Ak sa chces niekomu vyplakavat, tak ta mozem odkazat na 4. sekciu Bratislavskeho Magistratu a na istu osobu menom Ing. Lunacek, zodpovednu za vsetko co sa kona v tomto smere. Link: tu a tu.
Tato osoba je aj utra stastna z toho, ze na moste Kosicka nebude elektricka. Totiz spolu s ing. Kovalcikom s METRO a.s. sa im to podarilo - povodne plany boli s elektrickou, alebo sa o tom aspon silne uvazovalo. Ale moment, vsak most stava Metro a.s., nie je to divne? Konflikt zaujmov. Je jasne, ze keby bola v Petrzalke elektricka, tak to sproste Metro padne. A tym aj Metro a.s., lebo bolo by zbytocne. Takze by prisli o pracu. Doteraz furt menili system, najprv sa hovorilo o VAL, potom tazke metro, naposledy akysi hybrid, co by jazdil aj na trate ZSSK a az do Trnavy, boze ake nezmysly, co stoja strasne peniaze a neprinasaju rychlo a efektivne vysledok!
Povodne sa ten vyssie menovany vyjadil asi tak, ze elektricka je v Bratislave na dozitie a nahradi sa metrom. Teraz, po zvoleni Durkovskeho, obratil kabat a tvrdi, ze on nikdy nehovoril, aby sa elektricka takto zanedbala a nechala schatrat. Je to klamar a podvodnik, pamatam sa ako v radiu Twist klamal o krizovatke pri Vajnoroch - ta co je teraz ako kruhovy objazd. On strasne nema rad kruhove objazdy a je zaujaty, ako v pripade elektricky vs. metro tiez. Napadol redaktora, ze klame a zavadza, uplne ignoroval statistiky z Rakuska. [nadavka] je to!
Uplne suhlasim s tym S-Bahnom, aj by som bol za jeho obnovenie - z Filialky podzemou po povodnej trase az do Petrzalky. Uplne idealne, ale ziadne hybridy, ale plnohodnotne zeleznice vozidlo a normalna mestska tramvaj. S rozvojom elektriciek suhlasim tiez. Ale v prvom rade Petrzalka, potom DNV + nova vozovna, velmi nutna pre dalsi rozvoj. Dalej dalsie vnutromestske useky - napr. zo Safka do novobudovanej oblasti pri pristave, odtial do Ruzinova. Plus zapustenie niektorych usekov v centre mesta pod zem - centrum sa da riesit iba mimourovnovo, IGK odtial nevykopes, to by sa papalasom nepacilo, vsak ako by chodili do prace? Pesi? MHD? Nikdy!!!
Bohuzial, sudruhovia planovali uplne inak. Elektricku treba vytlacit z mesta von na periferie a potom zrusit. Preco? Lebo bude nepotrebna, vska teraz chodi vo Vajnoroch krpaty Midi autobus raz za uhorsky rok, co by tam vozilo velkokapacitne drahove vozidlo, co elektricka definitivne je??? Vozilo by vzduch.
Nepaci sa mi to, co BEUS vymysla - aspon podla ich
planov do roku 2030. Zrusit elektricku na hlavnu
stanicu je totalna blbost. Taktiez nechapem tah do
Vajnor - to je ZST Vajnory taka dolezita, ze tam
maju chodit elektricky a na hlavnu stanicu nie ?
Elektricky by mali rozhodne chodit aj do Petrzalky, preco s tym nikto nic nerobi ? Spoliehat sa na metro je hlupost. Najlepsie plany
boli v 1968, ked sa ratalo s vyuzitim povodnej trate z Vinohradov cez Nivy do Petrzalky. Ta trat
je uz davno fuc a stoji tam VUB. Napokon, preco by
sa nemali budovat S-bahny, ved tie su lacnejsie ako metro a navic v kazdom normalnom vacsom meste
je ich viac, ako trati metra. Zda sa, ze v tomto
meste je prvorade iba zvysovanie cestovneho a vyrabanie nezmyslov - vid rusenie dvojkolajky cez
Jesenskeho, potom jej obnovovanie pri akcii "odlah
cenie Safarikovho namestia" . To nikto predtym nevedel ?
1) Áno, náhodne sa môže vyskytnúť. Ale bola teda posprejovaná jedna, niekoľko alebo všetky?
Osobne som niekoľkokrát navštívil lakovňu v ÚD Martinov, žiadne valčekovanie som nevidel. Možno trombelusy.
Aké vkusné krabice na streche okrem brzdových odborníkov ( ) a klimatizácie (ktoré asi môžu byť ťažko v krbe, keď potrebujú výmenu vzduchu) má Vytrolíno na streche?
I.
Chcel by som sa spytat preco bratislavskemu autobusu TAM 232 A 116 M #3704 nesvieti polovica transparentu co ma na celnej strane vozidla (ked sa pozriem zpredu na ten autobus). Mne osobne to vadi najma večer ked ho vidavam. Velmi tazko totiz viem rozoznat na akej linke momentalne jazdi. Nedalo by sa s tym nieco spravit?
Rad by som si pozrel Rumunsko. Vzdy som len prechadzal. Vodic autobusu vsade "platil" pivom ci markami. Od aut ani nepytaju. Bukurest vymenila vozovy park za NP. Za europske peniaze. Ale inde bude stale muzeum. Co sa tyka WC, tak na znackovych pumpach su obstojne, podobne to asi bude aj v supermarketoch.
Andrej(Anndy008), Igorko, tr3mp: No hej, zabudol som ze uz eura Ja som tam bol pred nejakymi piatimi rokmi autobusom(len sme cez Rumunsko a Bulharsko prechadzali), a kazdy colnik so samopalom si vypytal plechovku piva. V nejakom meste sme dostali pokutu, a chceli pivo a tusim 50 mariek. Neodporucam fotit nic v blizkosti colnic, lebo beru film alebo 15 mariek (teraz asi 8 euro . Typickym znakom ich krajin su neobrabane polia, zarastene zahrady nejakymi dvojmetrovymi burinami a krikmi, a pri kazdom dome nesmie chybat pokec-lavicka, kde cely den vsetci klebetia. Najvacsi problem v Rumunsku bol s WC Ziadne neboli, a ked aj boli, tak uplne osrate Odporucam hranicu Bulharsko - Rumunsko tam jak je ta kompa a ich WC ak ho este neumyli.
Re #17946 tr3mp: Ano, presne, cestu by mali spravit tiez, s tymi dvoma rokmi to nie je take iste zas uplne, ale vraj to bude po roku a pol, info generalny riaditel
Re #17949 Igorko: Tak nech ma rozdriape.
1. Dobre, ale vyzera na prvy pohlad tak isto.
2. To vysvetli Spectremu, ktory na to nadaval.
4. Dik, ze si ma poopravil Tak to bolo.
Re #17950 Igorko: Zadne vozy su trochu posprejovane, ale samozrejme menej ako u nas. Ale v Brne boli uplne vycistene
Posprejované električky v Ostrave? Poškriabané okná áno, to je miestna špecialita ale posprejovanú električku (s výnimkou čerstvého výkonu) som tam nevidel.
A ohľadne Rumunska: Žiadne pivo pre colníkov ani marky na pokuty som tam nepotreboval.
No, myslím, že Jenki Ťa rozdriape:-).
Pár upresnení:
1)"Nová červenobiela Astra" je lektrička TRIO, vyrábaná priamo v Ostrave.
2) Kam by si dal v trolejbuse Solaris elektrovýzbroj keby si nemal krb? 21 Tr si to vozí na streche.
3) Každé vozidlo s IGBT meničom piští.
4) Ad "Vyýhybky Kreuzener": Trolejové armatúry sú FA-BA (Fahrleitungbau Essen) Elektroline, napísané je na nich VÝHYBKA WEICHE na výmene a KŘÍŽ KREUZUNG na kríži:-).
Trochu Offtopic, ale i tady se najdou lidi , který zajímaj fotyk odjinud. Tady asi zatím jediný foto na netu polský SM11T, tedy trolejbusu předělanýho z autobusu
Jasne, uz si spominam, ma to byt trat zo Soliniek na Vlcince (pokial ale viem, problemom bola chybajuca cesta). Skade mas info, ze bude trat hotova do dvoch rokov?
Rumunsko: idem busom (nie linkovym), inak budem chodit asi najma peso. Marky na pokuty mozem zobrat, len ci uz dnes bude marky niekto chciet
hmm - no marky by som uz dnes nebral. Skor dolare, pripadne eura. Akurat je skoda, ze tu v BA sa takmer (mne sa nepodarilo zistit, kde) neda zohnat ix mena.
Ano, vsetko tam maju cerstvo natrete, neda sa tam natrafit na nejaky vyblednuty nater a pod. S cistototou je to tak, ze vozy nie su vobec hrdzave, ale su posprejovane a zaprasene podla mna viac ako v Brne. Najvacsia zaujimavost bola, ze asi 50% okien je totalne doskrabanych, najma na elektrickach. Na druhu stranu, v Ostrave ma skoro vsetko calunene sedacky. Videli sme taku 15Tr, ktora mala z opierok na hornych bokoch odrezane, vyzeralo to ako v 283 keby tam mali byt drziaky alebo co. Co sa tyka uniforiem, tak v Ziline nemali ziadne, v Ostrave mali iba tricka, a v Brne mali mimnuly rok ked som tam bol naposledy sako s kravatou Prijemna bola cena 24 hodinoveho listka na celu siet 32 Kc
Re #17941 tr3mp: Uz neviem presne kde, ale bude to spojenie dvoch existujucich usekov veduce niekde okolo nejakeho intraku sa mi zda. Do Bytcice pochybujem, ze budu robit vedenie, tam sa to asi moc neoplati.
Re #17942 tr3mp: Tak ber vela piva pre colnikov a marky na pokuty. Akym spodobom cestujes? A ako budes chodit po Rumunsku? Inac ja ked som pred vela rokmi siel cez Rumunsko, tak sa pamatam na totalne zhrdzavene trolejbusy, tankodromove cesty a el. trate, nechyba vela zobrakov.
Inak o par hodin odchadzam na tyzden do Rumunska, mal by som sa zastavit aj v Temesvari (cize Timisoare) - snad spravim aj nejake fotky miestnych busov, tbusov a elin - http://www.ratt.ro/
"- Rozvoj trolejbusovej dopravy pockracuje, do 2 rokov bude postavena nova trat, ktora nahradi autobusovu linku."
Vies, ktora trat to teraz bude? 2ka do Bytcice? Alebo snad niektora ina?
Tie cervene astry - ak to malo nahodou inu celnu masku, ako Astra, tak to nebola astra, ale Trio. Je to taka vylepsena Astra, alebo dotiahnuta astra. Ked sa DP Inekon rozkmotril so Skodou, tak pokracoval vo vyvoji a vylepseni a vola sa to Trio. Subjektivne - viezol som sa tesne po sebe astrou a triom a trio bolo lepsie - ma vylepseny podvozok najma a aj ine "pakoviny"...
Co sa tyka kolajnic - tak kolesa elin maju zeleznicny profil, kolajnice su identicke s tymi, co sa pouzivaju na zeleznici (logicke, vzhladom na kolesa elin :D), co som pocul, tak cast (mozno aj znacna) elinovej trate je vybudovana na kolajniciach, ktore kupili piramo od CD. Cim dosiahli okrem ineho zaujimave uspory.
Dalej, co som si vsimol ja - eliny su skoro vsetky aspon troxu zrekonstruovane - teda nater - predny a zadny transparent a vnutorne vybavenie. Neviem ci ste si vsimli, ale ja som bol prekvapeny cistotou vozidiel zvnutra!
Co sa tyka vyhybiek vzdusnych krizovatiek - tak si myslim, ze vacsina je od firmy Elektroline a tie skorsie su myslim v kooperacii s nejakou nemeckou firmou - nepamatam si nazov. Co som ja pozoroval, tak vodici t-busov jazdili hodne rychlo, ale plynule a vobec sa nezatazovali vyhybkami. Cesta T-busom pripominala jazdu busom.
Dalsie poznatky - vela zien (a peknych) tam robi, ako vodic t-busu - o elinach ani nehovorim. Vsetci vodici maju uniformy vkusne.
No viac ma nenapada - ale toto vsetko som pisal niekdy v januari t.r. po mojej navsteve ostravy.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.