Vzkm a nadspotrebu.... To ze sa DP doteraz nenaucil odstavovat vozy a pracovat so spickovymi (linky konciace pri vozovni sa stiahnu vozy, a linky kde boli vozy navyse prejdu na linky z ktorych sa stiahli) tak navyseni vzkm je zanedbatelne. nadspotreba coho? Jeden pan s prezyvkou podla oblubeneho McDonaldoveho chodu by ti vedel povedat ake odbery su "neviditelne" u DP. Rozbiehajuci sa torlejbus ani nie je v spotrebe vidiet vzhladom na to, ze ho odpojili lebo si "nevsimli"
Dobre, tak si daj interval 10min. Alebo 8. To mas kolko? 1-2 vozy navyse? Uchvat.....Obzvlast ak to nebude zasrany tedom pricom v letnych dnoch po zastaveni som videl medzi sebou a stenou autobusu (asi 2m) sa vlnit vzduch!!!!!!
A ako písal 810zssk. Boli podané námietky na všetky 3 tendre,čo neveští nič dobré. ?
No ja som názoru radšej nič (resp. 14,15 Tr s GO) ako 30,31 Tr SOR.
Neviem aky vykon ma byt dodavany na pomocne, ratam daco co je plnohdnotny duobus (nie to co mame my).
Mi nehovor ze 32 s 5min intervalom a APU trolejbusmi by nebola vhodnejsia (obzvlast na DD kde sa usetri sakra plynu/nafty, na kramaroch detto) ako SU15 raz za 20min
Valec: Pride mi to pekny nepomer, 13 EUR z BA do Viedne (60km) a 17,50 EUR z BA do Budapesti (220 km). Navyse do Budapesti "vlakom vyssej kvality". Najvyssi cas aby Jancura spustil linku na Schwechat airport a Vieden za 10 EUR spiatocne. Konkurencia vie iba kazdy rok dvihat ceny ?
Abusy - no, tych 70 moc neverim, ono predsa len, nie vsetky su v premavke..... za dalsie, zalezi aj ake linky vozovna vypravuje. JD doplna vsetky linky ktore zabezpecuju pevne NP vozy z inych vozovien (najma trnavka), a plus zabezpecuje prevadzku na solo linkach (kde zas JD drzi takmer vsetky NP vozidla). Zas take drasticke to nie je. Hovoris iba o vypravovani na vozovnu, v tom pripade pre clankove Abusy je JD na tom najhorsie. Ale linky nie su len jednovozovnove, obzvlast tie, ktore maju viac ako 7-8 poradi.... cest snad len 78, ale ta je plne NP vypravena vzdy....
Tbusy- to hej, ale ked odcitas to vedenie, taka 32 s lepsim intervalom s APU Tr by sa uzivila
1 - priestor dveri naproti mozes vyuzivat na statie. Veela ludi, menej sedadiel
2- Praha, Brno, Ostrava (2ks, ale vyuzivaju PX), nemecke mesta, rakusko, francuzsko, spanielsko, taliansko...mam pokracovat?
3-Viacero, ale mazanie v oblukoch eliminuje cast hluku. Zvysok, odretie, vacsie opotrebenie, namahanie, posuv kolajiva a spol pri 20m radiuse (najemnsom) mas aj tak zabezpeceny.....
4-Ano, samovratna vyhybka (californan) sa prestavi pod 5s.
Spytam sa ta tako, pozri nasu siet elektriciek http://doprava.unas.cz/Schemata/bratislava_ed.gif A teraz sa zamysli, v centre mozes kluckovat kolko chces. Zvysok mas giga radialy bez moznosti provizorneho jazdenia. Predstav si napriklad toto - na vyzovovej (hornej) sa stane nehoda, zeriav pri vystavbe Twin City 18 megasuperextrabusines centra padne (nebolo by po prvy raz). Nehoda si vyziada vylucenie racianskej radialy v pondelok, utorok a stredu pocas pracovnych dni (ziadne sviatky). Si schopny s nedostatocnym vozovym parkom busov zabezpecit NAD? Asi nie..... Alebo hodime medzi vazovkou a rackom kalifornana, a vuala, z kraksnan vyrazi flotila na trase Raca-Vazovova a spat Takyto scenar ti nahodim na ktorukolvek radialu s akoukolvek pricinou vylucenia. BA ma velmi lahko zranitelnu siet. Padne cast noveho mosta. No ak ti zostali akekolvek obojsmerne vozy na karlovesko dubravskej radiale, krasne mozes nahodit pod mostom kalifornana, a ides. A ked tak uvazujem, ani nicivy scenar nepotrebujes - staci obycajna vyluka, navaranie kolajnic, vymena vyhybiek a pod. Vzdy si odstavil celu radialu. Pozri na prahu - pocas vyluky v centre jzdila zdvojena KT8 len na trase 3 zastavok! !!!!!!
fanatikmhd, ďakujem za pekné oslovenie.
Ďakujem za vysvetlenie ohľadom trolejbusov.
Čo sa týka trolejbusov, ak by to tak bolo s linkou 32 v poriadku. Ale myslíš si, že sa to urobí. Pri tomto vedení, by som to považoval za zázrak. Nové sólové vozy ja nijako nespochybňujem, môžu a musia byť, ale mal byť aj tender na kĺbové trolejbusy s pomocným pohonom. A k tvojej otázke: Myslis ze s to nikdy nespoji so sietou? Odpoviem tak, ako to cítim, Pri tomto vedení DP si to veru myslím.
Autobusy? Nespochybňujem to, že sú tam zastarané IKARUSY, dokonca som tu už napísal, že bolo treba aj tender na nové autobusy, ktoé by išli do PE namiesto IKARUSOV, ale ide o počet nízkopodlažných vozidiel a ich pomer ku vysokopodlažným vozidlám vo vozovniach, ich nasadzovanie na linky a garantovanosť NP: Trnávka: 68 nízkopodlažných vozidiel, 4 vysokopodlažné KAROSY (aj keď v skutočnosti ako keby ich mala 12)- obsadenie: celodenné poradia SORKY špičkové poradia SORKY a kde tu pár KAROS, Petržalka: po novom roku 41 MERCEDESOV, 20 SORIEK (čiže spolu 61 NP), 46 vysokopodlažných IKARUSOV, obsadenosť- celodenné poradia hlavne SORKY, špičkové poradia hlavne IKARUSY. Jurajov dvor: 12 SORIEK- obsadenosť pár na celodenných poradiach + 1 ZV+ najmenej 2 na špičkových linkách, 70 vysokopodlažných vozidiel (aj keď v skutočnosti ako keby ich mala táto vozovňa62).
Garantovanosť NP vozidiel? Vozovňa Trnávka: pri všetkých kĺbových linkách tá garantovanosť je, Vozovňa Petržalka: pri väčšine, vozovňa Jurajov dvor: ani jedna kĺbová linka nemá garantované nízkopodlažné vozidlo. A to je zlé. To potom vyzerá tak, že starí a bezvládni ľudia cestujú len linkami vypravovanými z Trnávky a Petržalky (dokonca aj na linkách 31 a 39) a linkami z JD cestujú len mladí a zdraví ľudia.
Valec, tvoj komentár si si mohol odpustiť. Skús najprv rozmýšľať a až potom odpovedaj.
- V čom sú obojsmerné vozidlá kapacitnejšie?
- V ktorých mestách, kde majú obratiská, preferujú obojsmerné vozidlá?
- Koľko je takých miest, okrem Bratislavy, v ktorých sa nemažú oblúky v obratiskách?
- Koľko je minimálny čas na výmenu výhybky v obratisku? Je kvôli takej oprave nutné mať obojsmerné vozidlá?
(Ešte by som sa opýtal, nakoľko je v najbližšej dobe reálne výstavba trate do 5ržalky, ale nebudem rýpať počas sviatočných dní.. ? )
Mily jurko - zjavne absolutne nerozumies podstate obojsmernych elektriciek. Tu vobec nejde o jazdu po jednej kolaji, ale o to, ze nemusis budovat giganticke obratiska kde vozy skribu a likviduju obluky, ale proste iba slepa kolaj, a dvojita krizovatkova vyhybka pred obratiskom kade sa napoji na svoj smer. Dalej pri vyluke akehokolvek obratiska nemusis urobit NAD, ale elektricky sa cez vyhybku Californian otocia tesne pred miestom vyluky. a vratia naspat. V kazdom meste preferuju ak to ide obojsmerne ozidla vzhladom na ich univerzalnost. Taka Budapest ma jedine obratisko v sietu tusim na Moszkva Ter (Moskovske namestie), cela ich celkom husta siet je tvorena VYLUCNE iba slepymi kolajami. Obojsmerne vozidla su jednoducho prakticke, kapacitnejsie, a univerzalnejsie. U DPB prave taketo vozidla chybaju pri vylukach, a slavne kombinacie typu PX (dva solo vozne zadkami k sebe) sa u nas nevyuzivaju...
Trolejbusy - Solo vozy praveze mozes osadit na celu linku 32 Navyse, mozes napilit na DD interval ak ti ide o ten dieselagregat.....Solo vozy mame podstatne starsie nez klby, tu sa uz patri vymenit najstarsie 14Tr za nove vozy.
A k Abusom - takze pokial dobre rozumiem, podla tvojho vyjadrenia DP zamerne krivdi JD tak, ze vsetky vozy presuva inam, a juraku nechava len vysoke a zastarale karosy, hej? A taka petrzalska vozovna, tej vobec nema vadit ze ma negeneralkovane a totalne zlikvidovane IK435, zatial co jurak/trnavka dostavali po celu dobu fungl novo zrekonstuovane vozy B741 CNG, pricom u poslednych bol meneny cely autobus vratane ramu? A ze najstarsie z nich ma uz aj tak vyradene ,a tudiz jazdia len novsie? A chces mi povedat, ze dodavky B9,5, B9,7, B9,9, B10,1, B10,3, B10,5m a neviem ako dlhych soriek, pricom polovica je vpredu zoslapnuta dole (taka parodia na NP vozidlo), ze to je vyhra? Ze to totalne pomoze?
A posledny fakt - vazne si myslis, ze sa na DD budu dotahovat vozy navzdy? Myslis ze s to nikdy nespoji so sietou?
Ja vyjadrím svoj názor na tendre, ktoré teraz prebiehajú. Podľa mňa sú zlé. Ani jeden tender nie je na dobrej úrovni:
1. Trolejbusy: DP má len 6 kĺbových trolejbusov s pomocným pohonom, pričom na linke 33, kde oni výlučne jazdia je poradí 5. Čiže DP tu nemá prakticky žiadnu rezervu. Napriek tomu vyhlási tender na klasické kĺbové trolejbusy a na pomocný pohon len krátke trolejbusy. Už mieni vari sem dávať krátke trolejbusy? Už vedeniu DP nestačí, že kvalita cestovanie sa v prípade cestovanie autobusmi znížila (v prípade cestujúcich z vozovne Jurajov dvor, keď bol úplne ignorovaný fakt, že kĺbové autobusy na CNG pohon sú na horšej úrovni ako na naftový pohon a že nebude ani potom platiť- jeden typ autobusu v jednej vozovni (kĺbové SORKY ostali naďalej v Petržalke a krátke SORKY sa dali nielen do Trnávky, ale aj do JD-), už aj cestovanie trolejbusmi chce zhoršiť, ak ku kĺbovým trolejbusom s pomocným pohonom chce dať ako rezervu krátke? Alebo zase mieni doťahovať tam klasické trolejbusy? Zbohom zdravý rozum.
2. Električky: Za úplnú blbosť na n-tú považujem nákup obojsmerných trolejbusov. Momentálne sú nepoužiteľné (žiadna trať pre ne nieje) a aj keď sa vytvorí trať povedzme do Petržalky, aj to bude málo? Prečo? Obojsmerné električky by znamenali, že po tej istej koľaji, ktorou išla by išla aj naspäť. To by prakticky znamenalo, že na trať medzi Petržalkou a Šafárikovým námestím by bolo treba len jedno poradie, a to by bolo hádam málo. V súčasnej dobe na ŠN je len jedna koľaj, musela by sa spraviť aj druhá a navyše električky z Karlovky, Dúbravky a z Nám. Ľudovíta Štúra, by museli stáť v dodatočnej vzdialenosti, aby sa obojsmerná električka mohla presunúť na druhú koľaj,
3. Kedysi sa pripravil tender na 240 kĺbových autobusov. Ten bol zrušený, lebo nebol konkretizovaný početa autobusov na naftu a CNG a mal byť nahradený 3 menšími. Minulé vedenie urobilo 2: tender na najdlhšie autobusy (z tohto tendra tu jazdia Mercedesy) a na kĺbové naftové autobusy (z neho tu jazdia kĺbové autobusy SOR) a tretí nevyhlásilo, lebo neboli peniaze. Terajšie vedenie DP nielenže tender na nízkopodlažné kĺbové CNG autobusy nevyhlásilo, ale vozovni JD zobralo aj tie nízkopodlažné vozidlá, ktoré mali byť asi ako náhrada za neuskutočnený tender, a aj teraz dostali prednosť tendre na trolejbusy a električky. Zbohom zdravý rozum.
to ze su sviatky neznamena menej aut. Ludia sa iba popremiestnovali. Ja som pozeral 24.12. nase parkovisko. Ludia odchadzali, a cudzia SPZ (ci ec.v. po novom) sem prichadzala vo velkom - navstevy ktore budu s tymi, co ostali). Prazdne najdes vtedy, kedy ludia nechodia k inym, ale prec (leto, dusicky a spol.). Toto je iba rozmiesanie obyvatelstva.......jedneho presunies tam, druheho onam, a tretieho na prvu poziciu.....
No bohuzial, nie som zlomyselny. Maximalne volam odtahovky na somarikov, ktori parkuju hned za priecestim tak, ze blokuju jazdyn pruh, znemoznuju vyhlad do krizovatky, a navye nedodrziavaju 5m od krizovatky
Valec - A kde si nabral tolku istotu ze SVOJE? tu v oblasti je privela nevysporiadanych pozemkov..... Navyse, ohradenie sa obchodu nie je koli nam, nybrz opat koli TB, pretoze take kvantum aut niekde stat musi. Nikdy by sa billa neoplotila, nebyt tej zasratej TB. Navyse po zruseni 78 na muchovo namestie sa to mnozstvo aut zvysilo, pac kedze zastavka farskehho je dostupna peso sprostym chodnikom vyse 300m, alebo normalnym okolo obchodu vyse 700, kazdy ti na to, najma v takomto pocasi kadí......
A len tak od veci, nie som isty, mozno z ineho statu sa mi mari, ale nebolo aj tu nahodou "povinnost" riesit dopravnu situaciu v pripade vystavby komplexu? Ci uz podzemne prkoviska, pozemne, ci nadzemne, ci MHD, to je jedno....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Juraj76
Ďakujem za vysvetlenie ohľadom trolejbusov.
Čo sa týka trolejbusov, ak by to tak bolo s linkou 32 v poriadku. Ale myslíš si, že sa to urobí. Pri tomto vedení, by som to považoval za zázrak. Nové sólové vozy ja nijako nespochybňujem, môžu a musia byť, ale mal byť aj tender na kĺbové trolejbusy s pomocným pohonom. A k tvojej otázke: Myslis ze s to nikdy nespoji so sietou? Odpoviem tak, ako to cítim, Pri tomto vedení DP si to veru myslím.
Autobusy? Nespochybňujem to, že sú tam zastarané IKARUSY, dokonca som tu už napísal, že bolo treba aj tender na nové autobusy, ktoé by išli do PE namiesto IKARUSOV, ale ide o počet nízkopodlažných vozidiel a ich pomer ku vysokopodlažným vozidlám vo vozovniach, ich nasadzovanie na linky a garantovanosť NP: Trnávka: 68 nízkopodlažných vozidiel, 4 vysokopodlažné KAROSY (aj keď v skutočnosti ako keby ich mala 12)- obsadenie: celodenné poradia SORKY špičkové poradia SORKY a kde tu pár KAROS, Petržalka: po novom roku 41 MERCEDESOV, 20 SORIEK (čiže spolu 61 NP), 46 vysokopodlažných IKARUSOV, obsadenosť- celodenné poradia hlavne SORKY, špičkové poradia hlavne IKARUSY. Jurajov dvor: 12 SORIEK- obsadenosť pár na celodenných poradiach + 1 ZV+ najmenej 2 na špičkových linkách, 70 vysokopodlažných vozidiel (aj keď v skutočnosti ako keby ich mala táto vozovňa62).
Garantovanosť NP vozidiel? Vozovňa Trnávka: pri všetkých kĺbových linkách tá garantovanosť je, Vozovňa Petržalka: pri väčšine, vozovňa Jurajov dvor: ani jedna kĺbová linka nemá garantované nízkopodlažné vozidlo. A to je zlé. To potom vyzerá tak, že starí a bezvládni ľudia cestujú len linkami vypravovanými z Trnávky a Petržalky (dokonca aj na linkách 31 a 39) a linkami z JD cestujú len mladí a zdraví ľudia.
Valec, tvoj komentár si si mohol odpustiť. Skús najprv rozmýšľať a až potom odpovedaj.