Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #20249:
akurat ze ist pre vodica v zalohe kdesi do vozovne moze znamenat v zavislosti od dopravnej situacie a miesta mimoriadnej udalosti aj viac nez polhodinove zdrzanie... takze tvoje spekulacie o tom, ze dispecer by nemal jazdit s vozidlom s ludmi su pri BA pomeroch dost nevhodne...
Reply on: Z #20259:
Na "tratiach" TIR je situacia sice trochu ina, ale da sa porovnat. Pre dialkovych vodicov su v takychto situaciach najhorsie rady na hraniciach a posunovanie na autostradach. Napriklad taky Berg:raz nastalo akesi zlyhanie na terminaloch, LKWcka stali okolo 5 a pol hodiny - bol to cca dvojKM rad nakladnych vozov-viem si zivo predstavit ten zmatok, keby v tej sore na niekoho prislo "volanie zhora" a letel by hladat WC!!! V takejto situacii sa to vacsinou riesi tak, ze "postihnuty" jednoducho zamkne voz, da befel najblizsim okolostojacim LKW, ze MUSI odist a ak sa nestiha vratit, kym sa rad posunie, cakajuce vozy ho jednoducho obidu a radia sa pred neho.
Reply on: Miki #20256:
Na toto Ti odpoviem z vlastnej skusenosti-sice nie ako vodic A-E-T, ale ako bywala vodicka TIR:jasne, ze vodic, ak je z masa a kosti, moze sa mu stat, ze podobna zalezitost sa vyskytne v najhorsej chwili...ale v samej "podstate veci" vacsinou funguje heslo PEWNA VOLA WSETKO ZDOLA a konci sa to happyendom na najblizsej konecnej ;-D
Reply on: m@rtin #20227:

Dufam, ze sobota 27.9.2003.
Reply on: Igorko #20223:

Ja idem do Prahy IGK az v utorok (pondelok Wien vlakom) so zastavkou v Brne, takze do Prahy dojdem asi v utorok podvecer/vecer. Mobil mam, ozvem sa. 🙂
Taka otazocka 🙂....Ako riesa vodici E-T-A ked musia ist surne na velku potrebu a zrovna najblizsia konecna alebo verejna toaleta nieje na blizku? :-)Riadia sa heslom ked musis tak musis? 😉
Reply on: Sarko #20254:
Bohuzial, ked kazdemu z nas povie rozny clovek v DPB nieco ine, tak sa necuduj...
Komu chces vlastne volat? Skus zavolat piatim a dostanes rozne odpovede... Inac uz sa naucili novy sposob, a to, ze nam nepovedia radsej nic... 🙂
Reply on: Andy #20251:

Takže ráno už naozaj volám do DPB. Tu sa vážne človek nevie dopátrať pravdy.
Reply on: tulenique #20248:

Do čerta, to tu nie je nikto, kto presne vie, ako to s dispečermi v BA funguje? Alebo mám z KE volať do DPB?

Pokiaľ dispečer z času na čas (s max. 2 mesačnou prestávkou) jazdí brigádnicky, tak je to v poriadku. Má predsa prax a môže kedykoľvek nahradiť bežného vodiča.
Reply on: J #20247:
Ja poznam jedneho dispecera, ktory velmi rad jazdi, takze by to nebol trest 🙂
Reply on: Sarko #20249:
Pokial viem, tak u nas staci, ked jazdi raz za rok.
Reply on: tulenique #20248:
Ano, na Olejkarskej je aj centralny dispecing, aj tam dispecerske auta parkuju. Ale oni sa aj tak furt vozia po meste. Bud nieco vybavuju alebo sleduju, takze ked sa nieco stane, tak tam su do dvoch minut... Neraz sa stava, ze su nejakych 100 metrov od miesta urcenia... Raz na Prievozskej som videl jak 207ke spadli palice a dispecer bol hned za trolejbusom, takze hned isiel vynadat vodicovi 🙂
Reply on: J #20247:

Aké komplikované...
Nebolo by jednoduchšie: Dispečing zachytí hlásenie o mimoriadnej udalosti. Z dispečingu odíde jeden dispečer pre vodiča, ktorý vykonáva zálohu. Spolu odídu na miesto nehody, kde vodič nahradí indisponovaného vodiča a dispečer odíde bez toho, že by sa musel po svoje auto vracať.

Ja netvrdím, že dispečeri neriadia A, E či T, ale že musia mať prax (s dobou prerušenia max. 2 mesiace). Ak ju nemá, prázdne vozidlo odviesť môže, s cestujúcimi nie.
Reply on: Sarko #20246:
Jednoducho pochop ze v BA je normalne ze dispecer z casu na cas jazdi brigadnicky S CESTUJUCIMI. To je tu zvyklost a teda netreba nic menit.

Co sa tyka zaskoku dispecera za neschopneho vodica - treba poznamenat ze v BA je riaditelstvo DPB takmer v centre (Olejkarska ul.) - asi 700m od Safarikoveho namestia, kym najblizsie vozovne a tym aj zalohovi vodici su dalej. Dispeceri podla mojich informacii su prave na Olejkarskej. Je to tak?
Sarko: No myslel som to tak, že pri botanickej záhrade sa niečo stane, príde dispečer, vodiča odvezie RZP, a dispečer nasadne do voza a oddíde s vozom po trase linky, pričom další ide pre záložného vodiča z vozovne. Niekde sa stretnú, záloha nastúpi a dispečeri idú pre druhé auto na Botanickú. Dúfam, že je to aspoň trochu pochopiteľné, lebo keď som to čítal po sebe znovu, je to trochu chaotické 🙂
Proste aby sa premávka obnovila čo najrýchlejšie. Inak ako vôbec môže robiť dispečera človek, ktorý v živote neriadil bus, elinu, T-bus.

A ešte ma napadlo, že za trest by mohli dispečerov dávať ako vodičov. Tak ako policajtov posielajú z kriminálky na križovatky riadiť dopravu. 😃
Reply on: J #20243:

Pripúšťam, že KT8RN je vďaka Brnu, kde sa rozbiehajú sériové reko KT8 s dosadením NP dielu. Ak by aj nie, DP by tieto investície musel vraziť inde. Pravdepodobne by sa pokračovalo v reko T3SUCS na T3MOD.

Ohľadne infarktu. Tak ako sa k tomu vozu dovezie dispečer, tak z vozovne/garáže vezme vodiča, vyhodí ho pri tom voze a dokoordinuje dopravnú situáciu alebo sa vráti naspäť. Alebo ako si to myslel?

Na vodičáku samozrejme nie je nič napísané, lenže ak pravidelne nejazdíš, bez dodatočného zácviku žiadneho vodiča voziť cestujúcich nepustia.
První tramvaj se na rozestavěné pražské tramvajové trati na Barrandov dostala právě dnes. Jednalo se o zkušební provoz s novináři soupravou T3R.P 8225+8226. Slavnostní zahájení s cestujícími je plánováno na druhou půlku listopadu.

Foto:
http://ts-web.info/Images/nonsort/P9170891.jpg
http://ts-web.info/Images/nonsort/P9170904.jpg
http://ts-web.info/Images/nonsort/P9170878.jpg
Reply on: Vladimír #20240:

Iste, lenže trojička prekračovala iba predpísanú maximálnu dĺžku vlaku. Schváleniu výnimky predchádzalo množstvo opratrení a DPMK musel na oplátku splniť bezpečnostné a prevádzkové podmienky. Najdôležitejšou bolo istenie oceľovým lanom, takže na roztrhnutie súpravy sú náchylnejšie práve dvojičky. Ďalej dĺžka zastávok minimálne na celú jednu súpravu trojičky (45m), bežne však majú zastávky aj 75m. Zaujímavosťou je napr., že na intravilánových zastávkach boli na stĺpoch TV nainštalované parabolické zrkadlá pre lepší prehľad vodiča.

Ale späť k diskusii. Uvedom si, že ja sa nijako nebránim myšlienke cúvania cez spojky. Systém prevádzky však treba premyslieť v rámci prevádzkových a zákonných možností, špekulatívny spôsob nikam nevedie.
Sarko: No lebo KT8RN je úplne Košická záležitosť a KOS Krnov ten NP článok vyrobil čisto len na požiadavku Košíc. (Tiež len podpichujem) Nebyť Českých miest Košice by niečo také nenapadlo.

Re #20210 Turbo: v tom prípade pýtaj jeho číslo, napíš na neho sťažnosť a napíš žiadosť o stornovanie pokuty z uvedených dôvodov. Kamarát tak spravil a generálny mu ju stornoval.

Re #20235 Sarko: Tak to už nemyslíš vážne. Tak keď vodič dostane napr. infarkt tak tam voz bude stáť až kým dispečer nedovezie nového vodiča?!
Okrem iného, ak chce dispečer riadiť nejakú mimoriadnu situáciu musí vedieť ako sa s vozidlom môže správať a neposielať napr. NP bus cez trávnik a iné nezmysli.
Keď dostaneš vodičák na bus tak tam nie je napísané bus bez cestujúcich a bus s cestujúcimi.
Reply on: Sarko #20241:
Tak to, co si nam tu popisal, je robota hodna oceneni miss trabust roka, miss trabust asympatia. Este nad to natiahnut vedenie na dajakych pevnych svoreckach a bolo by to poriesene definitivne 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.