Good idea s tou 95kou - boli by tam len nejake dva urcene spoje so zachadzkou na 19tu k Arene z mesta . Hoc mohol by vzniknut problem ze cesta niekomu trva bez zachadzky 14 minut so zachazdkou 16 a hadaj sa potom s revizorom .
Otazne je potom aj spojenie po predstaveni , kedze predstavenie nekonci asi stále o 21.00
Na margo tych zmien od 28.2. a setrenia v DPB by nebolo vhodnejsie nezavadzat ziadnu linku 89, zrusit spominane linky 180 a 82. Stacilo by, keby kazdu hodinu zachadzala na cint.Pe. linka 80 a v blizkosti divadla by nemohla ist linka 95 v smere z mesta nie tou prvou odbockou na nadjazd smer TPD, ale isla by rovno a stala by pri stadione, kde by ludia odtial v pesej dostupnosti mohli ist do, z divadla a vyjst hore pred mostom a tak ist k TPD? Vsak tam je to prejazdne, ci nie? To je zachadzka 1 min. Tymto by sa usetrilo viac. Aj tak 95% ludi, co ide do divadla ide autom. A ti, co potrebuju ist busom, tak nastupia pri stadione a odvezu sa k tpd a tam mozu prestupit, kam potrebuju.
na 133ke by si nevyjazdil poobednu spicku s 4 vozidlami ( 4 x12 = 48 minut - 1 kolo ) , hoc v sucasnosti je rano 8 vozov ( 8x6 minut = kolo 48 ) ,ale poobede je to uz 9 vozov ( 9x6 = 1 kolko 54 minut )
Ešte ma napadlo jedno riešenie situácie okolo L32/33/133, tu je :
L32 : Hl.st. - Kramáre - Mlynská dolina - Molecova - Janotova - Karloveská a ďalej k Hl.st. (vyšlo by to pri 12min intervale na 4vozidlá)
L33 : bez zmeny trasy, i=6/7-8/6//7-8 + by boli pridané v 12min intervale spoje obsluhované Solarismi počas špičky (potreba 2kusy iba počas špičky)
L133 : i=12/-/12//-, všetko Solarisy, vyšlo by to na 4ks
- na úseku Dlhé diely - Molecova by bol interval 3min v špičke a mimo nej 7-8minút s tým, že počas špičky by každý druhý spoj z DD na Molecovu vykonával Solaris.
no nie, len ked ministerstvo dopravy povie, ze to treba urobit, tak to bude stat! neviem ako je postavena zmluva o spolupraci a vykonoch vo verejnom zaujme. ked je tam, ze ZSR musia akceptovat poziadavky...
v kazdom pripade ta trat vyzaduje nejake investicie, zas ktora trat na Slovensku nie. ? Snad len 120 medzi Račou a NVM a potom 127 Žilina - Krasno (to aby sme len neociernovali ? )
pokiaľ sú koľajnice OK, tak je to ešte v pohode, no nebola pri Dvoch levoch zváraná koľajnica, či nepraskla tam dakedy koľaj alebo pri Medickej záhrade? Tiež si spomínam, že keď tu chvíľu behala električka pre Cagliari, tak museli ten vytŕčajúci betón orezať aby to nezachytila nejakou časťou. Naše električky znesú veľa, ale NP električky si vyžadujú inak vyzerajúci zvršok, čo je doteraz pre DPB takmer neznáma vec, no musia sa na to pripraviť.
ZSR uz teraz nadavaju kolko mil. € ich bude stat Regiojet, kedze vznasa mnozstvo pripomienok na upravu trate. O dalsich zastavkach v ramci Bratislavy nechcu ani pocut. ?
nebola Rontgenova robená práve preto, že ľudia sa k ŽST Petržalka a priľahlým budovám kde sídlia firmy mohli z Hálovej dostať "iba" s L99, tak DPB vyhovel spravením zastávky Rontgenova aby vyhovel aj cestujúcim na L88? A to isté platilo, že ľudia sa Einsteinovej, Kremnickej či Záporožskej mohli dostať "iba" s L80, tak sa vlastne vyhovelo aj im. Takže Rontgenova nie je vôbec pre L99.
na spitalskej je rozbity asflat popri kolajach, tak z toho usudzuje, aj ked to ma pramalo splocne. je to neprijemne pre auta a trpi vizualna stranka, no na kvalite pojazdu elektricky sa to nijak neprejavuje.
Odpoveď na tvoje otázky:
1. L95 premáva cez priecestie po Einsteinovej na Apollo preto, lebo je to rýchlejšie a na Einsteinovej nebývajú veľké zápchy. Keby išla cez Bosákovu, tak by to bolo to isté. Okrem toho by ľudia žiadali, aby zastavovala aj na Bosákovej. Všetky linky čo idú cez Apollo bývajú rovnako zdržané v zápche až na Apolle, je to kvôli semaforom na Prístavnej.
a) Z oblasti Bosákova/Šustekova sa do centra dostanú ľudia L68, L78, L96/196, takže L95 by tam bola zbytočná, cestujúci ak chcú isť na Šafko, tak vezmú L68, L78 a na Apolle prestúpia na L95.
b) rizík je na ceste veľa v podobe výtlkov a pod., takže to nie je až taký veľký problém.
c) veľa vozidiel zatáča ostro v pravo/ľavom uhle, napr. L83 z Dvorov smer na Hálovu, ale to neznamená, že im treba hneď zmeniť trasu...
d) ako som už spomínal vyššie, zápcha sa tvorí hlavne na moste Apollo, pred semafory na Prístavnej.
2. L99 nestojí na Rontgenovej kvôli tomu, že odbočuje na ŽST Petržalka. Keby vychádzala zo zastávky, autá idúce z nadjazdu by si ju nemuseli všimnúť, takto sa aspoň predíde nehodám.
L99 má aj tak v smere na Ovsište podobnú / takmer rovnakú trasu ako L88. A zo zastávky Rontgenova je ŽST Petržalka (L99) v pešej dostupnosti do 5 min.
Bolo by to síce prínosom pre cestujúcich, ktorí cestujú zo zastávok Mlynarovičova, Bosákova, či Šustekova k L95 cestujú s L84/99. Mňa tiež napadá varianta cez Nový most a po nábreží na Šafko a takisto by cez Nový most obojsmerne mohla premávať L50, neviem tiež prečo sa všetko musí srať cez Apollo ?
Čo sa týka nezastavovania L99 na Rontgenovej, má to v smere k ŽST od Hálovej silnú logiku a síce tú, že šoféri IAD väčšinou letia z nadjazdu dolu kopcom k Záporožskej ako s nalosenou riťou a vôbec im nevadí, že povrch cesty je taký, že horší od neho už je iba dlažba z čadičových kociek. Šofér L99 vychádzajúci z Rontgenovej by musel dávať sakra riadne bacha pri prechádzaní skrz jeden pruh do ľavého odbočovacieho či sa nevynorí zrazu nejaký "Schumacher" a neskončí v ňom. V opačnom smere by problém nebol, ale netreba to tam tak urgentne. Tiež by som tam tú zastávku dakedy uvítal ale radšej to oželiem v prospech bezpečnosti. ?
to zas nie, na to sa SOR už nezmôže, totiž električka nemôže mať takú lacnú konštrukciu ako klbáky ? bohate stačí, že DPB už ľudí osral keď naoko vypísal tender na 240 klbákov, kde nemal SOR šancu a potom sťažovateľovi Mercedesu prihodil tender šitý na mieru a rovnako vo vyhodnocovaní tendra na 100klbákov osral Solaris ?
Yes a daju tam ten moj napad, ze na jednej strane elektrickova vyska a na druhej vlakova.. a aby Dunca porazilo tak to bude mat aj hrb, akurat nie zpredu dozadu, ale zlava do prava
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petto
Otazne je potom aj spojenie po predstaveni , kedze predstavenie nekonci asi stále o 21.00