Reakcia na: Kami #20098:
v belehrade chodia (neviem co je to za typ) akoby 2 odseba spriahnute kbove T6 inac to je dobre... v stutgarte tak mali konecne, ze dve kolaje sa spajali do jednej, a potom sa rozdelovali zase na 3. a pacili sa mi tam tie 3 kolaje. jazdili tam toti dva druhy elektriciek s roznym rozchodom...
Sarko
Vyhybky mozu byt nielen v blizkosti zastavky, ale aj priamo v urovni zastavok. Perfektnym priladom je napr. prazska zastavka HLAVNI NADRAZI. Kolajova spojka je tam sice opacne (z oboch stran po hrote), ale to nevadi, prave naopak, prisla velmi vhod pri prazdninovej vyluke, pricom sa tu uvratovo otacali KT8D5 na vylukovych linkach 35 a 39.
Okrem toho, coraz viac sa vracia ku klasickemu otvorenemu zvrsku s vignolovymi kolajnicami, kde sa daju pouzit aj "zeleznicne" vyhybky, ktore mozu byt aj elektricke ovladane. Na takychto vyhybkach sa daju uz dosahovat aj krasne rychlosti. Existuju vsak aj klasicke "zliabkove" vyhybky, ktore su stavane aj na vyssie rychlosti. V KE sa odvcera pouziva jedna takato (vyrobca DT Prostejov) na rekonstruovanej trati na Juznej triede, ktora je stavana na rychlost 50 km/h aj proti hrotu.