Reakcia na: J #20082:
Vyhybky mozu byt nielen v blizkosti zastavky, ale aj priamo v urovni zastavok. Perfektnym priladom je napr. prazska zastavka HLAVNI NADRAZI. Kolajova spojka je tam sice opacne (z oboch stran po hrote), ale to nevadi, prave naopak, prisla velmi vhod pri prazdninovej vyluke, pricom sa tu uvratovo otacali KT8D5 na vylukovych linkach 35 a 39.
Okrem toho, coraz viac sa vracia ku klasickemu otvorenemu zvrsku s vignolovymi kolajnicami, kde sa daju pouzit aj "zeleznicne" vyhybky, ktore mozu byt aj elektricke ovladane. Na takychto vyhybkach sa daju uz dosahovat aj krasne rychlosti. Existuju vsak aj klasicke "zliabkove" vyhybky, ktore su stavane aj na vyssie rychlosti. V KE sa odvcera pouziva jedna takato (vyrobca DT Prostejov) na rekonstruovanej trati na Juznej triede, ktora je stavana na rychlost 50 km/h aj proti hrotu.
Vladimír
V tomto ako príklad môže poslúžiť Prešov (sorry, že zas začínam), ale aj také Košice. Už dávnejšie sa z textov na CL vypustili také slovíčka ako "obyčajný", "zľavnený", "II. pásmo" a pod. Rozhodujúca je cena. Ak potrebujem zaplatiť 12 Sk a mám pri sebe jeden lístok za 8 a druhý za 4 Sk, tak po označení platia ako lístok za 12 Sk. Tak isto môžem použiť aj 3 lístky po 4 Sk a kombinovať ako chcem. Na niektorých zastávkach v Prešove napr. nie je v predaji občiansky lístok za 8 Sk, ale je tam len automat na 4Sk lístky, na ktorých tučným výrazným fontom (aby každý pochopil) napísané: Lístok 8 Sk = 2 lístky po 4 Sk!