Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
chcela by som sa opýtat ako pojde zajtra 91 pretože dnes som čakala na zástavke 30min a nešiel žiadny autobus ani 91 ani 191.. vďaka vášmu užasnemu harmonogramu som meškala do práce!!! zato že študenti su doma ,my zato nemožeme.. hlavne, že revizori boli hned v pozore!!!
mam otazke k pristavovaniu 94ky k parkovisku holicska.
niekedy rano ide spoj, neoznačený alebo služobná jazda a zaparkuje pri zákrute- odboček k parkovisku holičska. prečo nejde na parkovisko a parkuje na ceste? podotykam, autobus je prazdny, bez vodica.
Reply on: Juraj76 #186790:
Fuu, no neviem, 78 stretavam denne v roznych casoch, a takmer vylucne stretavam NB18. Mozno iba stastie, neviem, len sa mi nezda. Nepoznam vypravu presnu na 78, nemozem robit tvrdenia, len konstatujem co vidievam 🙂

Ale ak ma vozovna malo vozidiel NP, mala by byt "zlucena" s druhou na konkretnych linkach. Neorzumiem stale rozdeleniu Jurajov Dvor a Trnavka..... Trnavkari kolko krat vylietavaju severom (JD) a jurajodvorania dokonca trolejbusovym vyjazdom na trnavke.....AK by si linky robene Tr a JD skombinoval pod jednu strechu (mozu dve vozovne, ale linky kombinovane) tak by ti krasne vyslo dostatok NP garantovanych, a negaranty by doplnali VP vozy.....
Reply on: Juraj76 #186773:
k tendrom len toľko - niekto si zaplatil ich vyhlásenie, vytvorenie kritérií, zaplatil si víťazstvo, rozdelil provízie ... a teraz by nevyhral ????
Reply on: Juraj76 #186790:
Oprava: Aby ste si nemysleli, nehovorím, že tam má byť všetkých 10 poradí NP, ale považujem za chybu, že keď má vozidiel nejaká vozovňa málo, vypravuje ich aj na špičkové linky ako v tomto prípade 74, 75. Mala by ich vypravovať hlavne na celodenné linky.
a kedy skončia tie tendre?
Reply on: fanatikmhd #186780:
cest snad len 78, ale ta je plne NP vypravena vzdy. Fanatikmhd, je to presne opačne. 78 nie je nikdy úplne nízkopodlažná. Je tam 10 poradí, a dosť často sú tam len 3 nízkpodlažné vozidlá. Výnimočne ich býva 7, čo sú všetky celodenné poradia.
Aby ste si nemysleli, nehovorím, že tam má byť všetkých 10 poradí NP, ale považujem za chybu, že keď má vozidiel nejaká vozovňa málo, mala by ich vypravovať hlavne na celodenné linky. V tomto prípade by to bolo 5- 6 na linku 78 a 3- 4 na linku 34. A garantovať NP aspoň na 1 poradí linky 34 a 1 poradí linky 78. A aj tú garantovanosť dodržiavať. Všetko sa dá urobiť, len treba chcieť a nie iba sa vyhovárať.
Často sa stávam že tá garantovanosť NP vozidiel je len na papieri. A to je ďalšia chyba. Najprv nech DP prideľuje autobusy na tieto poradia a až potom na ostatné poradia. Lebo poton to vyzerá takm že DP ani nevie, čoto tá NP je.
Reply on: fanatikmhd #186786:
Stále si myslim,ze prevadzkovat L32 s "duobusmi",kde su 2 useky na trati nezatrolejovane je blbost. Dieselagregat zerie ovela viac ako klbovy autobus. To ze sa plytva inde, nemusi sa aj na L32 keby sla na celodenny interval s 8-10 min hoc aj s solo vozmi tbus s APU.
Reply on: Pajo #186781:
Jasne, ze to je nepomer, preco by tam mal byt pomer ked su to ini dopravcovia a ine trasy?
Reply on: fanatikmhd #186771:
Uplne ti usla pointa...
Reply on: Petto #186785:
Vzkm a nadspotrebu.... To ze sa DP doteraz nenaucil odstavovat vozy a pracovat so spickovymi (linky konciace pri vozovni sa stiahnu vozy, a linky kde boli vozy navyse prejdu na linky z ktorych sa stiahli) tak navyseni vzkm je zanedbatelne. nadspotreba coho? Jeden pan s prezyvkou podla oblubeneho McDonaldoveho chodu by ti vedel povedat ake odbery su "neviditelne" u DP. Rozbiehajuci sa torlejbus ani nie je v spotrebe vidiet vzhladom na to, ze ho odpojili lebo si "nevsimli" 😃 🙂

Dobre, tak si daj interval 10min. Alebo 8. To mas kolko? 1-2 vozy navyse? Uchvat.....Obzvlast ak to nebude zasrany tedom pricom v letnych dnoch po zastaveni som videl medzi sebou a stenou autobusu (asi 2m) sa vlnit vzduch!!!!!!
Reply on: fanatikmhd #186783:
100 kW je pisany,cize nebude žiaden duobus. A to si myslis ze budeme posilnovat L32 na 5 minutovy interval? Vzkm a nadspotrebu zasponzoruješ ?
Reply on: Juraj76 #186778:
A ako písal 810zssk. Boli podané námietky na všetky 3 tendre,čo neveští nič dobré. ?
No ja som názoru radšej nič (resp. 14,15 Tr s GO) ako 30,31 Tr SOR.
Reply on: Petto #186782:
Neviem aky vykon ma byt dodavany na pomocne, ratam daco co je plnohdnotny duobus (nie to co mame my).

Mi nehovor ze 32 s 5min intervalom a APU trolejbusmi by nebola vhodnejsia (obzvlast na DD kde sa usetri sakra plynu/nafty, na kramaroch detto) ako SU15 raz za 20min 🙂
Reply on: fanatikmhd #186774:
No už len to chyba 32ke aby tam nasadili celotyzdenne solo tbusy s APU. ! ? L32 je horuci adept na celotyzdenne Solarisy.

Pre teba a ostatnych
Btw. pomocne agregaty svýkonom 100kw nie su na plnohodnotne linky ! ?
Valec: Pride mi to pekny nepomer, 13 EUR z BA do Viedne (60km) a 17,50 EUR z BA do Budapesti (220 km). Navyse do Budapesti "vlakom vyssej kvality". Najvyssi cas aby Jancura spustil linku na Schwechat airport a Vieden za 10 EUR spiatocne. Konkurencia vie iba kazdy rok dvihat ceny ?
Reply on: Juraj76 #186778:
Abusy - no, tych 70 moc neverim, ono predsa len, nie vsetky su v premavke..... za dalsie, zalezi aj ake linky vozovna vypravuje. JD doplna vsetky linky ktore zabezpecuju pevne NP vozy z inych vozovien (najma trnavka), a plus zabezpecuje prevadzku na solo linkach (kde zas JD drzi takmer vsetky NP vozidla). Zas take drasticke to nie je. Hovoris iba o vypravovani na vozovnu, v tom pripade pre clankove Abusy je JD na tom najhorsie. Ale linky nie su len jednovozovnove, obzvlast tie, ktore maju viac ako 7-8 poradi.... cest snad len 78, ale ta je plne NP vypravena vzdy....

Tbusy- to hej, ale ked odcitas to vedenie, taka 32 s lepsim intervalom s APU Tr by sa uzivila 🙂
Reply on: zakaznik #186775:
1 - priestor dveri naproti mozes vyuzivat na statie. Veela ludi, menej sedadiel
2- Praha, Brno, Ostrava (2ks, ale vyuzivaju PX), nemecke mesta, rakusko, francuzsko, spanielsko, taliansko...mam pokracovat?
3-Viacero, ale mazanie v oblukoch eliminuje cast hluku. Zvysok, odretie, vacsie opotrebenie, namahanie, posuv kolajiva a spol pri 20m radiuse (najemnsom) mas aj tak zabezpeceny.....
4-Ano, samovratna vyhybka (californan) sa prestavi pod 5s.

Spytam sa ta tako, pozri nasu siet elektriciek http://doprava.unas.cz/Schemata/bratislava_ed.gif A teraz sa zamysli, v centre mozes kluckovat kolko chces. Zvysok mas giga radialy bez moznosti provizorneho jazdenia. Predstav si napriklad toto - na vyzovovej (hornej) sa stane nehoda, zeriav pri vystavbe Twin City 18 megasuperextrabusines centra padne (nebolo by po prvy raz). Nehoda si vyziada vylucenie racianskej radialy v pondelok, utorok a stredu pocas pracovnych dni (ziadne sviatky). Si schopny s nedostatocnym vozovym parkom busov zabezpecit NAD? Asi nie..... Alebo hodime medzi vazovkou a rackom kalifornana, a vuala, z kraksnan vyrazi flotila na trase Raca-Vazovova a spat 🙂 Takyto scenar ti nahodim na ktorukolvek radialu s akoukolvek pricinou vylucenia. BA ma velmi lahko zranitelnu siet. Padne cast noveho mosta. No ak ti zostali akekolvek obojsmerne vozy na karlovesko dubravskej radiale, krasne mozes nahodit pod mostom kalifornana, a ides. A ked tak uvazujem, ani nicivy scenar nepotrebujes - staci obycajna vyluka, navaranie kolajnic, vymena vyhybiek a pod. Vzdy si odstavil celu radialu. Pozri na prahu - pocas vyluky v centre jzdila zdvojena KT8 len na trase 3 zastavok! !!!!!!
Reply on: fanatikmhd #186774:
fanatikmhd, ďakujem za pekné oslovenie.
Ďakujem za vysvetlenie ohľadom trolejbusov.
Čo sa týka trolejbusov, ak by to tak bolo s linkou 32 v poriadku. Ale myslíš si, že sa to urobí. Pri tomto vedení, by som to považoval za zázrak. Nové sólové vozy ja nijako nespochybňujem, môžu a musia byť, ale mal byť aj tender na kĺbové trolejbusy s pomocným pohonom. A k tvojej otázke: Myslis ze s to nikdy nespoji so sietou? Odpoviem tak, ako to cítim, Pri tomto vedení DP si to veru myslím.
Autobusy? Nespochybňujem to, že sú tam zastarané IKARUSY, dokonca som tu už napísal, že bolo treba aj tender na nové autobusy, ktoé by išli do PE namiesto IKARUSOV, ale ide o počet nízkopodlažných vozidiel a ich pomer ku vysokopodlažným vozidlám vo vozovniach, ich nasadzovanie na linky a garantovanosť NP: Trnávka: 68 nízkopodlažných vozidiel, 4 vysokopodlažné KAROSY (aj keď v skutočnosti ako keby ich mala 12)- obsadenie: celodenné poradia SORKY špičkové poradia SORKY a kde tu pár KAROS, Petržalka: po novom roku 41 MERCEDESOV, 20 SORIEK (čiže spolu 61 NP), 46 vysokopodlažných IKARUSOV, obsadenosť- celodenné poradia hlavne SORKY, špičkové poradia hlavne IKARUSY. Jurajov dvor: 12 SORIEK- obsadenosť pár na celodenných poradiach + 1 ZV+ najmenej 2 na špičkových linkách, 70 vysokopodlažných vozidiel (aj keď v skutočnosti ako keby ich mala táto vozovňa62).
Garantovanosť NP vozidiel? Vozovňa Trnávka: pri všetkých kĺbových linkách tá garantovanosť je, Vozovňa Petržalka: pri väčšine, vozovňa Jurajov dvor: ani jedna kĺbová linka nemá garantované nízkopodlažné vozidlo. A to je zlé. To potom vyzerá tak, že starí a bezvládni ľudia cestujú len linkami vypravovanými z Trnávky a Petržalky (dokonca aj na linkách 31 a 39) a linkami z JD cestujú len mladí a zdraví ľudia.
Valec, tvoj komentár si si mohol odpustiť. Skús najprv rozmýšľať a až potom odpovedaj.
Reply on: fanatikmhd #186774:
Vy dvaja ste sa teda našli. Jeden lepší ako druhý.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.