"Taktiež by neuškodilo do jedného vypíliť tie prestarnuté stromy. Mesto nie je les."
Nie si ty nejaky developer, co mu stali stromy vo vystavbe? Lebo toto je normalne na cenu "Bulo roka". Chod kamkolvek do civilizacie a zistis, ze stromy do mesta PATRIA.
Dobrým liekom na Štefánikovu je fobustovský návrh obnovenia tramvaje (tram-štefánikova).
Dobré a účinné lieky však bývajú drahé.
Taktiež by neuškodilo do jedného vypíliť tie prestarnuté stromy. Mesto nie je les.
Lenže to by chcelo aj vybrať korene a obnoviť zeleň, najlepšie celoročne zeleným živým plotom,
aspoň 1,2 metra vysokým, dostatočne hustým. Ono to potom slúži aj ako bariéra cestoprebiehačom, nehovoriac o hlukovom a prachovom filtri. A hlavne sa tomu netreba vyhýbať zrkadlami, nepadajú z toho suché haluze, nezarastá to do profilu jazdného pruhu...
Nevýhoda snáď jediná: treba sa o to starať (pravidelne strihať, tvarovať, hnojiť, polievať)
Podľa mňa ak by sa tam raz aj presadil návrh električky tak KDI bude vyžadovať pevné koľajisko a na ňom vybudovanie jazdného pruhu pre automobily nakoľko by električková trať výrazne obmedzila priepustnosť podľa nich. ? ?
Krajský dopravný inšpektorát je banda diletantov, ktorá ešte stále nepochopila, že nie sú projektantami, ale policajtami. Oni nemajú čo (ne)schvaľovať, oni sa majú vyjadriť, či dané riešenie zákonu zodpovedá, alebo nie a následne dodržiavanie zákona kontrolovať.
Všade v civilizovanom svete sa značia vyhradené BUS pruhy, úplne spokojne aj s nastriekaným bicyklom a nápisom TAXI. Len ten pruh by mal byť dostatočne široký na to, aby ten bus toho cyklistu bezpečne obehol a pri tom obiehaní neohrozil. Ani cyklistu, ani seba, ani auto vľavo.
Všade v civilizovanom svete sa taxík považuje za verejnú dopravu, démonizuje sa to len v BA.
Na strane druhej, ak by tam súdruhovia taxikári mali postávať s poukazom na to, že čaká na zákazníka, tak nech tam radšej nejazdia.
Cyklochodník a la Devínska cesta alebo Košická si tiež môžu strčiť, už budú vedieť kam...
najviac sa mi páči to ich zdôvodnenie, že BUS pruh sa môže vytvárať, ale nie na dopravne vyťažených úsekoch...čiže podľa inšpektorátu sa asi hodí do Lamača na ulicu Podháj ? ... a ja som si vždy naivne myslel, že bus pruh má slúžiť na zrýchlenie autobusovej dopravy v špičkách.... a že človek sa neučí po celý život. Pri týchto stanoviskách by malo byť vždy uvedené meno zodpovedného človeka aj z polície. Inak vlastne načo je mesto, dopravné komisie, keď aj tak má vždy posledné slovo policajt, ktoré je úplne mimo reality?
Každý sme vo svojej oblasti odborníkom a občas je úsmevné, keď sa laik mylne vyjadruje k nášmu odboru. Ale ver mi, že ak zareaguješ podráždene, povýšenecky a ofenzívne, za hlupáka budeš ty, nie ten laik.
Mimochom: keby tam napísal, že je to úprava DPB (snáď pôvodne ešte DPMB), tak by som mu to kvitoval vysoko pozitívne. Ono takých popisiek k rôznym fotkám tu nájdeš celé haldy, viď galérie rekonštrukcie ET do Ružinova (úsek Slovanet - Miletičova), výstavba TT na Dlhé diely, rôzne fotky vozov odspodu z kanála, kde si autori vymýšľajú nové názvoslovia pre súčasti zvršku, zostavy pevných trakčných zariadení alebo jednotlivých súčiastok na vozoch, ktorým zas vymýšľajú úplne iné funkcie (najlepšie presne opačné, slávna veta nemenovaného elektrikára "Shunty sú na to, aby trakčné motory vysokými otáčkami neroztrhalo")...
"Inšpektorát odmietol napríklad spojenie MHD a cyklistov do jedného pruhu. Krajskému dopravnému inšpektorátu sa tiež nepozdáva zámer magistrátu zvyšovať cestnú rýchlosť vozidiel MHD jazdou v BUS pruhu." ? ?
Len ma vydráždil tými múdrosťami o pôvodnosti. Niečo sa dozvie, čosi si domyslí, čosi vymyslí a zrazu sa to vydáva za historicky a nemenný fakt.
Chápem túžby ľudí po fabulovaní čo by bolo keby, nech ju spokojne rozvíjajú, najlepšie však doma v súkromí, štúdiom filozofie, teológie, sociálnej práce, ateizmu a vedeckého komunizmu a nech nepíšu múdrosti o tom, čomu veľký exkrement rozumejú.
Presne takto vznikajú fámy a polopravdy, ktoré neskôr s pridaním exhibicionizmu a štipky populizmu spôsobujú, že to v tejto firme / tomto meste / tejto republike vyzerá tak, ako to vyzerá.
Populizmus a mudrovanie s ním spojené majú zhubnejšie následky na ľudstvo ako syfilis, AIDS, SARS a rakovina dokopy, pretože jednotlivé dg. sa prejavia len na jednotlivých jedincoch, zatiaľ premúdrelosť vždy ničí celok.
Asi by za to mali začať udeľovať akademický titul Mgr., nie však vo význame magister, ale magor a aby sa to dalo odlíšiť od magistra, tak navrhujem nasledovnú úpravu:
Mgr. = magister
MGR. = MAGOR s povinnosťou uvádzať všade pred, prípadne za menom a aj povinným tetovaním na čelo až do momentu, kým ho neosvieti alebo 600V= (+20, -30%) do hlavy netrafí a nedostane rozum.
Na populizmus, polopravdy, prekrúcanie faktov mám veľmi silnú alergiu.
Keď chce o***ávať, nech príde ku mne do zácviku, ja ho to naučím...
A veľmi sa mi páčia následné reakcie oslovených (oni tomu vravia slovne napadnutých, resp. urazených). Ako ihneď začnú byť vzťahovační... ☺ ?
BigMac skutočne som sa zasmial ? ? ? na tvojom príspevku a máš pravdu že pôvodne bolo osvetlenie v T3 zapojené tak ako popisuješ ale toto je zapojenie od výrobcu ČKD ktoré prešlo od dodania rôznymi úpravami.Prvou úpravou bola zmena zapojenia ktorá rozsvecovala žiarivkové osvetlenie v zadnom voze pri zapnutí vonkajšieho osvetlenia kvôli tunelu.Toto zapojenie bolo rôzne rozšírené po rôznych vozoch.Pravdaže nikto neviedol evidenciu a tak nikto nevie na ktorých vozoch to je a na ktorých to ešte nieje.Potom vzniklo druhé zapojenie ktoré využívalo nevyužívaný vodič pre reproduktory do zadného voza na priame nezávislé spínanie žiarivkového osvetlenia.Takto sa postupne prerobili všetky vozy aj z dôvodu že sa zaviedlo celodenné svietenie a tak to atypické zapojenie zaniklo.Ďalšou úpravou zapojenia žiariviek bolo zapojenie automatického prepínania polarity pretože nie každý vodič dodržoval interval prepínania polarity.A tento interval bol aj tak pridlhý.Nové zapojenie prepína polaritu každých 10min.
Predpokladam ze v DPB este spia aj s informacnym systemom a pasmami 0, 1, 10 a 11 ? Uz by bolo na case nahrat to tam spravne a takisto tam nahrat aj nove a premenovane zastavky, kedze uz ubehol mesiac od zmeny resp. 1,5 mesiaca od zriadenia zast. Bory-razcestie a nikde nic ?
Co s držitelmi preukazov napr.SANO a i.cestujucich v ramci mesta.Tí si nezasluzia tolko ako nasi neschopni poclanci,ktori aj tak necestuju MHD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
gejza