Pre to isté, prečo nedostáva napríklad v pekárni chleba zadarmo. Zamestanec DPB má nárok na zamestnanecké cestovné len v dopravných prostriedkoch svojho zamestávateľa.
Nemám priesady, ale viem zabezpečiť. Napríklad návštevou TANAP-u, kde pod každým smrekom nájdeš vysypané šišky a v machu do jemnučkých byliek vzklíčené semienka. Jemne podobrať (stačí široký nožík), citlivo zabaliť a tak aby ťa nik nevidel drzo ukradnúť. Pokiaľ neukradneš Ty, ukradnú iní. Ak neukradnú ani iní, byľky vykapú na nedostatok vody aj s machom.
Motyka, lopata a rýľ by bol, treba vybrať vhodné miesto.
Ad stromy a prach:
Práve to je ten problém. Nech sú tých stromov o tri tisícky viac, ale nie pri cestách. Strom má byť v lese, prípadne v meste v parku, sade atď.
Vysvetlenie jednoduché:
Vzrastený strom nedokáže filtrovať prach rozvírený kolesami áut, má tam len koreňovú sústavu a kmeň, súvislý živý plot áno, má tam listy. Rovnako je to aj s pohlcovaním hluku. Koruna stromu vo výške 12 m nedokáže tlmiť hluk, ktorý vzniká 40 cm až 2 m nad vozovkou, zato ten hluk dokáže nepriamo podporiť (hniezdiace vtáctvo, vietor...) Ak by si si dal námahu a spočítal celkovú plochu listov, tak ver, že ten živý plot ju má x-násobne väčšiu, preto aj dá viac kyslíka.
Tým, že je celoročne zelený, má menší opad listov ako strom, ktorý pravidelne zhodí všetky.
List na zemi je len ďalším zdrojom prachu (keď uschne sa rozpadne) alebo hnilej smradľavej kaše (doporučujem prechádzku po Odbojárov od tramvaje k zimáku, tam to páchne celoročne, hniloba pod obrubníkmi).
Na živé ploty je spravidla (v závislosti od použitej rastliny) menej alergických reakcií (polynotici, dobrý deň) ako na stromy (topoľ, breza).
Živý plot tvorí prirodzenú bariéru medzi chodníkom a cestou, okolo kmeňa stromu Ti neposedné hyperaktívne decko kedykoľvek prebehne na cestu.
Nevýhody živých plotov:
-medzi kmeňmi sa nedá parkovať,
-vyžaduje častejšiu starostlivosť (aj po zakorenení a rozrastení)
-kým sa rozrastie a vytvaruje do súvislého porastu je zraniteľnejší ako strom
-nenapadá ma (určite sa ešte nájdu nejaké )
Okolo 15:30 h som dnes videl červený multifunkčný automat Emtest v Bille v Dúbravke s rozsvieteným červeným svetielkom a informačnou obrazovkou rovnakou ako pred uvedením do prevádzky. Čiže nefunkčný...
Chcel som si tam (pre istotu) do čipu nahrať môj ePCL s platnosťou od zajtra, lenže nikde som takú možnosť nevidel. Starý Emtest pri predajni DPB v Dúbravke mi potom zobrazil platnosť. Na dpb.doprava.sk vidím, že zápis na kartu sa vykonal o 15:48 h (vtedy som obrazovku automatu odfotil a hneď na to priložil kartu), takže prebehol automaticky okamžite po priložení karty. ?
stromy ako take na Stefanikovej nie su problem. problem je celkovo starostlivost o stromy a zelen v meste.
Nie vsetky stromy na Stefanikovej su chore, problemom stromov v meste je rozhodne (a to je aj problemom Stefanikovej) mali priestor pri korenoch pre vsiakovanie vody zo zrazok. Na mnohych miestach ide asfalt az uplne ku korenom. Tieto stromy tak cez leto priserne trpia.
Ako obyvatel stareho mesta vsak chce, stromov co najviac. Uz len preto, ze prach musim utierat dvakrat tak casto ako ked som zil v Petrzalke.
Ja osobne za tych 500 stromov dakujem, ☺ a ponukam pomocnu ruku pri dalsej vysadbe, ak este nejaku planujes.
Mimochodom: Koľko stromov si už v tomto meste vysadil?
Lebo ja tak asi zo 500, vo svojom voľnom čase a priesady som mal alebo kúpené za vlastné študentské peniažteky, alebo vlastnoručne dopestované. Ktorýkoľvek z nich Ti môžem osobne ukázať . Od počítača sa dobre hrá na dendrológa a ešte lepšie sa zachraňuje.
Počuj môj, nie si Ty náhodou členom istého KOTP? Lebo tí toho už tiež zachránili...
Nie, môj, nie som developer.
píšem o chorých a neudržiavaných stromoch na Štefánikovej a ponúkam náhradu, v tom istom článku. Stromy do mesta rozhodne patria, otázne je len v akej forme. Keď ten neudržiavaný stromček padne na trojelové vedenie (čo sa už niekoľkokrát stalo) a následne to ťažko zraní chodcov, prípadne niekoho zabije (ešte sa našťastie nestalo) tiež budeš tvrdiť to isté? A aj vtedy, keď Ti to tam zabije mater, dedka, babku, frajerku, decko, fotra? Potom rýchlo zmeníš názor, obávam sa, že by si ho zmenil, aj keď by ti to len padlo na zaparkované auto, či odstavený bicykel.
"Taktiež by neuškodilo do jedného vypíliť tie prestarnuté stromy. Mesto nie je les."
Nie si ty nejaky developer, co mu stali stromy vo vystavbe? Lebo toto je normalne na cenu "Bulo roka". Chod kamkolvek do civilizacie a zistis, ze stromy do mesta PATRIA.
Dobrým liekom na Štefánikovu je fobustovský návrh obnovenia tramvaje (tram-štefánikova).
Dobré a účinné lieky však bývajú drahé.
Taktiež by neuškodilo do jedného vypíliť tie prestarnuté stromy. Mesto nie je les.
Lenže to by chcelo aj vybrať korene a obnoviť zeleň, najlepšie celoročne zeleným živým plotom,
aspoň 1,2 metra vysokým, dostatočne hustým. Ono to potom slúži aj ako bariéra cestoprebiehačom, nehovoriac o hlukovom a prachovom filtri. A hlavne sa tomu netreba vyhýbať zrkadlami, nepadajú z toho suché haluze, nezarastá to do profilu jazdného pruhu...
Nevýhoda snáď jediná: treba sa o to starať (pravidelne strihať, tvarovať, hnojiť, polievať)
Podľa mňa ak by sa tam raz aj presadil návrh električky tak KDI bude vyžadovať pevné koľajisko a na ňom vybudovanie jazdného pruhu pre automobily nakoľko by električková trať výrazne obmedzila priepustnosť podľa nich. ? ?
Krajský dopravný inšpektorát je banda diletantov, ktorá ešte stále nepochopila, že nie sú projektantami, ale policajtami. Oni nemajú čo (ne)schvaľovať, oni sa majú vyjadriť, či dané riešenie zákonu zodpovedá, alebo nie a následne dodržiavanie zákona kontrolovať.
Všade v civilizovanom svete sa značia vyhradené BUS pruhy, úplne spokojne aj s nastriekaným bicyklom a nápisom TAXI. Len ten pruh by mal byť dostatočne široký na to, aby ten bus toho cyklistu bezpečne obehol a pri tom obiehaní neohrozil. Ani cyklistu, ani seba, ani auto vľavo.
Všade v civilizovanom svete sa taxík považuje za verejnú dopravu, démonizuje sa to len v BA.
Na strane druhej, ak by tam súdruhovia taxikári mali postávať s poukazom na to, že čaká na zákazníka, tak nech tam radšej nejazdia.
Cyklochodník a la Devínska cesta alebo Košická si tiež môžu strčiť, už budú vedieť kam...
najviac sa mi páči to ich zdôvodnenie, že BUS pruh sa môže vytvárať, ale nie na dopravne vyťažených úsekoch...čiže podľa inšpektorátu sa asi hodí do Lamača na ulicu Podháj ? ... a ja som si vždy naivne myslel, že bus pruh má slúžiť na zrýchlenie autobusovej dopravy v špičkách.... a že človek sa neučí po celý život. Pri týchto stanoviskách by malo byť vždy uvedené meno zodpovedného človeka aj z polície. Inak vlastne načo je mesto, dopravné komisie, keď aj tak má vždy posledné slovo policajt, ktoré je úplne mimo reality?
Každý sme vo svojej oblasti odborníkom a občas je úsmevné, keď sa laik mylne vyjadruje k nášmu odboru. Ale ver mi, že ak zareaguješ podráždene, povýšenecky a ofenzívne, za hlupáka budeš ty, nie ten laik.
Mimochom: keby tam napísal, že je to úprava DPB (snáď pôvodne ešte DPMB), tak by som mu to kvitoval vysoko pozitívne. Ono takých popisiek k rôznym fotkám tu nájdeš celé haldy, viď galérie rekonštrukcie ET do Ružinova (úsek Slovanet - Miletičova), výstavba TT na Dlhé diely, rôzne fotky vozov odspodu z kanála, kde si autori vymýšľajú nové názvoslovia pre súčasti zvršku, zostavy pevných trakčných zariadení alebo jednotlivých súčiastok na vozoch, ktorým zas vymýšľajú úplne iné funkcie (najlepšie presne opačné, slávna veta nemenovaného elektrikára "Shunty sú na to, aby trakčné motory vysokými otáčkami neroztrhalo")...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec