Reakcia na: Ámos #191295:
Nemám priesady, ale viem zabezpečiť. Napríklad návštevou TANAP-u, kde pod každým smrekom nájdeš vysypané šišky a v machu do jemnučkých byliek vzklíčené semienka. Jemne podobrať (stačí široký nožík), citlivo zabaliť a tak aby ťa nik nevidel drzo ukradnúť. Pokiaľ neukradneš Ty, ukradnú iní. Ak neukradnú ani iní, byľky vykapú na nedostatok vody aj s machom.Motyka, lopata a rýľ by bol, treba vybrať vhodné miesto.
Ad stromy a prach:
Práve to je ten problém. Nech sú tých stromov o tri tisícky viac, ale nie pri cestách. Strom má byť v lese, prípadne v meste v parku, sade atď.
Vysvetlenie jednoduché:
Vzrastený strom nedokáže filtrovať prach rozvírený kolesami áut, má tam len koreňovú sústavu a kmeň, súvislý živý plot áno, má tam listy. Rovnako je to aj s pohlcovaním hluku. Koruna stromu vo výške 12 m nedokáže tlmiť hluk, ktorý vzniká 40 cm až 2 m nad vozovkou, zato ten hluk dokáže nepriamo podporiť (hniezdiace vtáctvo, vietor...) Ak by si si dal námahu a spočítal celkovú plochu listov, tak ver, že ten živý plot ju má x-násobne väčšiu, preto aj dá viac kyslíka.
Tým, že je celoročne zelený, má menší opad listov ako strom, ktorý pravidelne zhodí všetky.
List na zemi je len ďalším zdrojom prachu (keď uschne sa rozpadne) alebo hnilej smradľavej kaše (doporučujem prechádzku po Odbojárov od tramvaje k zimáku, tam to páchne celoročne, hniloba pod obrubníkmi).
Na živé ploty je spravidla (v závislosti od použitej rastliny) menej alergických reakcií (polynotici, dobrý deň) ako na stromy (topoľ, breza).
Živý plot tvorí prirodzenú bariéru medzi chodníkom a cestou, okolo kmeňa stromu Ti neposedné hyperaktívne decko kedykoľvek prebehne na cestu.
Nevýhody živých plotov:
-medzi kmeňmi sa nedá parkovať,
-vyžaduje častejšiu starostlivosť (aj po zakorenení a rozrastení)
-kým sa rozrastie a vytvaruje do súvislého porastu je zraniteľnejší ako strom
-nenapadá ma (určite sa ešte nájdu nejaké )
Sharpay
"Inšpektorát odmietol napríklad spojenie MHD a cyklistov do jedného pruhu. Krajskému dopravnému inšpektorátu sa tiež nepozdáva zámer magistrátu zvyšovať cestnú rýchlosť vozidiel MHD jazdou v BUS pruhu." ? ?