Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andy #20491:
Podobne, ako ty som v mnohych ohladoch rad, ze 21Tr nebude v hrobustove. Ono totiz minimalne sa zabrani tomu, aby na tom jazdili *****i. Pokial to daju na dajaku pokludnejsiu linku, ako napr. 206, tak super.

Komplexu na Trnavke ale robi zle meno UDJD, Tramvaje a 2.DPA 🙂
Reakcia na: galiyosha #20486:
Do takychto detailov som to nikdy neskumal. Sice som vedel, ze tam nenisu bohvieake CRC, ale intepolacia chyby? V konecnom dosledku moze zapricinit iba ubytok na vyskach, nie? Potom moze ist cela Nyquistova teorema do riti, pretoze fmax nebude fs/2, ale menej.
Andy> Trnavka je proste numero uno! To je iste. 🙂 Inak mam taku jednu prakticku: Tomek sefuje len busom, alebo aj T-Busom? Podla mna je to asi najlepsi veduci, co tu mame... 😉

all> ak by ste nemali nic proti, tak aj ja by som sa pridal na tu technicku session. Lebo ja mam tiez dost problemy s elektrickou vybavou elektricky alebo T-Busu. Uz len hodit daky cas. Najlepsie by bol piatok podvecer, alebo sobota. 🙂
Reakcia na: Andy #20491:
S tym typom vozidla to bol preklep.

Skoda Sanosy boli velmi dobre trolejbusy. Este ako maly som sa v nich vozil. Mal som ich rad.

Kedy by mala prst prvA 21Tr-ka?
Reakcia na: Zdenko #20490:
Aby som ta poopravil neide o typ "Tr15", ale "14Tr". Prvy maly predny digitalny transparent a "teplomer" bol na 6241, to bolo niekedy na jar. Odvtedy ich namontovali ete dalsich 6(bolo to koncom augusta a zaciatkom septembra). Takze je ich spolu 7. V tomto roku bolo planovanych asi 25 takych transparentov, no uvidime, co prinesu financie... A ako si mnohi asi aj vsimli, tieto transparenty sa montuju iba do vozidiel vozovne Trnavka, pretoze na Hrobonovej to blokuje isty vplyvny clovek, vdaka ktoremu nie je zrekonstruovana 9Trka a skoro boli zosrotovane Sanosy. Tym si vozovna Trnavka zasluzi pochvalu 🙂 Este stastie, ze ta 21Trka nedojde na Hrobonovu, este by jej ten clovek vymontoval BUSE a predal ho aj so Sanosmi za korunu nejakym bezdomovcom 🙂
Inac velmi sa mi paci ten napad s postupnym zavadzanim tych BUSE transparentov na trolejbusoch typu Skoda Tr15. Dokonca este pred dvoma tyzdnami som sa chcel spytat, ci tieto spominane transparenty nebudu aj na tychto trolejbusoch, kedze na trolejbusoch typu Skoda 15TrM uz take transparenty su. Vyzera to predsalen krajsie.

P.S.: Asi mam nejake vestecke schopnosti, co sa tyka tych transparentov na Skodach 15Tr.
Reakcia na: galiyosha #20486:
To bol digitálny rekordér od tuším RCA, v časoch keď ešte CD nebolo...
I.
Reakcia na: Miki #20485:
Videl som ju pri botanickej zahrade.
Reakcia na: Spectre #20483:
No, nielen D/A prevodníka, aj mechaniky. Čím viac informácií mechanika vyrazí z média, tým menej informácií musí oprava chýb aproximovať. A rozdiel medzi mechanikou PHILIPS (klasickoum s otočným ramienkom) a mechanikou SONY (prípadne novou PHILIPS) je registrovateľný okamžite, aj bez mrazenia.
No a potom je samozrejme dôležitý aj D/A prevodník, aj digitálny filter, aj NF obvody za prevodníkom...
Ale farbením hrán (alebo dokonce ich brúsením pod 45° uhlom) CD rozhodne nič nezískame.
I.
Reakcia na: Igorko #20475:
LOL, to Kraut vážne robí? 😃 Tie jeho káble vzhľadom na použité materiály a zahraničnú konkurenciu v danej oblasti až tak predražene nevyznievajú, otázne je, či tá obrovská cena dokáže niečomu prispieť. Obzvlášť dobre som sa bavil, keď som tuším v katalógu Krautwire svojho času naďabil na odstavec, kde si Kraut vzájomne odporoval. Jednalo sa o niečo v tom zmysle, že ideálny kábel je (logicky) žiaden kábel. Pár viet na to ale písal, že pre ňho sú vždy prvoradé posluchové testy a nie výsledky meraní. Je mi jasné, že meraním sa možno nedá o kábli povedať úplne všetko, ale predsalen si tie dve vety odporujú.

Inač to som sa možno nedostatočne vyjadril, ale ja tiež nie som žiaden vinylolampofil a preferujem monitorovo-neutrálny zvuk. To bolo čo za čudný záznam, keď tam bola 14-bitová kvantizácia? Či to tak bolo práve naschvál, aby akože ukázali "aha, je to ešte o 2-bity horšie než CD, a aj tak nepočujete rozdiel"? Ja si dovolím tvrdiť, že pri priamom porovnávaní anonymnou metódou sa dá rozlíšiť 16/44,1 CDDA a 24/96, prípadne 24/192 DVD-A (samozrejme, pokiaľ bol primárny záznam robený 24/96 alebo 24/192). So živým orchestrom som to ale nikdy nemal šancu porovnávať. 🙂 Každopádne heslá analógofilov typu "Co Bůh spojil, člověk nerozděluj." mi pripadali vždy veľmi humorné. 🙂

Re #20473 Spectre: No v tom prípade som mal namysli hi-fi high-end zosilňovače, keďže mám pocit, že audiofilovia konečne začínajú dostávať rozum a pred rôznymi okultistickými praktikami na zlepšovanie zvuku preferujú čistú učelnosť konštrukcie.

Re #20483 Spectre: Žiaľ, toto nie je celkom pravda. Ideálne by tak digitálny audio záznam mal fungovať, popravde tak však skutočne funguje až DVD-A a SACD, čo sú vlastne dátove disky s UDF filesystémom. CDDA nie. Prečo? No lebo nejaká múdra hlava v konzorciu Sony/Philips si povedala, že interpolovanie tých nízkoúrovňových chýb, ktoré vznikajú pri čítaní úplne každého CD už z princípu, nebude nikomu vadiť, pokiaľ CD nebude skutočne počutelne preskakovať -- to je taký istý nezmysel, ako keby tvrdili, že pokiaľ ti páska alebo platňa hrá, tak hrá stále dobe, bez ohľadu na jej fyzické poškodenie a tým pádom degradáciu uchovaného signálu --, a tak prídavné opravné kódy vymenili za úplne zbytočnú schopnosť uchovať na CD 74 minút hudby, ktorá sa aj tak používa len zriedka. U dátových CD si už žiadne interpolovanie nemohli dovoliť, a tak cca 30 % kapacity CD záznamu zaberajú redudantné informácie, ktorých účelom je to, aby si dátove CD nedokázal prečítať už len vtedy, keď ho fakt neskutočným spôsobom fyzicky poškodíš. Keby toto isté spravili aj u CDDA, vskutku by záležalo len na kvalite D/A prevodníkov a operačných zosíkov na výstupoch. Takto však dostali priestor rôzni okultisti typu Krauta a firmy, ktoré predávajú CD transporty za státisíce korún...

Ináč sa ospravedlňujem za hustý off-topic. 🙂 A dúfam, že keď sa nejaká technicko-vzdelávacia schôdza bude robiť, budete v dostatočnom predstihu informovať, rád sa zúčastním. 🙂
Dnes bola vonku Autoskolova T3 , to by clovek neveril kolko ludi chcelo do nej nastupit 😛
Reakcia na: Papyr #20482:
Zrejme pri najvyssej rychlosti pouzivanej pri LP. Inak by to nemalo zmysel... vid Igorkov prispevok o videoplatni.
Reakcia na: Igorko #20481:
Jezisi. Vsak kvalita prehratia CD zavisi od D/A prevodnika a tym, co je za nim. Keby sa vyskytli poruchy v ceste digitalnemu signalu, tak by si pocul pukanie, ako by ti vypadaval zvuk predsa. Ako moze niekto vypustit taku chujovinu? Ten clovek nema sajnu, co je to digitalny zaznam. Na to sa ani DPB nechyta.

Co sa tyka tych kablov, tak u tych reproduktorovych pochopim, ze cim hrubsi, tym lepsi. U signalovych by sa mal klast isty doraz na kabel. Ale inak mas pravdu, je to biznis, na ktorom si zarobi zopar sikovnych ozajtechnikov a platia im za to ostatni, ktori sa na technikov a znalcov iba hraju 🙂

O tych 500kHz mi hovoril ex. spoluziak zo strednej. Detailnejsie o tom neviem nic. Avsak viem si predstavit fanatikov, ktori by s tym vedeli experimentovat.

Ta videoplatna sa ale iste tocila podstatne rychlejsie ako klasika LP.... 🙂
Reakcia na: Spectre #20478:
500 kHz normalnych ffyzicky vyrypanych vlnoviek? Pri akej rychlosti otacania platne?
Reakcia na: Spectre #20477:
No ja by som povedal, že bude tvrdiť, že tam bzučia tyristory, teda vlastne tyrystory:-).
Fixky a mrazničky: Súdruh ing. František Kraut (pôvodným povolaním tuším architekt), renomovaný tesatovač časopisov Audio a Video Domácí Kino, výrobce hyperpredražených káblov tvrdí (a s ním húf ďalších "highendistov", najmä nemeckých, odroda, ktorá nepočúva ušami ale cenovkami) , že natretie okrajov CD zelenou fixkou zlepší jeho zvuk, pretože pohltí rozptýlené svetlo lasera. Mrazeni CD v mrazničke zase má zlepšiť jeho zvuk tým, že sa odstránia mnechanické pnutia v materiáli. No škoda reči.
500kHz: Otázka je, aký tvar signálu bol potom na výstupe z prenosky, aký tvar hrotu bol potrebný na zosnímanie takejto frekvencie, aký bol pri tomto tvare hrotu merný tlak na steny drážky a následkom toho ako dlho (koľko prehratí) tam tých 500 kHz bolo. Inak boli aj videoplatne s mechanickým záznamom, tam boli aj MHz.
I.
Reakcia na: Andy #20476:
Neviem, čo hovorí DPB ale 14TrM sú normálne v ponuke. BA 21Tr tam nebola.
I.
Reakcia na: Spectre #20474:
no, pokial niekoho kopne 1000 V (staci 600 V z troleja) a ten dotycny stoji napr. na mokrej zemi holymi nohami, tak mu mozes poskytnut aj poslednu pomoc resp. posledne pomazanie, to tiez nie je zle 🙂
Reakcia na: Igorko #20475:
Btw. teraz som si spomenul, ze mi niekto hovoril, ako niekde v laboratornych podmienkach dostali na platnu sinus 500kHz. Dobre, co?
Reakcia na: Igorko #20475:
Sorry, ze som ti prekazil tvoju radost, ale myslim, ze by ti Turbo povedal, ze tam hucia tlmivky, pretoze to uz iste niekde pocul (zrejme od Rohlika) 🙂 Mozeme mu dat teda inu, teoreticku otazku:

Co by tam hucalo, keby tam tlmivky neboli? A akym fyzikalnym javom je to sposobene?

Nech sa nam Turbinko potrapi 🙂.

Co sa tyka audiofilov, niekedy to prehanaju. Ta fixka a mraznicka, to som ale moc nepochopil... obasni mi to prosimta 🙂
Reakcia na: Igorko #20464:
Nehovoril DPB, ze by chcel 14TrM, ale ze ich uz nevyrabaju?

Re #20454 Igorko: A nasa 21Tr tam nie je? Vsak uz o mesiac by mala prist.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.