Reakcia na: Spectre #17173:
viac-menej naozaj ma na salame, ale zas z mojho pohladu, ked mi dojde prazdna (v)rakosa tak mam na vyber viacej miest, kam si viem sadnut bez toho aby som mal otlacene kolena ako ked mi dojde neaky ik435. A dobre, otvaranie dveri tiez nie je uplne idealne, ale napriklad zaciatkom 90tych rokov kedy na A-busoch bolo navyber len medzi tym co mas v ik280kach a tym co je vo (v)rakosach, tak tie karosy boli lepsie, lebo zvycajne nebol problem pri otvarani v pripade prepchateho vozidla (a v tych casoch aj pripady ze oprem sa o dvere a oni sa otvoria boli skor zriedkavostou, tento problem je vyrazne vypuklejsi dnes v dosledku (ne)udrzby daneho mechanizmu) btw, ja osobne by som za najiteligentnejsi dverovy system povazoval system ktory by sa v kolajnickach posuval popri karoserii - pohyb smerom von-dnu voci stene karoserie vozidla minimalny, jedine riziko je pri zatvarani aby si niekomu neprivrel do toho hlavu (ale to je pri vacsine dveri), technologicky to riesitelne je (myslim ze obdobne nieco ma tusim aj prazske metro)inac s tym ako vozy vyzeraju suhlas - az na par vynimiek (SORy, niektore GOcka) vyzera vsetko biedne...
Igorko
Nepáči sa im, že trolibuszy sú viac v Ostrove ako v Ústí:-). Ja osobne by som doporučil Van Hool AG 300 T alebo Berkhof Premier AT16:-). Ale tie majú lemn jednu hnanú nápravu. Síce v SOlingene sú minimálne také kopce ako v BA ale sami vravia, že staré vysokopodlažné MAN/Kiepe, čo mali obe zadné nápravy hnané, boli na tom trakčne ooomnoho lepšie.