Reakcia na: 810zssk #161106:
na tej veľkej kovovej rúre ten výstupok slúži iba na niveláciu - t.j. na vytýčenie výškových bodov trate. Keďže je tam dnes nasáčkovaný Kaufland, tak by museli viesť nivelačný ťah cez parkovisko a dostať sa ním k trati, tam si nejak stabilizovať dočasne nejaký záchytný bod a vytvoriť výškové bodové pole a najlepšie hneď aj tie body zamerať polohopisne (t.j. v súradniciach y/x). Potom už zvolia nejakú metódu merania v závislosti od požiadaviek na presnosť, či chcú rovnú trať s pozvoľnými oblúkmi alebo ako na Záhradníckej kde dakto zadrel, že vytyčovali trať podľa stromov ?
MiroBA
http://www.webnoviny.sk/ekonomika/zeleznice-idu-rusit-70-spojov-na-osm/302681-clanok.html
Ako u nás je bežne zaužívané, že akonáhle je nejaký spoj nevyťažený tak sa hneď ruší namiesto toho aby sa hľadalo riešenie ako ho obsadiť prilákať cestujúcich, nájsť spôsob financovania. Samozrejme, že teraz už je neskoro a nenarobí sa s tým nič lebo to je záležitosť dlhodobá.
Len chcel by som tu dať naznámosť moje nedávne skúsenosti z Rakúska.
Predvčerom som bol pre viacerých asi známom kúpeľnom meste Baden cca 30km od Viedne.
Šiel som tam WLB (Wiener Lokal Bahn - tie modré električky)
Čo som bol prekvapený interval cez Víkendy je 15 (!)minút hoci ide o prímestkú lokálku motajúcu sa cez dediny napriek tomu, že paralelne vedie hlavná želežničná trať Wien - Wiener Neustadt - Semmering .... a k tomu ešte aj cesta s možnosťou autobusovej dopravy.
Čo som bol ešte viac prekvapený vyťaženosťou - po celú dobu bola celá súprava vyťažená asi na cca 10percent a nikto okrem mňa nešiel celú trasu z konečnej na konečnú.
-cestoval som v sobotu tam okolo 12stej a naspäť okolo 5tej.
Pozoruhudné je, že tieto spoje nijak neredukujú ani nerušia pričom evidentne musia byť stratové. Dokonca chodí vždy súprava dvoch vozňov.
Osobne si myslím, že tam na rozdiel od SR je dlhodobý záujem podporovať a dotovať koľajovú dopravu.
Je mi jasné, že teraz ZSSK či štátny rozpočet SR na to proste nemá ale aj to je to proste dlhodobá vyzitka, že tu sa vedenie ŽSR či ZSSK stará len o to aby mali tučné výplaty namiesto dostatočnej modernizácie vozového parku a tratí.
Potom sme tam, kde sme.