Este ze DP ju pred nejakym casom obhajoval , ze v kabine je horko a jazdit tak cely den je vycerpavajuce a medzi riadkami sa dalo vycitat ze je to na svalitnenie dopravy co sa rovna zdrazeniu a ako to tu tak citam ta klima je DP asi ukradnuta PS: Na SME sa burlivo diskutuje o zdrazovani MHD
Skus sa pozriet na presovskeho vodica, ktory nielenze dostane rano svoj voz bezchybne cisty, ale este v priebehu dna mu ho jeden-dvakrat na konecnej pracovnik zmluvnej firmy povysava priemyselnym vysavacom A aj napriek tomu niektori vodici v Presove, ked sa im bus nezda dokonale cisty, vezmu do ruky handru a z vlastnej iniciativy si nieco umyju. Minule som videl sofera, ako na konecnej Sidlisko III pucoval na dokonale cistom 15Tr gumy na kolesach!!!
Hej, pre cetujúcich to bola tragédia ale evidentne napamätáš RTO-čka, v ktorých som pri výške 185 cm bil hlavou priamo do stropu:-). A z pohľadu pohodlia pre vodiča sa môjmu milovanému SANOSu nevyrovná žiadny 15TrM. Perfektné riadenie, ergonomické pracovisko, geniálny výhľad, inteligentné otváranie dverí, žiadna dementná ručná brzda na stĺpiku uprostred kabíny...
I.
Zväčša by som súhlasil ale na tom začiatku by som podotkol, že Karosa robí aj vozidlá s lepenými oknami a výklopnými strešnými vetrákmi a autobusy kupodivu pokope držia.
I.
Nie je za čo sa ospravedlňovať. Pamäť je len pamäť. Inak keď som bol v roku 1999 v Paríži tak len asi rok predtým tam zrušili fajčenie v metre a niektorí Francúzi to ešte stále odmietali akceptovať a hulili tam. Po čase som sa domestikoval a pridal som sa k nim:-).
I.
Yes. Ale ten kaertón Detiev je taký charakteristický, že to sa nedá zmýliť. Jazdi ls posledným odporákom v BA (tuším 6152 alebo 6155?) a potom 6273. Už nežije, zabili ho pri prepadnutí na ulici. Taký mladý chalan čo teraz jazdí na 6273 je jeho zať.
I.
Situacia zacina byt katastrofalna - a ja sa znova zacinam utiekat k anjelom straznym... V busoch v tychto horucavach chlapi takmer kolabuju za volantmi-vymozenost zwana KLIMATIZACIA funguje tak v 1/5-ne vozoveho parku!!! Iky 280 maju v kabinach vyse 40 stupnov!!! A su nevyvetratelne!!!-to by museli chlapi jazdit nielen s otvorenymi kabinami a bocnym oknom, ale aj s otvorenymi prvymi dverami, aby horucavu trosku zmiernili!!! V tretine kratkych dracikov sa prehrieva kabina!!! Klimatizacia nefunguje ani v jedinom klbovom TAME! Chlapi sa zalievaju litrami vody, aby vobec dokocili sluzbu v zdravi!!! Jazdia v tielkach, lebo keby jazdili bez nich, pohorsovali by sa ludia!!! Ked zostane bus visiet v popoludnajsej zapche na Pristavnom moste, teplo je priam vrazedne, lebo 15 minut mu pri slimacom tempe prazi slnko cez predne sklo priamo do tvare!!! Dufam len, ze vsetci anjeli strazni budu stihat!!!
PRECO tender na nove autobusy az rok "po funuse"?
Bude sa cakat, kym sa nestane nestastie a niekto z vodicov nedostane v takej horucave infarkt priamo za volantom?
No neviem či by taký Van Hool stál omnoho viac ako 22TrAC. Pozriem doma, či nemám ceny tých Solingenských, prípadne Arnhemsko/Esslingenských. A inak by som doporučil Soplaris Vytrolíno 18AC ale nie ten čo tam lepia terz s 1 hnacou nápravou ale taký s dvoma...
I.
Tusim ak spoj nejde vobecc alebo meska viac 20 minut ti dopravca na poziadanie potvrdi dlzku meskania V pripade , ze by ti to robilo problem v praci , v skole atd O nahrade cestovnom mozes snivat
Ja sa divim iba jednu vec. Preco sa tych par ludi v DPB, vdaka ktorym vobec nieco jazdi, nenasere a nezastavi dopravu. Akoze je tam velmi vela roznych tiezodbornikov a ludi, ktori su tam iba na okrasu. Ako napr. aj Janko Hrasko. Ja by som to normalne navrhol, nech sa riadne naseru a nech povedia: "Tak dost!"; a zastavia dopravu. Aspon na jeden tyzden, to by malo stacit, aby si sudruhovia uvedomili, kam to ich rozhodovanie speje. Alebo stacilo by, ak by proste nevypravili take vozidla, ktore neponukaju adekvatnu kulturu cestovania - cize viac ako polovicu autobusov, pri trolejbusoch je to obdobne a u elektriciek tiez - su pocarbane, a nikomu to nevadi. Hlavne ze na schodzi sa slubovalo, ze sa to vycisti. Ja som vedel ze to takto dopadne, ono sa to totiz same nevycisti, to musi niekto vycistit a ten niekto za to chce peniaze a tie peniaze musi niekto dat...
Neviete co sa stale deje s busom c. 90? Dost casto vynechava poobedny spoj z Noveho mostu smerom do Petrzalky, pochybujem ze mava furt nejaku zavadu. Chodi to raz za 20 - 30 minut a ked tam mas stat polhodinu /kym sa niekomu uraci prist/, tak ta tam moze aj slak trafit. To mi potom DPB vrati peniaze za zbytocne straveny cas na zastavke???
Nnnno....ked to takto pojde dalej, solventnejsi si zakupia auta, zdraviachtivi a menej solventnejsi bicykle, kolobezky a korcule a MHD sa bude vozit iba ten, kto nema na vyber + Z, aby ako dlhorocny zivy inventar svojich busov dozila ich eru spolu s nimi!
Riko: vybavil si, lebo inak by ten jeho srot bez mihnutia oka vyradili. Take vazne chyby sa uz netoleruju a vozy idu do dielne, resp pod noz ak su po zivotnosti.
Druha vec je, ze pri beznych zavadach maju technici obcas tendenciu si s vodicom dopisovat, miesto aby to opravili. Alebo sa setri a vodica moze prestat bavit nahanat bezne zavady.
To máš preklad (s pomocou jedného rodilého Rusa a jedného čerstvého kolegu):
Spoločnosť s obmedzenou zodpovednosťou (asi niečo ako s.r.o.) Avtoinvaservis VOI
Predaj autobusov, nákladných automobilov a náhradných dielov
K dispozícii sú:
Modely:
260 nový – 1 ks
280 nový – 5 ks
256 nový – 2 ks
260 z Nemecka – 1 ks
Jelcz M11 – 9 ks
Odoslať objednávku na ...
Technická charakteristika autobusov série Ikarus 260, Ikarus 280, Jelcz M-11
Autobusy sa montujú na novom ráme. Karoséria sa vybavuje novými súčiastkami a obkladá sa pozinkovaným plechom fínskej továrne Rautarukki, ktorý je aj antikorózne upravený. Súčiastky karosérie, najviac podliehajúce korózii, sú nahradené plastovými (blatníky, zadný panel karosérie).
Podlaha priestoru pre cestujúcich je urobená zo súčasných vodoodpudzujúcich materiálov. Namontované sú antivandalské plastikové sedadlá. Autobusy sú vybavené štandardnou súpravou agregátov Rába-Man. Bola vykonaná generálka motora, prednej i zadnej nápravy s výmenou 85-87 % súčiastok. Podľa želania zákazníka možno namontovať nové zadné nápravy, motory Euro-1 a Euro-2, KPP.
Všetky prvky rámu, karosérie a šasi sú znútra ošetrené voskovolanolínovým preparátom Fliudol MPL-92. Týmto spôsobom pripravená karoséria je natretá farbou Sikkens metódou Autocout BT, predpokladajúcou nanesenie troch vrstiev laku celkovej hrúbky 120 mikrónov vo farebnej palete podľa želania zákazníka. Súčiastky priestoru pre cestujúcich sú natreté práškovou vysokoodolnou farbou.
Autobusy sú vybavené pneumaticky regulovaným ergonomickým sedadlom pre šoféra. Brzdový a pneumatický systém autobusu sú vyrobené z tekalanových (???) rúr.
Za príplatok sa montuje systém centrálneho mazania firmy Vogel a systém automatickej regulácie úrovne oleja v motore Olimaster.
Autobusy prešli cestnými skúškami a plnou prehliadkou na diagnostickom stanovišti.
Podrobnejšie informácie možno získať telefonicky na čísle (0812) 683308.
Pri dodržaní všetkých podmienok prevádzky a včasného vykonania predpísaných prác TO-1, TO-2 sú stanovené tieto záruky: na karosériu 2 roky, na motor 50 000 km.
Ceny autobusov:
Ikarus 260 – 52 000 USD
Ikarus 280 – 54 000 USD
Jelcz M-11 – 52 000 USD, vrátane preclenia.
Autobusy si možno prezrieť v našich priestoroch na adrese Isakovského ul. 28, 214014 Smolensk.
Motory k autobusom Ikarus Rába-Man
Motory po generálnej oprave, pôvodné, Rába-Man D2156HM6U, cena 5 150 USD.
Prečítajte si toto a čudujte sa, že je v BA málo bytov. Keby všetky byty dražili tak potom budú mať na postavenie nových pre záujemcov zo zoznamu. Inteligenti na miestnom úrade, ozajstní ekonómovia.
No k tomu článku. Žiadne mesto nepovedalo, tak to budeme musieť zľavy hradiť z mestského rozpočtu. A taká je idea. Po fiškálnej decentralizácii sa dane rozdelia v pomere 50:50medyi obce a štát. Predsa štát odovzdá vysokú časť svojich príjmov a má stále dotovať podnikypatriace mestu?! To je predsa hlúposť. Ony proste, štát nedá, mi yvýšime cestovné, ale to je zlá matematika miest. Mi dostaneme viac peňayí, tak to bude hradené y našich príjmov. Ceny nehnutelností v BA sú najvyššie v SR. Meter A kategórie stojí na prenájom to čo vo Viedni. Prečo by teda nemali platiť aj najvyššie dane. Ak majú 3mld. na postavenie nových ulíc a námestia musia mať aj na dane z nehnutelností.
Podľa mňa by dotácie mesta mala vyzerať takto. 1500mil na prevádzkové náklady, 1500mil na kapitálove, čiže nové busy, troliky, eliny, trate, vozovne a 600mil by platili občania v podobe cestovného. Čiže to isté, čo platia teraz.
"náhradná autobusová linka X17 bude premávať po trase Búdková - Lovinského - Valašská a späť." - teda trolejbusy sa na Búdkovej točiť nebudú
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miki