Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Marcelllooo #194517:
Som prekvapený, že si absolvent Matfyzu, keď nevieš, alebo nechceš rozlíšiť odhad od interpretácie.

Pri odhade (povedzme, volebný prieskum) platí to, čo si napísal. Je iné, keď v Poltári sledujem preferencie volebných strán a spýtam sa desiatich ľudí, lebo by mi vyšlo, že 100 % bude mať SMER a iné, keď robím vzorku na najpestrejšom a najväčšom možnom súbore (povedzme, sci-fi 1 000 000 ľudí po celom Slovensku).

Pri interpretácii platí presný opak. Keď ti z preferencií za celé Slovensko vychádza, že 40 % volí Smer, nedáva Ti to žiadny zdôvodnený predpoklad aby si povedal, že v Bratislave-Starom Meste bude 40 % voliť Smer, alebo v Medzilaborciach, alebo v Dunajskej Strede.

Pri tvojom tvrdení, že ročný rast áut na Slovensku je 1% platí presne toto. Môže to byť 0,01 % v Medzilaborciach a môže to byť 7% v Bratislave - keď použiješ presnejšie výsledky, ktoré - podľa toho ako sa tváriš, tvoria objektívnu bázu tvojich tvrdení.
Reakcia na: Marcelllooo #194516:
Teda ja neviem,ale také hluposti ako je kruhový objazd pri moste apollo mo´hlo niečo také napadnuť .. Má vobec ten chlap sťipku fantázie a vodíčák ??No kam by ho tam vrazil ??Kebyže,ešte tak písal a trasovaní električky smerom na slovnaft a blízske dediny,tak nepoviem nič.Ale toto ?? Ved ten chlap ani nevie o čom asi píše ....Pravdepodobne vobec nepozná problémy dopravy.preto su tu nekonečné zápchy,a ked sa mu nepáči,že mu pojde električka pod nosom,tak sa može velmi lahko stať,že sa vobec nedostane z domu von.Ludí treba jednoznačne dosta´ť z áut do verejnej dopravy,ktorá umožní život v tomto meste..A doprava,to nie je len individuálna,ale aj tá ktorá mu denne zabezpečuje základné potraviny ...
Reakcia na: Error 0x007 #194513:
ok. tipuj dalej.

to o tych chodnickoch plati aj opacne - elektricka by nemala pretinat a rusit existujuce zauzivane pesie trate, ktore nemaju alternativu.
Reakcia na: Ike #194512:
presne tak, preto rychliky zastavuju len v mestach a IC a EC len vo velmi vyznamnych mestach.
Reakcia na: Sommelier #194511:
neviem. je dosť možné, že Bratislava by bola v tomto ohľade prvá, alebo jedinečná.
Reakcia na: Marcelllooo #194516:
Nerozumiem:

- Za zápchy na mostoch môže centrum (teda akási destinácia), nie Petržalka
- Za zápchy na hlavných uliciach ale môžu mestské časti (teda cieľový bod) nie centrum
- Problém Staromestskej je v 50 m BUS pruhu - po jeho zrušení sa autá rozptýlia (kam, to si neuviedol)
- D4 zlepší situáciu v meste, lebo odľahčí transport z mesta (len by som chcel vidieť ten transport mimo D1/D2 - ja som teda rumunský, srbský alebo turecký kamion na Šancovej ešte nevidel)

Tak sa mi zdá, že vypichávaš fakty tak, ako Ti to vyhovuje
Reakcia na: Ike #194509:
• moje prispevky refeltkuju kroky Rovniankovej 14, ktore su zase zalozene na oficialnych projektoch mesta ako aj na zaklade prac VUD, EIA a dalsich subjektov.

• hovorim, ze ja som za 12 rokov vyradil 3 novych tabuliek.

• základná vlastnosť statistiky je zákon veľkých čísiel. teda čím väčší dátový súbor, tým presnejšie výsledky. taktiež je veľmi dôležitý výber vhodných a správnych ukazovateľov. a samozrejme skumanie korelacie medzi nimi.

ak však ideme trošku ďalej a hovorime o aproximačných metódach (teda nie štatistike, ale "hadanie" skutočnosti a extrapolacia zo zamych skutocnosti, pohybujeme sa na este tensom lade. sem patria aj prieskumy a na nich zalozene zovseobecnenia. musis si zvolit dostatocne velku a reprezentativnu vzorku, dat im patricne vahy atd.

v ovztahu k skumaniu dopravneho zatazenia Bratislavy tvori priblizne 30% vahu dopravny tranzit, ktory sa deli na medzinarodnu dopravu a vnutrostatnu. sledovat teda aj narodne a europske cisla nie je odveci - tuto dopravu ma vo velkej miere prevziat na seba D4. ak teda ocistime mesto od tejto dopravy, ostane nam teda uz len vnutromestska doprava, ktoru zase treba rozdelit na BA - inde a BA-BA.

co stale nic nemeni na veci, ze presne cisla ma v tomto ohlade obvodny urad pre cestnu dopravu.
Reakcia na: david1 #194508:
Tvrdil si, ze pustat dalsiu dopravu na Panonsku a Dolnozemsku nemozno, lebo su naplnene, Ja som oponoval, ze nie Dolnozemska a Panonska su naplnene, ale lavy breh. Preto sa treba sustredit na opatrenia, ktore vyriesia lavy breh.

Kde usti Apolli v meste ani problem zasadny nie je, na krizovatke Kosicka-Landererova/Pristavna je dostatocny rozptyl napriek semaforom, aby bol Apollo priepustny, sice pomaly, ale je. A aj to je dosledkok nespravnej organizacie dopravy, povodne tu nemali byt semafory, ale velky kruhac, ktory by rozptylil dopravu este efektivnejsie.

Most SNP je ina kava kvoli Staromestskej a nerozumiem tymto snaham o zmenu organizacie dopravy ze sa umelo vytvaraju BUS pruhy sice na prvy pohlad s uctyhodnym zamerom preferencie MHD, v skutocnosti vsak prinesu taketo riesenia viacej skody ako uzitku. Stacilo by opäť urobiť Staromestsku dvojpruh v kazdom smere s preferovanym dvojpruhom az na Suche myto smerom na Stefanikovu, ako bola povodne planovana a hned by bolo po problemoch aj tu.

Rača aj Biskupice môžu za zácpy na Račianskej resp. Gagarinovej. nemaju vhodne urobenu dopravnu siet a ani s dostatocnou kapacitou a to zrejme aj po odratani tranzitu.

Po vybudovani D4 pride k zmene distribucie dopravnych vykonov. predpoklada sa odlahcenie zhruba o treinu z tranzitu, ktory bude mesto uz len obchadzat. zvysok sa rozdeli medzi sucasne cesty.
Reakcia na: Marcelllooo #194507:
Naco zakopat miliardy ojr pod Dunaj ked sa to da lepsie vyuzit... Ten tunel by sotva nieco vyriesil, mozno rychle spojenie Petrzky zo Starym Mestom... Z medzinarodneho hladiska by sa vyriesilo velke ... ale to sa uz riesilo na vselijakych forach newiem kolko krat ale niektory ludia to nie a nie pochopit... Mozno o 50 rokov mozeme popremyslat nad tymto projektom...

Inak dufam ze si si vsimol ze Ten-T vedie z Wiedne cez Marchegg na hlavnu stanicu...
Reakcia na: Ike #194512:
Malo by to fungovat ako v starych dobrych cias ked si vystupoval/nastupoval pocas jazdy...
Reakcia na: Marcelllooo #194506:
Tak urcite je kriteriom aj hustota zastavok, taktiez by cez EL nemali viezt ziadne nevyznacene pesie chodnicky, nemali by to deti vyuzivat ako miesto na hranie a nemali by tam psiky cikat...
Reakcia na: Sommelier #194511:
Všetky tieto rýchlovlakové systémy majú veľkú slabosť - stanice. Vlaky v nich musia zastavovať!
Reakcia na: Marcelllooo #194507:
Ja už neverím. Ukáž mi jednu dvojkolajnú trať na svete, po ktorej by jazdili rychlovlaky (v našom prípade Bratislava - Paríž), regio vlaky (dajme tomu od Trnavy do Viedne) a akýsi mestský tram-train (napríklad Janíkov dvor - Predmestie); preferenčne časť takejto trate v akomkoľvek tunelY - najdi zrovnatelny projekt.. Či Bratislava by bola prvá, že ?
Reakcia na: Ike #194509:
erata: "počet áut nerastie"
Reakcia na: Marcelllooo #194501:
"tazke iba dohady vycucane z prsta na zaklade viacnasobnych teoretickych vykonstruovanych predpokladov subjektivneho vnimania" - presne tak sa dajú zhrnúť tvoje príspevky.

"len ja sam som za tych cca 12 rokov vyradil 3 nove tabulky." - vyradil? Ja som za 10 rokov predával 2 autá a obe išli do BA, takže EČV sa nemenilo.

"ohanas sa statistikou bez toho, aby si korektne pouzival jej nastroje." - Základná vlastnosť štatistiky je to, že sa dá krásne zneužiť pred ľuďmi, ktorý nepoznajú jej metódy. Presne o to si sa pokúšal. Operoval si s rastom počtu áut za územie Slovenska a snažil si sa to aplikovať na Bratislavu len preto, aby si normalizoval výsledky a mohol obhájiť svoju blbosť. Nabudúce skús Európu, prípadne celú Zem - možno sa Ti na základe toho podarí dokázať, že počet aút v Bratislave rastie.

Zvyšujúca sa presnosť výskumu so zmenšovaním sledovaného územia je základná vlastnosť štatistiky, tak nechápem, prečo tu operuješ s rastom počtu áut na Slovensku.
Reakcia na: Marcelllooo #194503:
Tvrdil som tu niekde,že za zácpy na mostoch môže Petržalka? Dookola ti tu tvrdím ,že zaťaženie mostov bude len a len narastať s pribúdajúcimi vozidlami v meste čiže aj v Petržalke. V centre mesta kam ústi Apollo a SNP sa neplánuje nič čo by rýchlejšie autá do centra mesta absorbovalo.Skôr naopak.

Ani Pod.Biskupice či Rača nemôže za zácpy na Gagarinovej či Račianskej ul.

Po otvorení D4 do/z Petržalky bude zaťaženie ešte väčšie. Naopak ubudne zaťaženie Gagariniovej a Slovnafstskej ul. Možno vybudujú P+R parkovisko v Janíkovom dvore no bude sa využívať asi podobne ako to neoficiálne na Z.Pieskoch.
Reakcia na: Error 0x007 #194494:
nie nema. navyse asi nikde na svete sa metro nestavalo len z mestkych penazi, mozno niektore rychlodrahy.

EU bola ochotna zaplatit za projekt, ktory by de facto zaplatil polovicku mestskeho metra. Sami sme si ho vysachovali.

Mesto a primatori su tradicne slabi pri vyjednavani so statom, potom sa niet co cudovat.

prave preto ze sme v Koruptistane, tak je snaha o chaoticke riesenia a nesysteaticke rozhodovanie. ja osobne odmietam byt obetou takychto snah.
Reakcia na: Error 0x007 #194492:
tipuj dalej. je len otazkou fantazie, ci by si vyhral.

rychlost a bezurovnovost nie je jedinym kriteriom aj ked patria k tym dolezitejsim.
Reakcia na: david1 #194491:
skadial beriešs tieto hypiteticke predpoklady, ze vsetka doprava smeruje do centra??
Reakcia na: Ike #194490:
presne tak. ten obluk je slabym miestom tej trate, co sa aj ukazalo.

o prirastku obyvatelstva sa mozes informovat na miestnej matrike, o pocte aut na obvodnom urade cestnej dopravy, po novom to bude okresny urad, oddelenie dopravy, ci jak to reorganizovali.

ohanas sa statistikou bez toho, aby si korektne pouzival jej nastroje.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.