Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #194527:
Ja neviem. Máš dva údaje - za celé územie SR a za Bratislavu. Kde tam vidíš interpoláciu? Interpolácia by bola, keby som na základe iných údajov (iných referenčných miest) Bratislavu odhadol. Ale ja vôbec nehovorím o odhade. Ty vravíš, že informácie sú- potom nie je dôvod nič aproximovať.
Reakcia na: Martin Fundárek #194502:
❓ Domová schôdza dňa 19.1.2006 - 38 prítomných, 30.6.2010 - 43, 10.11.2010 - 20 prítomných, spolu po odrátaní duplicitných hlasov je to 64 rôznych vlastníkov domu, ktorý vyjadril súhlas s vykonávaním právnych krokov v tejto veci. Tento konkretny pripad nie je mozne vytrhnut z kontextu ostatnych - je to logické a aj právne pokračovanie predchádzajúcich krokov a hlasovaní. (hovorte mi tu niekto ešte niečo o vytrhávaní z kontextu!) Toto posledné hlasovanie bolo navyše len právnou formalitou, ani nie tak kvôli odsúhlaseniu žaloby ako takej, ale kvôli odsúhlaseniu nového právneho zastúpenia pre konania pred súdom (tzv. aktívna legitimácia). Vôľa súdne žalovať vydané rozhodnutia padla na domových schôdzach ešte v roku 2010. Toto je len ich pokračovanie.

❗ nikto ani netvrdil, že podporujete žalobu na mesto. s tou vás nikto ani nespája a ani ja nie (hoci to naznačujete). a keď budete úprimný, tak priznáte aj to, že som Vám medzi štyrmi očami povedal, že ja proti električke ako takej nič nemám, ale vadí mi konkrétny projekt v ohladoch, ktoré budem spominat dalej, a ku ktorym ste sa prihlasili. a taktiez som Vam povedal aj to, ze moje kroky su len zvolenou strategiou a taktikou, ako dosiahnut svoje, ze som isiel schvalne cestou striktnych poziadaviek, aby ked dojde na kompromis, bolo z coho spustat a mat stale prijatelne riesenie. a tiez to, ze nas nikto neoklame a nevybabre s nami.

a.) ale tvrdím a Vy to priznávate, že podporujete napr. rešpektovanie EIA. V EIA sa explicitne uvádza v záväzných odporúčaniach napr. nasledovné: "Za zváženie stojí požiadavka vlastníkov bytových a nebytových priestorov na Rovniankovej 14, týkajúca sa revitalizácie Chorvátskeho ramena v súvislosti s touto stavbou. Táto požiadavka tak, ako je uvedená, by mala byť predmetom samostatného projektu so všetkými platnými právnymi náležitosťami." a 11 z 35 záväzných podmienok boli akceptovane prave nase pripomienky.

b.) tvrdím a Vy to priznávate, že podporujete zelený mestský Central park. tento požadujeme od roku 2006 a je našou alternatívnou víziou Petržalky k vízii, ktorú prezentuje súčasný územný plán.

c.) tvrdím a Vy to priznávate, že podporujete redukciu ciest, prinajmenšom v úseku Romanova - Pajštúnska (teda pri našom baraku)

My si teda sudne hajime veci, ktore aj Vy sam podporujete. A robime to tak, aby s nami nemohlo byt vybabrane.

Ak sa Vy stale spoliehate na to, ze budete akceptovany partner, tak prajem vela stastia, ale uz ste sa mohli poucit, ze to bude len vtedy, ak im posluzite na marketingove ucely ale kamaratstvo skonci hned ako budete chciet kvalitu a poriadne odvedenu pracu. ale to vam samozrejme neberiem a nijakym sposobom ani sa nestaram. a co je pravda, to je pravda, podporim vas v zmysle spolocnych prehlaseni kdekolvek som.

no ja sa na to spoliehat nemozem ani nechcem. skusenost mi hovori, ze keby som naivne veril a doveroval mestu, uz davno by sme boli obabrany.

a dohodli sme si taktiež to, že individualne kroky jednotlivych ucastnikov su len ich vecou a nestarame sa do nich.

hovorím niečo čo by nebola pravda?

len mi potom nie je celkom jasne aku mate Vy poziciu? Podporujete nas v tych vyssie zmienenych bodoch, ale zaroven tvrdite, ze ked to niekto nerespektuje, tak si mame nechat nasrat na hlavu?

❓ Uroven mojho vystupenia na prerokovani uzemneho planu minuly pondelok bola len adekvatna snahe primatora konať systémom "zlodej krici chytte zlodeja". Slecna Vitálošová ho jednoznacne usvedcila, ze klamal, ked v aprili hovoril, ze 4-prudovka nebude, teraz uz zrazu ze mozno bude a Schlosser povedal, ze o nej prave rokuju s Petrzalka city. Preto s nou uplne suhlasim, ked vyzvala primatora, aby sa rozhodol, co vlastne chce tvrdit.

podobnym sposobom sa snazil o arogantne a manipulativne tvrdenia aj v mojom pripade. snazil sa spochybnit domovu schodzu - tak preco sa jej nezucastnil ako statutar majitela, ktory ma v nasom dome 3 byty? mohol! Mohol kedykolvek aj v minulosti predstupit pred ludi a vysvetlit im co a ako a celit im! Rovnako mohol aj v pondelok hajit a obhajovat preco si mysli ze bolo spravne, ze mesto a mestska cast pod jeho vedenim konali tak ako konali. nikto ho predsa nenutil vystupovat konfrontacne, ale on si to predsa len zvolil. nikto ho predsa nenutil, aby si volil konrontaciu a porusovanie prav druhych miesto korektneho dialogu. ked si to vsak predsa len zvolil, tak dostal adekvatnu odpoved!

❗ čo koho trápi akým spôsobom v našom dome rozhodujeme? to treba brať ako fakt. fakt, ktorý je v súlade so zákonom a je robený transparentne a otvorene. a v agende, ktoru podporuje vyše desaťtisíc petržalčanov a aj Vy. prečo mal Ftáčnik potrebu to komentovať? On predsa nie je štatutár ani hovorca Rovniankovej 14, ale štatutár mesta! mal teda skôr vysvetlovať 4-prúdovku. Mal vysvetliť presné predstavu do budúcna. A čo sme sa z nich dozvedeli? že nevedia, že je to otázka UAŠ pod taktovkou Konrad a že sa vlastne dohadujú s Petržalka city. to je akože adekvátna odpoveď od primátora?

Martin, a rovnako nerozumiem tomu, prečo napríklad aj Vy riešite a komentujete akym sposobom funguje Rovniankova 14? Bývate tu? Počuli ste hádam mňa, že by som mal pripomienky k fungovaniu Lepšej dopravy?

ale dovolím si teraz jednu otázku: mám chápať Vaše kroky "pragmatickym sposobom", teda že keď vám aktuálne bude vyhovovať tak sa budete snažiť ísť spolu s magistrátom, potom keď Vás odkopol, tak sme Vám boli zrazu aj my dobrý, veď tlak na mesto treba, a teraz keď Vám znovu hodili udičku, tak sa na ňu chytíte?
Reakcia na: Ike #194523:
za prvé, som presvedceny ze si mylis interpretaciu s interpolaciou. interpolacia je aproximacia v ramci daneho suboru znamych udajov. extrapolacia je aproximácia mimo tento subor.

za druhe som presvedčený, že veľa mystifikácií sa deje práve pri interpretácii dáť, resp. tvrdenia nekorešpondujú s matematickýcm výpočtom.
Reakcia na: jokl #194522:
kruhový objazd pôvodne projektovalo METRO Bratislava. Svetelná križovatka bola nakoniec realizovana, lebo je lacnejsia a jednoduchsia na vybudovanie. To je vsetko.

Kruhový objazd podobných charakteristík majú v Nitre (križovatka Štúrova - Bratislavská).

Vlastne na Nitre je možné demonštrovať priaznivý vplyv obchvatu na dopravu v meste, ktorej sa výrazne uľavilo. problémy sa nevyriešili, ale výrazne sa uľavilo.
Reakcia na: Ike #194518:
• za zapchu na mostoch moze ani nie tak centrum ako nevhodna organizacia dopravy a v niektorych pripadoch v kombinacii s nedostatocnou kapacitnostou ciest. nie je to problem centra ako takeho. Je to rovnake na Racianskej, v Ruzinove aj vo Vrakuni, ci Biskupiciach.
• vlastne, teraz to hovoris aj ty, len s tym rozdielom ze nie preto, ze by MC boli cielom (startom) ale pre nevhodnu organizaciu dopravy.
• po zruseni bus pruhu sa jednak auta rozptylia do dovjpruhu, cize sa odstrani lievik, ktory je pricinou zapch na tejto trase a zvysi sa plynulost celeho tahu Staromestka - Stefanikova - Prazska/Sancova. Rozptyl je na kazdej krizovatke, teda tie vyznamnejsie: Suche myto, krizovatka na Palisády, a následne SAV.
• transport z D1 a z D2 ako ani z R7 neodstrániš, len ho nevedieš krížom cez mesto ale odvedieš po jeho obvode.

samozrejme, že vypichávam fakty, ktorí mi vyhovujú. nie som si však vedomý, že by som ignoroval fakty, ktoré by mi už tak nevyhovovali. možno niektoré ukážeš.
Reakcia na: Error 0x007 #194515:
• hej vsimol som si. ide cez Marcheg na Hlavnu a tu sa napaja na koridor do Trnavy.

• ten tunel by vyriesil presne to iste, co vyriesi ta nova trasa. len s tym rozdielom, ze by vyriesil cosi navyse - podzemnu spojnicu Petrzalky so Starym mesto a umoznil by vybudovanie polovicu metra v Bratislave.

• dnes je faktom, ze tie peniaze, ktore sme mohli mat my na tunelove riesenie budu vyuzite lepsie. len nie v Bratislave ani na Slovensku. niekde, kde su taketo projekty nesabotuju sami.
Reakcia na: Marcelllooo #194517:
Som prekvapený, že si absolvent Matfyzu, keď nevieš, alebo nechceš rozlíšiť odhad od interpretácie.

Pri odhade (povedzme, volebný prieskum) platí to, čo si napísal. Je iné, keď v Poltári sledujem preferencie volebných strán a spýtam sa desiatich ľudí, lebo by mi vyšlo, že 100 % bude mať SMER a iné, keď robím vzorku na najpestrejšom a najväčšom možnom súbore (povedzme, sci-fi 1 000 000 ľudí po celom Slovensku).

Pri interpretácii platí presný opak. Keď ti z preferencií za celé Slovensko vychádza, že 40 % volí Smer, nedáva Ti to žiadny zdôvodnený predpoklad aby si povedal, že v Bratislave-Starom Meste bude 40 % voliť Smer, alebo v Medzilaborciach, alebo v Dunajskej Strede.

Pri tvojom tvrdení, že ročný rast áut na Slovensku je 1% platí presne toto. Môže to byť 0,01 % v Medzilaborciach a môže to byť 7% v Bratislave - keď použiješ presnejšie výsledky, ktoré - podľa toho ako sa tváriš, tvoria objektívnu bázu tvojich tvrdení.
Reakcia na: Marcelllooo #194516:
Teda ja neviem,ale také hluposti ako je kruhový objazd pri moste apollo mo´hlo niečo také napadnuť .. Má vobec ten chlap sťipku fantázie a vodíčák ??No kam by ho tam vrazil ??Kebyže,ešte tak písal a trasovaní električky smerom na slovnaft a blízske dediny,tak nepoviem nič.Ale toto ?? Ved ten chlap ani nevie o čom asi píše ....Pravdepodobne vobec nepozná problémy dopravy.preto su tu nekonečné zápchy,a ked sa mu nepáči,že mu pojde električka pod nosom,tak sa može velmi lahko stať,že sa vobec nedostane z domu von.Ludí treba jednoznačne dosta´ť z áut do verejnej dopravy,ktorá umožní život v tomto meste..A doprava,to nie je len individuálna,ale aj tá ktorá mu denne zabezpečuje základné potraviny ...
Reakcia na: Error 0x007 #194513:
ok. tipuj dalej.

to o tych chodnickoch plati aj opacne - elektricka by nemala pretinat a rusit existujuce zauzivane pesie trate, ktore nemaju alternativu.
Reakcia na: Ike #194512:
presne tak, preto rychliky zastavuju len v mestach a IC a EC len vo velmi vyznamnych mestach.
Reakcia na: Sommelier #194511:
neviem. je dosť možné, že Bratislava by bola v tomto ohľade prvá, alebo jedinečná.
Reakcia na: Marcelllooo #194516:
Nerozumiem:

- Za zápchy na mostoch môže centrum (teda akási destinácia), nie Petržalka
- Za zápchy na hlavných uliciach ale môžu mestské časti (teda cieľový bod) nie centrum
- Problém Staromestskej je v 50 m BUS pruhu - po jeho zrušení sa autá rozptýlia (kam, to si neuviedol)
- D4 zlepší situáciu v meste, lebo odľahčí transport z mesta (len by som chcel vidieť ten transport mimo D1/D2 - ja som teda rumunský, srbský alebo turecký kamion na Šancovej ešte nevidel)

Tak sa mi zdá, že vypichávaš fakty tak, ako Ti to vyhovuje
Reakcia na: Ike #194509:
• moje prispevky refeltkuju kroky Rovniankovej 14, ktore su zase zalozene na oficialnych projektoch mesta ako aj na zaklade prac VUD, EIA a dalsich subjektov.

• hovorim, ze ja som za 12 rokov vyradil 3 novych tabuliek.

• základná vlastnosť statistiky je zákon veľkých čísiel. teda čím väčší dátový súbor, tým presnejšie výsledky. taktiež je veľmi dôležitý výber vhodných a správnych ukazovateľov. a samozrejme skumanie korelacie medzi nimi.

ak však ideme trošku ďalej a hovorime o aproximačných metódach (teda nie štatistike, ale "hadanie" skutočnosti a extrapolacia zo zamych skutocnosti, pohybujeme sa na este tensom lade. sem patria aj prieskumy a na nich zalozene zovseobecnenia. musis si zvolit dostatocne velku a reprezentativnu vzorku, dat im patricne vahy atd.

v ovztahu k skumaniu dopravneho zatazenia Bratislavy tvori priblizne 30% vahu dopravny tranzit, ktory sa deli na medzinarodnu dopravu a vnutrostatnu. sledovat teda aj narodne a europske cisla nie je odveci - tuto dopravu ma vo velkej miere prevziat na seba D4. ak teda ocistime mesto od tejto dopravy, ostane nam teda uz len vnutromestska doprava, ktoru zase treba rozdelit na BA - inde a BA-BA.

co stale nic nemeni na veci, ze presne cisla ma v tomto ohlade obvodny urad pre cestnu dopravu.
Reakcia na: david1 #194508:
Tvrdil si, ze pustat dalsiu dopravu na Panonsku a Dolnozemsku nemozno, lebo su naplnene, Ja som oponoval, ze nie Dolnozemska a Panonska su naplnene, ale lavy breh. Preto sa treba sustredit na opatrenia, ktore vyriesia lavy breh.

Kde usti Apolli v meste ani problem zasadny nie je, na krizovatke Kosicka-Landererova/Pristavna je dostatocny rozptyl napriek semaforom, aby bol Apollo priepustny, sice pomaly, ale je. A aj to je dosledkok nespravnej organizacie dopravy, povodne tu nemali byt semafory, ale velky kruhac, ktory by rozptylil dopravu este efektivnejsie.

Most SNP je ina kava kvoli Staromestskej a nerozumiem tymto snaham o zmenu organizacie dopravy ze sa umelo vytvaraju BUS pruhy sice na prvy pohlad s uctyhodnym zamerom preferencie MHD, v skutocnosti vsak prinesu taketo riesenia viacej skody ako uzitku. Stacilo by opäť urobiť Staromestsku dvojpruh v kazdom smere s preferovanym dvojpruhom az na Suche myto smerom na Stefanikovu, ako bola povodne planovana a hned by bolo po problemoch aj tu.

Rača aj Biskupice môžu za zácpy na Račianskej resp. Gagarinovej. nemaju vhodne urobenu dopravnu siet a ani s dostatocnou kapacitou a to zrejme aj po odratani tranzitu.

Po vybudovani D4 pride k zmene distribucie dopravnych vykonov. predpoklada sa odlahcenie zhruba o treinu z tranzitu, ktory bude mesto uz len obchadzat. zvysok sa rozdeli medzi sucasne cesty.
Reakcia na: Marcelllooo #194507:
Naco zakopat miliardy ojr pod Dunaj ked sa to da lepsie vyuzit... Ten tunel by sotva nieco vyriesil, mozno rychle spojenie Petrzky zo Starym Mestom... Z medzinarodneho hladiska by sa vyriesilo velke ... ale to sa uz riesilo na vselijakych forach newiem kolko krat ale niektory ludia to nie a nie pochopit... Mozno o 50 rokov mozeme popremyslat nad tymto projektom...

Inak dufam ze si si vsimol ze Ten-T vedie z Wiedne cez Marchegg na hlavnu stanicu...
Reakcia na: Ike #194512:
Malo by to fungovat ako v starych dobrych cias ked si vystupoval/nastupoval pocas jazdy...
Reakcia na: Marcelllooo #194506:
Tak urcite je kriteriom aj hustota zastavok, taktiez by cez EL nemali viezt ziadne nevyznacene pesie chodnicky, nemali by to deti vyuzivat ako miesto na hranie a nemali by tam psiky cikat...
Reakcia na: Sommelier #194511:
Všetky tieto rýchlovlakové systémy majú veľkú slabosť - stanice. Vlaky v nich musia zastavovať!
Reakcia na: Marcelllooo #194507:
Ja už neverím. Ukáž mi jednu dvojkolajnú trať na svete, po ktorej by jazdili rychlovlaky (v našom prípade Bratislava - Paríž), regio vlaky (dajme tomu od Trnavy do Viedne) a akýsi mestský tram-train (napríklad Janíkov dvor - Predmestie); preferenčne časť takejto trate v akomkoľvek tunelY - najdi zrovnatelny projekt.. Či Bratislava by bola prvá, že ?
Reakcia na: Ike #194509:
erata: "počet áut nerastie"

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.