Viem si skor predstavit ze niekto pojde na Trnavske myto, pripadne do niektorych casti Ruzinova z Petrzalky elektrickou cez Obchodnu ako ze pojde na hlavnu stanicu cez Stefanovicovu. Ale OK, toto je subjektivne, kym nemame poriadne data, takze to zanedbajme.
Moja hlavna vycitka je prave ta kapacita - zbytocne budeme prevazat 30T niekde kde ju netreba. OK, ak by presiel variant 1+3, tak to je este znesitelne (hoci podla mna je variant 3+8 ovela optimalnejsi).
Druha vec je potom charakter 1ky ako turistickej linky, ktora ma z tohto titulu pomerne specificku vytazenost (t.j. jej silne casy su inokedy ako na inych linkach). Tym ze by bola samostatna, by zostala zachovana moznost upravovat jej CP podla potrieb tejto relacie (napr. neskorsie ukoncenie spicky, specificky interval cez vikendy, viac spojov v lete a podobne). No a v neposlednom rade stale verim ze v suvislosti so zastavkou pod Manderlakom dojde aj k zobojsmerneniu zastavky pri starom SND a v takom pripade by bolo ziaduce aby tam ta 1ka stala tiez.
Ale ako hovorim, variant 1+3 by som este prekusol. Najviac sa mi vsak nepaci riesenie v ktorom by do Petrzalky jazdila len 1ka (co bolo navrhovane a mozno stale je) co uz je totalny nezmysel. To by znamenalo na stanicu dvojnasobny pocet spojov ako mala 1 doteraz (a to este nespominam interval byvalej 13ky) a este navyse aj dvojnasobna kapacita. To Petrzalcania nezaplnia + pre vacsinu cestujucich z Petrzalky by to znamenalo dalsi nuteny prestup.
Bol by som nerad keby kvoli linkovaniu vypalila petrzalska elektricka ako fail. Teraz je prilezitost naucit ludi v Bratislave, ze elektrickova doprava ma buducnost.
Problém s lôžkom je, bolo to spomínané aj v odborných časopisoch, kde okrem iného spomínali aj nevhodné odvodnenie trate, čo spôsobuje problémy so zlou únosnosťou trate.
Geometria sa rieši podbíjačkou. Inak tá trať od 1992 bola podbitá celkovo 4-krát. Keby bol problém s lôžkom, bola by znížená rýchlosť a podbíjala by sa niekoľkokrát ročne. Takže celý problém bude asi len v projektantovi, ktorého odmena je % z hodnoty projektu. Keby mohol, zahrnul by tam aj preložku Dunaja.
Dnes bol oficiálne predstavený nový dizajn Škodoviek 15T. Síce je dizajn subjektívna vec, ale osobne sa mi páčil ten starší. Tento mi k tomu akosi nepasuje, nelícuje a aj tie farby sú divoké. Ale tak okrem dizajnu sa menili aj technické veci čo je dôležitejšie. ?
Nakoľko na trati je problém s lôžkom t.j. štrkový podklad a taktiež zlé odvodnenie trate + pri Lafranconi je zlá geometria trate + veľa ďalších vecí tak je potrebná komplexná rekonštrukcia.
Lenže aký by bol zásadný rozdiel v tom, že do Petržalky by nechodila linka 1, ale linka 8? Osmičkou aj tak do Ružinova nikto z Petržalky jazdiť nebude, pretože by to bolo dvakrát dlhšie ako priamym busom (68 alebo 96), no na stanicu by snáď niekto išiel. Jedinú výhodu vidím v tom, že by sa na stanicu v sedle nevozil vzduch v 30T ale len v K2S. No z hľadiska prepravných prúdov mi do Petržalky príde logickejšia linka 1 než 8.
Seknutie 3+8 a ich zachadzanie vydá na 30ks 30T. Uz teraz je racianska L5 a vyprava setrena na vozidla a su striedaci na useku Voz.Kras-Raca-Voz.Krasnany tj L3 pri 7,5 intervale by sa tocila kazdych 90 minut pri 1 kole 70-75 minut tj mas 12 vozov a pre L8 ti 18 vozov bohate staci + aj rezerva. ?
Nacrtnut rozumne LV pre Petrzalku je velmi jednoduche: linky 3 a 8 (ano, 8 by isla zavlekom, ale lepsie to spravit nejde). Na to ale asi nevyda vozovy park (30T), takze najrozumnejsie sa mi zda docasne 1+3 (8 by sa ukoncila v centre cez Nam. L. Stura, cim by obojsmerne vznikol prestup na hrane z oboch petrzalskych liniek na 8ku (v smere do Petrzalky pod Manderlakom, v smere do Ruzinova na Safku). S tym ze po dostavani dalsej etapy, alebo nakupe viac obojsmernych vozov by tam isla 3+8 a 1 by sa vratila len po centrum (obrat cez Stura a opat prestup na hrane na elektricky z/do Petrzalky).
Elektrickou z Petrzalky cez Stefanovicovu na stanicu pojde len uplny masochista.
Ano, nejazdi, ale bral som to ako zrusenie docasne kvoli vyluke. Neviem, mozno som sa mylil a ludia uz prijali ako fakt ze L1 zanikla... Ohladom Petrzalky v sucasnej podobe je tazke nacrtnut rozumne LV, pretoze dostupnost tohto kyptika je slaba. Suhlasim vsak, ze dalsia linka by sa tam zisla. L1 svoj zmysel podla mna ma - obsluzi vychodne centrum (plus znovu spoji sever Petrzalky so stanicou, co nam v roku 2005 zrusili - s kuframi sa prestupuje tazko), a este by bolo treba daco pre zapadne centum... Najlepsie asi L6 (nahrada spojenia s mostom SNP za 95 + ziadna vozba vzduchu v sedle), pretoze do Ruzinova budu podla mna ludia nadalej jazdit rychlejsou 68, a spojenie Petrzalky s Racianskou nie je take akutne (94-kou na racianske eliny take davy -pokial viem- nechodia a z 98 ludia iduci k Slimaku sotva presadnu na pomalsi typ dopravy). Tolko moj nazor.
Ak je jedna možnosť eurofondy a 3 roky výluk a druhá možnosť oprava bez výluk ako teraz (odhlučnenie, brúsenie, koľajové spojky pre 30 T aj preferencia + zrušenie jednej zástavky ako v tej superrekonštrukcii, sa dá spraviť bez výluk), tak istotne to druhé.
Prínos je úplne ten istý. Rozdiel je len v tom, koľko peňazí pretečie a koľko cestujúcich sa vykašle na MHD pre výluky.
Nehovorím, že nemohla byť nakreslená lepšie (ale neni nakreslená ani zas tak zle, pár prínosov určite prinesie, je to lepšie než napr. Dúravská reko), tiež samozrejme netvrdím, že kvitujem prístup DPB k údržbe všeobecne. Ale prirovnávať tú reko k Grécku, a vykrikovať niečo v zmysle, že lepšie je to bez nej, lebo sme dostali pryžové obloženie, tak to mi príde ešte viac scestné
Ešte by bola jedna možnosť. Ja som rozmýšľal, že by sa linka č. 1 dala obojsmernými električkami a išla by trasou Hl. stanica - Obchodná - Kapucínska - Most SNP.. tým pádom by sa spojila kompletne s centrom mesta a takisto by sa dalo dostať na nábrežie aj z východnej strany nie len zo západnej.
To je pekné, že rok pred rekonštrukciou DPB ukáže, že za málo peňazí sa dá spraviť tichá, odhlučnená trať. Detto zobojsmernenie obratiska KV, keď tu už máme obojsmerné 30T.
Prečo mi to tak silne pripomína Grécko a ich čerpanie eurofondov?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Moja hlavna vycitka je prave ta kapacita - zbytocne budeme prevazat 30T niekde kde ju netreba. OK, ak by presiel variant 1+3, tak to je este znesitelne (hoci podla mna je variant 3+8 ovela optimalnejsi).
Druha vec je potom charakter 1ky ako turistickej linky, ktora ma z tohto titulu pomerne specificku vytazenost (t.j. jej silne casy su inokedy ako na inych linkach). Tym ze by bola samostatna, by zostala zachovana moznost upravovat jej CP podla potrieb tejto relacie (napr. neskorsie ukoncenie spicky, specificky interval cez vikendy, viac spojov v lete a podobne). No a v neposlednom rade stale verim ze v suvislosti so zastavkou pod Manderlakom dojde aj k zobojsmerneniu zastavky pri starom SND a v takom pripade by bolo ziaduce aby tam ta 1ka stala tiez.
Ale ako hovorim, variant 1+3 by som este prekusol. Najviac sa mi vsak nepaci riesenie v ktorom by do Petrzalky jazdila len 1ka (co bolo navrhovane a mozno stale je) co uz je totalny nezmysel. To by znamenalo na stanicu dvojnasobny pocet spojov ako mala 1 doteraz (a to este nespominam interval byvalej 13ky) a este navyse aj dvojnasobna kapacita. To Petrzalcania nezaplnia + pre vacsinu cestujucich z Petrzalky by to znamenalo dalsi nuteny prestup.
Bol by som nerad keby kvoli linkovaniu vypalila petrzalska elektricka ako fail. Teraz je prilezitost naucit ludi v Bratislave, ze elektrickova doprava ma buducnost.