekde kde ju netreba. OK, ak by presiel variant 1+3, tak to je este znesitelne (hoci podla mna je variant 3+8 ovela optimalnejsi).
Druha vec je potom charakter 1ky ako turistickej linky, ktora ma z tohto titulu pomerne specificku vytazenost (t.j. jej silne casy su inokedy ako na inych linkach). Tym ze by bola samostatna, by zostala zachovana moznost upravovat jej CP podla potrieb tejto relacie (napr. neskorsie ukoncenie spicky, specificky interval cez vikendy, viac spojov v lete a podobne). No a v neposlednom rade stale verim ze v suvislosti so zastavkou pod Manderlakom dojde aj k zobojsmerneniu zastavky pri starom SND a v takom pripade by bolo ziaduce aby tam ta 1ka stala tiez.
Ale ako hovorim, variant 1+3 by som este prekusol. Najviac sa mi vsak nepaci riesenie v ktorom by do Petrzalky jazdila len 1ka (co bolo navrhovane a mozno stale je) co uz je totalny nezmysel. To by znamenalo na stanicu dvojnasobny pocet spojov ako mala 1 doteraz (a to este nespominam interval byvalej 13ky) a este navyse aj dvojnasobna kapacita. To Petrzalcania nezaplnia + pre vacsinu cestujucich z Petrzalky by to znamenalo dalsi nuteny prestup.
Bol by som nerad keby kvoli linkovaniu vypalila petrzalska elektricka ako fail. Teraz je prilezitost naucit ludi v Bratislave, ze elektrickova doprava ma buducnost.