Reakcia na: Spectre #20483:
No, nielen D/A prevodníka, aj mechaniky. Čím viac informácií mechanika vyrazí z média, tým menej informácií musí oprava chýb aproximovať. A rozdiel medzi mechanikou PHILIPS (klasickoum s otočným ramienkom) a mechanikou SONY (prípadne novou PHILIPS) je registrovateľný okamžite, aj bez mrazenia.No a potom je samozrejme dôležitý aj D/A prevodník, aj digitálny filter, aj NF obvody za prevodníkom...
Ale farbením hrán (alebo dokonce ich brúsením pod 45° uhlom) CD rozhodne nič nezískame.
I.
Igorko
Fixky a mrazničky: Súdruh ing. František Kraut (pôvodným povolaním tuším architekt), renomovaný tesatovač časopisov Audio a Video Domácí Kino, výrobce hyperpredražených káblov tvrdí (a s ním húf ďalších "highendistov", najmä nemeckých, odroda, ktorá nepočúva ušami ale cenovkami) , že natretie okrajov CD zelenou fixkou zlepší jeho zvuk, pretože pohltí rozptýlené svetlo lasera. Mrazeni CD v mrazničke zase má zlepšiť jeho zvuk tým, že sa odstránia mnechanické pnutia v materiáli. No škoda reči.
500kHz: Otázka je, aký tvar signálu bol potom na výstupe z prenosky, aký tvar hrotu bol potrebný na zosnímanie takejto frekvencie, aký bol pri tomto tvare hrotu merný tlak na steny drážky a následkom toho ako dlho (koľko prehratí) tam tých 500 kHz bolo. Inak boli aj videoplatne s mechanickým záznamom, tam boli aj MHz.
I.