Bohuzial, ked kazdemu z nas povie rozny clovek v DPB nieco ine, tak sa necuduj...
Komu chces vlastne volat? Skus zavolat piatim a dostanes rozne odpovede... Inac uz sa naucili novy sposob, a to, ze nam nepovedia radsej nic...
Do čerta, to tu nie je nikto, kto presne vie, ako to s dispečermi v BA funguje? Alebo mám z KE volať do DPB?
Pokiaľ dispečer z času na čas (s max. 2 mesačnou prestávkou) jazdí brigádnicky, tak je to v poriadku. Má predsa prax a môže kedykoľvek nahradiť bežného vodiča.
Ano, na Olejkarskej je aj centralny dispecing, aj tam dispecerske auta parkuju. Ale oni sa aj tak furt vozia po meste. Bud nieco vybavuju alebo sleduju, takze ked sa nieco stane, tak tam su do dvoch minut... Neraz sa stava, ze su nejakych 100 metrov od miesta urcenia... Raz na Prievozskej som videl jak 207ke spadli palice a dispecer bol hned za trolejbusom, takze hned isiel vynadat vodicovi
Aké komplikované...
Nebolo by jednoduchšie: Dispečing zachytí hlásenie o mimoriadnej udalosti. Z dispečingu odíde jeden dispečer pre vodiča, ktorý vykonáva zálohu. Spolu odídu na miesto nehody, kde vodič nahradí indisponovaného vodiča a dispečer odíde bez toho, že by sa musel po svoje auto vracať.
Ja netvrdím, že dispečeri neriadia A, E či T, ale že musia mať prax (s dobou prerušenia max. 2 mesiace). Ak ju nemá, prázdne vozidlo odviesť môže, s cestujúcimi nie.
Jednoducho pochop ze v BA je normalne ze dispecer z casu na cas jazdi brigadnicky S CESTUJUCIMI. To je tu zvyklost a teda netreba nic menit.
Co sa tyka zaskoku dispecera za neschopneho vodica - treba poznamenat ze v BA je riaditelstvo DPB takmer v centre (Olejkarska ul.) - asi 700m od Safarikoveho namestia, kym najblizsie vozovne a tym aj zalohovi vodici su dalej. Dispeceri podla mojich informacii su prave na Olejkarskej. Je to tak?
Sarko: No myslel som to tak, že pri botanickej záhrade sa niečo stane, príde dispečer, vodiča odvezie RZP, a dispečer nasadne do voza a oddíde s vozom po trase linky, pričom další ide pre záložného vodiča z vozovne. Niekde sa stretnú, záloha nastúpi a dispečeri idú pre druhé auto na Botanickú. Dúfam, že je to aspoň trochu pochopiteľné, lebo keď som to čítal po sebe znovu, je to trochu chaotické
Proste aby sa premávka obnovila čo najrýchlejšie. Inak ako vôbec môže robiť dispečera človek, ktorý v živote neriadil bus, elinu, T-bus.
A ešte ma napadlo, že za trest by mohli dispečerov dávať ako vodičov. Tak ako policajtov posielajú z kriminálky na križovatky riadiť dopravu.
Pripúšťam, že KT8RN je vďaka Brnu, kde sa rozbiehajú sériové reko KT8 s dosadením NP dielu. Ak by aj nie, DP by tieto investície musel vraziť inde. Pravdepodobne by sa pokračovalo v reko T3SUCS na T3MOD.
Ohľadne infarktu. Tak ako sa k tomu vozu dovezie dispečer, tak z vozovne/garáže vezme vodiča, vyhodí ho pri tom voze a dokoordinuje dopravnú situáciu alebo sa vráti naspäť. Alebo ako si to myslel?
Na vodičáku samozrejme nie je nič napísané, lenže ak pravidelne nejazdíš, bez dodatočného zácviku žiadneho vodiča voziť cestujúcich nepustia.
První tramvaj se na rozestavěné pražské tramvajové trati na Barrandov dostala právě dnes. Jednalo se o zkušební provoz s novináři soupravou T3R.P 8225+8226. Slavnostní zahájení s cestujícími je plánováno na druhou půlku listopadu.
Iste, lenže trojička prekračovala iba predpísanú maximálnu dĺžku vlaku. Schváleniu výnimky predchádzalo množstvo opratrení a DPMK musel na oplátku splniť bezpečnostné a prevádzkové podmienky. Najdôležitejšou bolo istenie oceľovým lanom, takže na roztrhnutie súpravy sú náchylnejšie práve dvojičky. Ďalej dĺžka zastávok minimálne na celú jednu súpravu trojičky (45m), bežne však majú zastávky aj 75m. Zaujímavosťou je napr., že na intravilánových zastávkach boli na stĺpoch TV nainštalované parabolické zrkadlá pre lepší prehľad vodiča.
Ale späť k diskusii. Uvedom si, že ja sa nijako nebránim myšlienke cúvania cez spojky. Systém prevádzky však treba premyslieť v rámci prevádzkových a zákonných možností, špekulatívny spôsob nikam nevedie.
Sarko: No lebo KT8RN je úplne Košická záležitosť a KOS Krnov ten NP článok vyrobil čisto len na požiadavku Košíc. (Tiež len podpichujem) Nebyť Českých miest Košice by niečo také nenapadlo.
Re #20210 Turbo: v tom prípade pýtaj jeho číslo, napíš na neho sťažnosť a napíš žiadosť o stornovanie pokuty z uvedených dôvodov. Kamarát tak spravil a generálny mu ju stornoval.
Re #20235 Sarko: Tak to už nemyslíš vážne. Tak keď vodič dostane napr. infarkt tak tam voz bude stáť až kým dispečer nedovezie nového vodiča?!
Okrem iného, ak chce dispečer riadiť nejakú mimoriadnu situáciu musí vedieť ako sa s vozidlom môže správať a neposielať napr. NP bus cez trávnik a iné nezmysli.
Keď dostaneš vodičák na bus tak tam nie je napísané bus bez cestujúcich a bus s cestujúcimi.
Tak to, co si nam tu popisal, je robota hodna oceneni miss trabust roka, miss trabust asympatia. Este nad to natiahnut vedenie na dajakych pevnych svoreckach a bolo by to poriesene definitivne
Keďže celý extravilánový úsek rýchlodráhy zo žliabkových koľajníc typu NP4 bol v roku 1992 komplet vymenený za vignolové S49, no a práve v úseku uvedeného mosta sa nachádza tiahle ostré "esíčko". K vykoľajeniam dochádzalo práve po otvorení novej trate, keď žliabok ako logická prídržnica chýbal a vlaky jednoducho doslova vypadávali. Že nebudú vypadávať pri vyšších rýchlostiach sa zistilo až potom, keď niekoho napadlo, že všetky vykoľajenia boli v smere oblúka dovnútra, takže pri vyššej rýchlosti udržalo vozidlo bez vykoľajenia vyššia rýchlosť a zotrvačná sila. Následne sa nainštalovali po oboch vnútorných stranách prídržnice v tvare "┌" a "┐" a vykoľajenie sa už nevyskytlo. Zachovali sa však značky "Pozor! Úsek častých mimoriadných udalostí."
Tak ten zákon treba zmeniť alebo sa mu vyhnúť. Do roku 1979 by Ti každý v ČSSR povedal, že podľa hentakého a takého predpisu nemôžu byť v súprave tri vozne T3. A čo sa stalo? DPMK si vybavil výnimku. Prečo by si teda v našom prípade vybaviť výnimku nemohol DPB?
Lenže pozor, aj v KE sú takmer všetci dielenskí, dispečeri, dokonca aj väčšie množstvo administratívnych pracovníkov vodičmi. Títo však nie sú v službe denne ako riadni vodiči, preto vozidlá MHD však môžu iba posunovať a bez cestujúcich.
Platí predpis, ak vodič nie je v riadnej službe viac ako 2 mesiace, musí pred službou s vozidlom MHD absolvovať zácvik v obmedzenom počte hodín (t.j. nie ako nováčik).
Oficiálne Ti teda podľa zákona nikto nepovolí posunovanie vozidiel obsadených cestujúcimi dispečerom, či inou osobou.
Napriklad ked vodicovi pride zle, tak dispecer ma moznost sa tam dostat prakticky za minuty. Lenze kym by sa tam dostala zaloha, tak to by chvilu trvalo.
A u nas vacsina dispecerov brigadnicky jazdi s cestujucimi.
A co je vlastne pricinou? Zly stav trate? Ak ano, tak preco to neopravia?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy
Komu chces vlastne volat? Skus zavolat piatim a dostanes rozne odpovede... Inac uz sa naucili novy sposob, a to, ze nam nepovedia radsej nic...