Rozdelila sa preto, lebo to tak EÚ požadovala. A bolo to aj výhodnejšie, keď v roku 2005 finišovalo dokončenie prípravy na privatizáciu Carga, ktoré však neskôr Červení kméri zastavili.
Prečo práve Mikuláš? Mikuláš je spádovou oblasťou pre severné Nízke Tatry a primerané množstvo cestujúcich tam vystupuje. Mimochodom, ešte asi 2 GVD dozadu sa malo zrušiť zastavovanie v SNV, avšak vzhľadom na politické tlaky sa to neuskutočnilo.
Kde je problém? Ja nespochybňujem, že Leopoldov, Kraľovany, Margecany a Kysak sú významné dopravné uzly, iba sa snažím povedať, že Liptovský Mikuláš je z hľadiska cestovného ruchu podobne významný, ako Poprad, čo je, podľa mňa dostatočný dôvod na to, aby tam aspoň väčšina IC vlakov zastavovala. To, že IC vlaky stoja práve LM a nie v RK a SN má zrejme nie je len tak a má nejaké odôvodnenie.
Rozdelenie podnikov je logické, ako ti už povedala laminátka. Ja len doplním, že to vyplýva z európskych predpisov (mám dojem, že je to Smernica o rozvoji železníc Spoločenstva).
A k objednávaniu výkonov VÚC ti poviem akurát tak to, že súčasný úradníci na ministerstve majú názor, že IDS majú byť budovaný zhora, aj preto chce štát podiely v SAD. Zákon počíta s prenosom kompetencie objednávania regionálnych vlakov na VÚC, ale účinnosť toho ustanovenia je stále odďaľovaná. Dôvod odďaľovania je taký, že štát sa bojí, že VÚC budú radšej objednávať autobusové výkony v SAD namiesto vlakov a druhým problémom sú peniaze.
Na Homolovej ul. (a celkovo v Bratislave) už nie je Jednota, ale Terno CBA. ? Lidl má dlhšie otváracie hodiny a niektorý tovar tam majú lacný - napr. polliter piva Deep dlhodobo len za 0,26 €. ?
Btw, admini, nechcete predsa len aj v bratislavskej sekcii imhd urobiť off-topic fórum?
Re #164928 Tam-bus + Re #164935 Mike: Opäť je tu vtipnô. ? Zbožňujem toto diskusné fórum. ☺
dobrá otázka a odpoviem ti, že : nie. A asi sa ma opýtaš, že ako to viem? A odpoviem ti : Prestupoval som z L83 na L27 na Alexyho a bol som sám. Aký má význam trepanie sa z Alexyho pre električky+L20,22,23,34 a 83 na zast. Alexyho pre L27, keď aj tak nikto nevystupuje na Tulipánovej či Vendelínskej? Za všetky jazdy čo som šiel na L27 na Tulipánovej a Vendelínskej nastúpili iba 2 ľudia a 2 vystúpili, to myslím ako dokopy spolu za tých 5 "pobytov" na L27 čo trvali 5-8 jázd.
Podľa mňa žiadne anglické next stop ani nebude... včera som išiel 204kou a zashlásil gong "FAN village" a minimálne polovica cestujúcich že WTF? ? take zadivené pohľady ? a kukli na vnútorný transparent a tam tiež fan village... ale na bočnom "teplomeri" bolo Bajkalská ?
Katalog na imhd vzdy bol najpresnejsi, na rozdiel od rozlicnych kucharskych webov kde vyradia voz len preto ze ho ziadne z troch deti minuly tyzden nevidelo na ceste.
Pár postrehov a otázok k L27 :
1. Tranovského je jednosmerná iba na krátkom úseku od kontajnerového stojiska po vyústenie Moyšovej ulice na Tranovského. Ak ste si tí čo ste išli s L27 všimli, tak po Tranovského zliezajú autá aj smerom k Homolovej ulici a vchádzajú do nej od Štepnej ulice. Na celom jednosmernom úseku je vodorovné značenie umožňujúce priečne parkovanie. Keby neboli priečne parkovacie miesta mohla by byť Tranovského obojsmerná v celej dĺžke a L27 mohla aj v opačnom smere obslúžiť ťažšie dostupnú Tranovského ulicu a nie Cabanovu, ktorá je 3-4min pešej chôdze od zastávok L83 Štepná či Homolova.
2. počet ľudí, ktorý využíva túto linku je ešte slabší než na L135. Neviem ako označiť človeka čo dokáže cestovať tak hlúpo, že nasadne na Tranovského, spraví si kolečko k LIDL-u a vystúpi na konečnej Pri kríži ?
3. voziť ľudí do LIDL-u je blbosť lebo hneď pri zast. Homolova je Jednota, teda robiť špeci linku pre geriatriu na nákupy do LIDL-u je blbosť, ešte aj to nemálo dôchodcov si nakúpi v Jednote čo som videl a idú hore na Tranovského a Cabanovu pešo, príp. kto chce ísť do LIDL-u, použije frekventovanejšiu L83.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike