Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Sarko: No myslel som to tak, že pri botanickej záhrade sa niečo stane, príde dispečer, vodiča odvezie RZP, a dispečer nasadne do voza a oddíde s vozom po trase linky, pričom další ide pre záložného vodiča z vozovne. Niekde sa stretnú, záloha nastúpi a dispečeri idú pre druhé auto na Botanickú. Dúfam, že je to aspoň trochu pochopiteľné, lebo keď som to čítal po sebe znovu, je to trochu chaotické 🙂
Proste aby sa premávka obnovila čo najrýchlejšie. Inak ako vôbec môže robiť dispečera človek, ktorý v živote neriadil bus, elinu, T-bus.

A ešte ma napadlo, že za trest by mohli dispečerov dávať ako vodičov. Tak ako policajtov posielajú z kriminálky na križovatky riadiť dopravu. 😃
Reakcia na: J #20243:

Pripúšťam, že KT8RN je vďaka Brnu, kde sa rozbiehajú sériové reko KT8 s dosadením NP dielu. Ak by aj nie, DP by tieto investície musel vraziť inde. Pravdepodobne by sa pokračovalo v reko T3SUCS na T3MOD.

Ohľadne infarktu. Tak ako sa k tomu vozu dovezie dispečer, tak z vozovne/garáže vezme vodiča, vyhodí ho pri tom voze a dokoordinuje dopravnú situáciu alebo sa vráti naspäť. Alebo ako si to myslel?

Na vodičáku samozrejme nie je nič napísané, lenže ak pravidelne nejazdíš, bez dodatočného zácviku žiadneho vodiča voziť cestujúcich nepustia.
První tramvaj se na rozestavěné pražské tramvajové trati na Barrandov dostala právě dnes. Jednalo se o zkušební provoz s novináři soupravou T3R.P 8225+8226. Slavnostní zahájení s cestujícími je plánováno na druhou půlku listopadu.

Foto:
http://ts-web.info/Images/nonsort/P9170891.jpg
http://ts-web.info/Images/nonsort/P9170904.jpg
http://ts-web.info/Images/nonsort/P9170878.jpg
Reakcia na: Vladimír #20240:

Iste, lenže trojička prekračovala iba predpísanú maximálnu dĺžku vlaku. Schváleniu výnimky predchádzalo množstvo opratrení a DPMK musel na oplátku splniť bezpečnostné a prevádzkové podmienky. Najdôležitejšou bolo istenie oceľovým lanom, takže na roztrhnutie súpravy sú náchylnejšie práve dvojičky. Ďalej dĺžka zastávok minimálne na celú jednu súpravu trojičky (45m), bežne však majú zastávky aj 75m. Zaujímavosťou je napr., že na intravilánových zastávkach boli na stĺpoch TV nainštalované parabolické zrkadlá pre lepší prehľad vodiča.

Ale späť k diskusii. Uvedom si, že ja sa nijako nebránim myšlienke cúvania cez spojky. Systém prevádzky však treba premyslieť v rámci prevádzkových a zákonných možností, špekulatívny spôsob nikam nevedie.
Sarko: No lebo KT8RN je úplne Košická záležitosť a KOS Krnov ten NP článok vyrobil čisto len na požiadavku Košíc. (Tiež len podpichujem) Nebyť Českých miest Košice by niečo také nenapadlo.

Re #20210 Turbo: v tom prípade pýtaj jeho číslo, napíš na neho sťažnosť a napíš žiadosť o stornovanie pokuty z uvedených dôvodov. Kamarát tak spravil a generálny mu ju stornoval.

Re #20235 Sarko: Tak to už nemyslíš vážne. Tak keď vodič dostane napr. infarkt tak tam voz bude stáť až kým dispečer nedovezie nového vodiča?!
Okrem iného, ak chce dispečer riadiť nejakú mimoriadnu situáciu musí vedieť ako sa s vozidlom môže správať a neposielať napr. NP bus cez trávnik a iné nezmysli.
Keď dostaneš vodičák na bus tak tam nie je napísané bus bez cestujúcich a bus s cestujúcimi.
Reakcia na: Sarko #20241:
Tak to, co si nam tu popisal, je robota hodna oceneni miss trabust roka, miss trabust asympatia. Este nad to natiahnut vedenie na dajakych pevnych svoreckach a bolo by to poriesene definitivne 🙂
Reakcia na: Andy #20236:

Keďže celý extravilánový úsek rýchlodráhy zo žliabkových koľajníc typu NP4 bol v roku 1992 komplet vymenený za vignolové S49, no a práve v úseku uvedeného mosta sa nachádza tiahle ostré "esíčko". K vykoľajeniam dochádzalo práve po otvorení novej trate, keď žliabok ako logická prídržnica chýbal a vlaky jednoducho doslova vypadávali. Že nebudú vypadávať pri vyšších rýchlostiach sa zistilo až potom, keď niekoho napadlo, že všetky vykoľajenia boli v smere oblúka dovnútra, takže pri vyššej rýchlosti udržalo vozidlo bez vykoľajenia vyššia rýchlosť a zotrvačná sila. Následne sa nainštalovali po oboch vnútorných stranách prídržnice v tvare "┌" a "┐" a vykoľajenie sa už nevyskytlo. Zachovali sa však značky "Pozor! Úsek častých mimoriadných udalostí."
Reakcia na: Sarko #20239:
Tak ten zákon treba zmeniť alebo sa mu vyhnúť. Do roku 1979 by Ti každý v ČSSR povedal, že podľa hentakého a takého predpisu nemôžu byť v súprave tri vozne T3. A čo sa stalo? DPMK si vybavil výnimku. Prečo by si teda v našom prípade vybaviť výnimku nemohol DPB?
Reakcia na: Vladimír #20202:

Lenže pozor, aj v KE sú takmer všetci dielenskí, dispečeri, dokonca aj väčšie množstvo administratívnych pracovníkov vodičmi. Títo však nie sú v službe denne ako riadni vodiči, preto vozidlá MHD však môžu iba posunovať a bez cestujúcich.

Platí predpis, ak vodič nie je v riadnej službe viac ako 2 mesiace, musí pred službou s vozidlom MHD absolvovať zácvik v obmedzenom počte hodín (t.j. nie ako nováčik).

Oficiálne Ti teda podľa zákona nikto nepovolí posunovanie vozidiel obsadených cestujúcimi dispečerom, či inou osobou.
Reakcia na: Sarko #20235:
Prečo by mal dispečer robiť vodičské oprávnenie... prečo... prečo... prečo... Ta žeby mohol cúvať s brikami, ňe? 😉
Reakcia na: Sarko #20235:
Napriklad ked vodicovi pride zle, tak dispecer ma moznost sa tam dostat prakticky za minuty. Lenze kym by sa tam dostala zaloha, tak to by chvilu trvalo.
A u nas vacsina dispecerov brigadnicky jazdi s cestujucimi.
Reakcia na: Sarko #20233:
A co je vlastne pricinou? Zly stav trate? Ak ano, tak preco to neopravia?
Reakcia na: Igorko #20211:

No to sa mi nepozdáva. Prečo by mal dispečer robiť vodičské oprávnenie na vozidlá MHD, keď sa premáva max. v aute.

Prípad neschopnosti vodiča je, si myslím, veľmi vzácny a ak sa aj tak stane, je predsa lepšie doniesť vodiča-zálohu, ktorý pokračuje v jazde, než aby to dispečer odtiahol do vozovne.

Okrem toho, dielenskí majú vodičáky, ale len ako posunovači, nesmú však prepravovať cestujúcich. Zrejme je to aj prípad BA a PH dispečerov. V tomto prípade by to bolo niečo úplne iné.
Reakcia na: m@rtin #20230:
No vidis ze mozme debatovat aj bez hadok a nadavok 🙂 Len prosim ta nenapis, ze to velke pismeno za predlozkou je lepsie 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃
Reakcia na: Andy #20232:

Nemá prečo zabrzdiť. Perešský most je na vysokom násype, po ktorom len ťažko vylezieš, iba ak po trati. Je to separované od cestnej dopravy, v blízkosti nie sú žiadne chodníky, iba pole. Veľké výkoľaje tu boli v roku 1992, rekord je takmer 20 vlakov (2xT3, 3xT3, 2xT6, KT8) v jeden deň počas špičky. Za posledných 10 rokov nebol zaznamenaný ani jeden.
Reakcia na: Sarko #20197:
A co ked musi elektricka zabrzdit. Potom sa vykolaji?

Re #20210 Turbo: Ja by som sa s nimi nehadal, proste by som im povedal "Vynechal spoj linky xx, odchod xx:xx zo zastavky xxxxxxxxx a o 15 minut isiel dalsi..." - ked vidia ze neklames, tak nerobia problemy.

Re #20211 Igorko: A ked musi dispecer odstavit auto, tam ako si potom prenho pride po skonceni dojazdu do vozovne?

Re #20212 Turbo: Uz sa zlepsuju...

Re #20215 Igorko: Ale keby sa ich niekto pytal, preco to nenapisali, tak maju vyhovorku, ze vysokopodlazne trolejbusy sa nevyrabaju a autobusy ano, tak sme napisali najlacnejsie.
Více informací o závodu MHD v. auto v. kolo v. motocykl jsou na http://www.praha-noviny.cz

Je tam vyčíslena i cena.
COLOR:
Máš pravdu, dny v týdnu jsou s malým 😮

Ale česká gramatika se od slovenské např. liší i tím, že my v názvu za předložkou píšeme vždy velké písmeno.

Např. U Hangáru, V Lipkách, Na Stráni, U Dálnice...........
COLOR:
Před prázdninami se konala ještě jedna akce. Na 200 studentů středních škol se zúčastnilo průzkumu kapacity všech vozidel MHD. Jen dodám, že se opravdu čísla od výrobců dost liší od pravdivé skutečnosti.

To je dobrá ptákovina ten závod s časem. Primátor jezdí na kole, radní metrem, redaktoči ČRozhlasu autem, ředitel DP na mopedu a Klaus na koloběžce 🙂 Jen jsem zvědav, jak dopadne den mobility MHD zadarmo? Stejně bude jezdit aut pořád stejně.
Reakcia na: m@rtin #20227:
Sobota je s malym s, ale inak zaaaaavidiiiiim 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.