nemohol by prestávkovať 9 min., lebo treba rátať aj s tým, že L32 sa môže niekde na trase zdržať.(zápcha, hlavne na Kramároch). Keby prišiel z meškaním, tak by z tých 9 min. veľa neostalo...
Keby L32 premávala tak ako som navrhoval, čiže kolečko cez Molecovu, Janotovu a Karloveskú tak by tá trasa trvala 39 minút, čiže v prípade odchodu o X:00 by bus došiel na konečnú X:39 a prestávkoval by 21minút. Prečo by to nešlo tak, žeby prestávkoval iba 9 minút a po 4h by mal jednu jazdu prestávku kedy by za neho naskočil iný vodič? (T.j., príde napr. o 14:39 na Hl.st., obhliadne vozidlo a dá ho šoférovi, ktorý za neho spraví jedno kolo a dotyčný si vozidlo prevezme o 15:50 napr.) Prečo vodiči MHD takto pauzujú, že napr. odjazdia 40 minút a pauzujú trebars aj 25min? Potom by takéto prestávky mohli požadovať pracovníci všade kde je náročnosť povolania porovnateľná a celá produktivita práce by vyzerala tak, že po každej hodine by si žiadali zamestnanci 15 alebo dokonca 30min prestávky, čiže 8h by pracovali a k tomu 2-4h pauzovali. Čo sa týka L32, tak počas sedla pri 20min by to inak ako s 21 min. prestávkou nešlo a takisto aj cez víkend.
Rozmyslaju logicky:
ak pravidelna linka k divadlu, tak urcite na to nebude potrebny klbak v intervale 5 min v špičke a 7.5 v sedle a zvlast ak je to capacity...
- menovite 95ka je nosna linka ktora ma spajat safko (prip. prestup na apolle) co najrychlejsie s petrzalkou - s koridorom vyhradenym pre el. .. uz aj tak dnes kvoli uzavretemu staremu mostu je to dost vyhliadkova jazda.. a tahat ju este dlhsie kvoli tomu ze raz mozno z nejakeho spoja vystupi alebo nastupi clovek pri Sade J. Krala
- ak by tam mali zachadzat iba niektore spoje L95, to je blbost lebo tym padom by bud nebol dodrzany interval zo Šafka alebo od Farského a navyše človek by musel skúmať cp, ak by tam chcl ísť, že či chytil práve ten spoj, čo tam zachádza..
- pri zachádzkach L50 už by to nebolo až také tragické ale v princípe platia podobné argumenty ako vyššie uvedené pri L95 a navyše L50 je cez pracovné dni s dodržiavaním CP (obojsmerne) na tom dosť zle kvôli vedeniu trasy a nepredvídateľným zápcham...
takto je tam linka v čase keď tam je najvyšší dopyt (alebo iba v čase keď je tam dopyt) ktorá pôjde raz za 30 min. a je obsluhovaná vozidlom s nízkymi nákladmi (Sor b9.5), možno by sa lepšie hodil minibus ale zas toľko ich nemáme... mali sme kúpiť sory B7.5 alebo teraz BN8.5 ? )
A večer je toto najlepšie riešenie, ako bolo navrnuhté, že po 21. hod sa tam pristaví záložné vozidlo ktoré pôjde po stanovenej trase a má obrovské výhody oproti zachádzke pravidelnej linky vyznačenej v CP, lebo
- predstavenia nie sú každý deň
- nevie sa presne kedy skončia (aj keď koniec sa dá predpokladať relatívne presnejšie ako špirtového podujatia alebo koncertu)
- keďže nemá svoj cp môže/bude musieť čakať aj všetkých dobiehajúcich dôchodcov z divadla
- pôjde iba potiaľ pokiaľ pôjdu cestujúci (napr. posledný vystúpi na Hálovej) alebo ak nebude mať nikoho nemusí ísť vôbec a môžu ho použiť inam ako ZV..
Dnes ako som siel rano L17, na zastavke pri DU, vystupovala nejaka babenka a malom ju sepalila nejaka combi Honda...ak by bola baba o sekundu rychlejsia asi by skoncila v spitale ? Fesi nesiel krokom , ale aspon 40 km/h a to elektricka uz davno blikala ? Kde boli zabaci? Jaaaj lepsie je sikanovat nejakeho felicistu za rozmlatenu hmlovku, alebo den presle face v lekarnicke ? ?
Good idea s tou 95kou - boli by tam len nejake dva urcene spoje so zachadzkou na 19tu k Arene z mesta . Hoc mohol by vzniknut problem ze cesta niekomu trva bez zachadzky 14 minut so zachazdkou 16 a hadaj sa potom s revizorom .
Otazne je potom aj spojenie po predstaveni , kedze predstavenie nekonci asi stále o 21.00
Na margo tych zmien od 28.2. a setrenia v DPB by nebolo vhodnejsie nezavadzat ziadnu linku 89, zrusit spominane linky 180 a 82. Stacilo by, keby kazdu hodinu zachadzala na cint.Pe. linka 80 a v blizkosti divadla by nemohla ist linka 95 v smere z mesta nie tou prvou odbockou na nadjazd smer TPD, ale isla by rovno a stala by pri stadione, kde by ludia odtial v pesej dostupnosti mohli ist do, z divadla a vyjst hore pred mostom a tak ist k TPD? Vsak tam je to prejazdne, ci nie? To je zachadzka 1 min. Tymto by sa usetrilo viac. Aj tak 95% ludi, co ide do divadla ide autom. A ti, co potrebuju ist busom, tak nastupia pri stadione a odvezu sa k tpd a tam mozu prestupit, kam potrebuju.
na 133ke by si nevyjazdil poobednu spicku s 4 vozidlami ( 4 x12 = 48 minut - 1 kolo ) , hoc v sucasnosti je rano 8 vozov ( 8x6 minut = kolo 48 ) ,ale poobede je to uz 9 vozov ( 9x6 = 1 kolko 54 minut )
Ešte ma napadlo jedno riešenie situácie okolo L32/33/133, tu je :
L32 : Hl.st. - Kramáre - Mlynská dolina - Molecova - Janotova - Karloveská a ďalej k Hl.st. (vyšlo by to pri 12min intervale na 4vozidlá)
L33 : bez zmeny trasy, i=6/7-8/6//7-8 + by boli pridané v 12min intervale spoje obsluhované Solarismi počas špičky (potreba 2kusy iba počas špičky)
L133 : i=12/-/12//-, všetko Solarisy, vyšlo by to na 4ks
- na úseku Dlhé diely - Molecova by bol interval 3min v špičke a mimo nej 7-8minút s tým, že počas špičky by každý druhý spoj z DD na Molecovu vykonával Solaris.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.