Reakcia na: si #20097:
Na zeleznicne rychlosti v elektrickovej doprave zabudni. Jednak ze na zeleznici sa srdcovky nachadzaju v neporovnatelne vacsich vzdialenostiach od jazykov vyhybky a jednak to umoznuje stavba vozidiel a profilu kolies. Pre porovnanie, klasicka mestska vyhybka ma vzdialenost medzi jazykmi vyhybky a srdcovkou cca 6 az 7,5m, na zeleznicnych tratiach sa pohybuju od 17m a od toho sa odvija aj celkova dlzka celej spojky.
Okrem toho existuju aj kvalitne zliabkove vyhybky, srdcovky sa daju potiahnut Baumitom, takze prejazd cez nich nie je pocut, ani citit a okrem toho do takeho centra si ine vyhybky ani neviem predstavit.
Kolajove spojky by sa pouzivali len pri mimoriadnych situaciach, preto si myslim, ze mysliet na nejaku zabezpecovacku je zbytocne a prilis drahe. Na take nieco staci na jeden obojsmerne pojazdny usek jedno dispecerske auto s dvoma dispecermi (jeden na jednom konci spojky, druhy na druhom) s dohadovanim sa cez vysielacky a prehadzovanim vyhybiek.
J
Kami: a ten Solaris aj viezol ľudí? Kto by kupoval Solaris 18. BB nie ani Prešov. KE by písali na diskus. No napadá ma Nitra. Avšak mohla si ho kúpiť aj normálna firma, avšak na čo NP. Minule som tak videl SOR s logom Slovenských telekomunikácií. Ale načo je ST 11m SOR. Som z toho jeleň. Máš bojovú úlohu zistiť čo a ako
žeby si DPB urobil z nás srandu a vybavil Suchoj 18 na linku zťp na nedeľu Veď Poliaci sú taký nábožný, že by ho pomaly aj zadarmo dali