Reakcia na: Andy #17944:
Jasne, uz si spominam, ma to byt trat zo Soliniek na Vlcince (pokial ale viem, problemom bola chybajuca cesta). Skade mas info, ze bude trat hotova do dvoch rokov?Rumunsko: idem busom (nie linkovym), inak budem chodit asi najma peso. Marky na pokuty mozem zobrat, len ci uz dnes bude marky niekto chciet
Andy
Co je v Ziline iné ako u nás:
- Pred tyzdnom dosli 3 nove Karosy B952, o par dni budu spojazdnene.
- Jazdi sa presne na cas. Povolene meskanie je 2 minuty, vacsie sa musi zdovodnit. Naskok nie je povoleny, v pripade porusenia idu dole cele vodicove premie.
- Onedlho bude spusteny system kontroly polohy kazdeho vozidla cez vysielacky. Palubny pocitac bude kazdych niekolko metrov, resp. kazdu zastavku vysielat cez vysielacku informacie o polohe. Ta sa bude zobrazovat na centralnom dispecingu na velkom monitore na mape liniek. Dispeceri budu teda kontrolovat meskania a potom budu moct zavolat vodicovi a spytat sa co sa deje.
- Rozdelenie pasiem je na pocet zastavok. Prve pasmo je do 5 zastavok, druhe pasmo viac ako 5. Zaujimavostou je, ze 24 hodinovy listok nie je platny na nocne linky, a preto sa jeho platnost predlzuje na druhy den o 6 hodin. Pocet zastavok od konecnej je zobrazeny na oznacovacoch.
- Digitalne linkove transparenty (zn. Mielec) su namontovane na trolejbusoch vpredu a vzadu. Bocne nepouzivaju. Starsie maju zelene terciky, novsie oranzove ledky. Vo vnutri je v kazdom vozidle digitalny transparent (v autobusoch zatial zobrazuje cislo linky a pocet zastaok od konecnej, v trolejbusoch cas). Najnovsie trolejbusy(3 kusy z decembra 2002) maju vnutorny LED transparent, na ktorom bezi zostatkova trasa linky, rozne informacie o case atd.
- Rozvoj trolejbusovej dopravy pockracuje, do 2 rokov bude postavena nova trat, ktora nahradi autobusovu linku.
- Liniek je dost velky pocet (8 T, 11 A, 2 N). Premavaju v roznom intervale, pocas spicky pomerne casto, no v sedle je lepsie pozriet cestovny poriadok. Niektore linky maju vtedy az hodinovy interval. Nocne linky su dve, 50 chodi kazdu hodinu, 51 3x za noc.
- Dojazdy cestujucich nevozia mimo trasy linky, aby to nemylilo cestujucich.
- Generalny riaditel DPMZ chodi domov z prace trolejbusom.
- Trakcne vedenie je v dobrom stave, vodici jazdia velmi plynule a ohladuplne. V zime pri velkom odbere prudu sa centralne na chvilu vypina kurenie v trolejbusoch z energodispecingu, aby sa neprekrocil limit objednany u elektrarni. Davnejsie sa to riesilo tak, ze sa na par minut vypli vsetky trate. (neviem ako to riesia v BA)
- Vozidla su pekne ciste (trolejbusy sa umyvaju stale, maju tam umyvarku, autobusy chodia umyvat na prianie vodicov do trolejbusovej vozovne), no na starsich trolejbusoch je trosku hrdze.
- Cestovne poriadky na zastavkach su prehladne, vsade vylepene, kazda zastavka ma pred nazvom skratku mestskej casti, no nemaju uvedeny pocet minut k zastavke.
- Maju vela zastavkovych pristreskov, ktore su v celkom dobrom stave a hlavne su velke.
- Hlasenie zastavok je spolahlive, nie vzdy je zrozumitelne. Pri odjazde vozidla z konecnej sa vzdy pred odchodom zahlasi "Vozidlo odchadza", linka a smer.
- Revizorov stretnete asi v kazdom tretom spoji. Ohlasuje sa do systemu nenapadne strcenim cipovej karty rozvno do strojceka pre cestujucich. Hned sa ozve z hlasica "kontrola", a vsetci ukazu listky. Nevyhodou, no zaroven spravodlivou pre cestujucich je, ze elektricenka napr. na 90 dni ma iba nejaky pocet ciest vozidlom, ktore sa mozu vykonat. Cipova karta sa oznacuje vzdy pri vstupe do vozidla, kde sa odpocita 1 cesta. Ten kto si nic neoznaci, je cierny pasazier, revizor, ma turisticky listok, alebo jazdi zadarmo.