Ako u nás je bežne zaužívané, že akonáhle je nejaký spoj nevyťažený tak sa hneď ruší namiesto toho aby sa hľadalo riešenie ako ho obsadiť prilákať cestujúcich, nájsť spôsob financovania. Samozrejme, že teraz už je neskoro a nenarobí sa s tým nič lebo to je záležitosť dlhodobá.
Len chcel by som tu dať naznámosť moje nedávne skúsenosti z Rakúska.
Predvčerom som bol pre viacerých asi známom kúpeľnom meste Baden cca 30km od Viedne.
Šiel som tam WLB (Wiener Lokal Bahn - tie modré električky)
Čo som bol prekvapený interval cez Víkendy je 15 (!)minút hoci ide o prímestkú lokálku motajúcu sa cez dediny napriek tomu, že paralelne vedie hlavná želežničná trať Wien - Wiener Neustadt - Semmering .... a k tomu ešte aj cesta s možnosťou autobusovej dopravy.
Čo som bol ešte viac prekvapený vyťaženosťou - po celú dobu bola celá súprava vyťažená asi na cca 10percent a nikto okrem mňa nešiel celú trasu z konečnej na konečnú.
-cestoval som v sobotu tam okolo 12stej a naspäť okolo 5tej.
Pozoruhudné je, že tieto spoje nijak neredukujú ani nerušia pričom evidentne musia byť stratové. Dokonca chodí vždy súprava dvoch vozňov.
Osobne si myslím, že tam na rozdiel od SR je dlhodobý záujem podporovať a dotovať koľajovú dopravu.
Je mi jasné, že teraz ZSSK či štátny rozpočet SR na to proste nemá ale aj to je to proste dlhodobá vyzitka, že tu sa vedenie ŽSR či ZSSK stará len o to aby mali tučné výplaty namiesto dostatočnej modernizácie vozového parku a tratí.
Potom sme tam, kde sme.
Tieto údaje má Ftáčnik podľa svojho hovorcu Ľubomíra Andrassyho z prezentácie a podkladov k projektu Bratislavskej mestskej karty."
Aký dôveryhodný zdroj. Ak tú prezentáciu pripravoval niekto z "brigády socialistickej práce" Ing. Crhovej, tak by som sa týmto dezinformáciám ani nečudoval.
Mimochodom, som strašne zvedavý ako budú od radosti vyskakovať všetci "sporolivý" majitelia týchto kariet (pozdravujem hlavne zlošuka) keď zistia, že si v budúcnosti (i keď pri tejto rýchlosti už bude prvá várka kariet po životnosti) na ne nebudú môcť zakúpiť PCL BID.
OK, tak este inak to skusim sformulovat... s pohladu cestujuceho ma zastavky vo Viedni nes..u, to ked vlak stoji po trase kade-tade hej.. v konecnom dosledku sa mi teraz aj tak najviac oplati bus.
Ja by som rád vedel, že či platí 24 hod. lístok VOR (5,70 €), prípadne Einkaufskarte v rámci Viedne aj v EC vlakoch - využiteľné vtedy, keď človek cestuje do / z Viedne autobusom.
Ozaj, Einkaufskarte (4,60 €) platí aj v sobotu? Lebo nerozumiem celkom významu Werktag..
Ja by som povedal presný opak... Totiž na trase Marchegg - Wien premávajú aj osobné vlaky OBB zastavujúce vo všetkých staniciach a zastávkach po trase.
Naproti tomu - obce Kittsee, Pama, Gattendorf a Neudorf by zostali úplne bez obsluhy železničnou dopravou, lebo všetky tam premávajúce vlaky sú vlastne tie do Petržalky. ?
Neviem. Dokonca ani neviem ako je koncipovany CP na tejto linii v tomto rocniku. Domnievam sa vsak, ze EC vlaky nezastavuju v Brucku a.d.L. koli tomu, ze su v preklade v jednom takte s RailJetmi. Paradoxne, o co menej zastavuju RJ v rakusku, o to viac zastaveni maju v madarsku.(Mo-var,Tatabanya).
Madari tak isto (nezmyselne) navysili pocet zastaveni EC-ciek aj na "felvideki vonalon" smerujuceho do slovenskeho Parkany-u...
(R.palota Ujpest,Visegrad,Szob)
Uniformy praveze nie su nejak vyrazne rozlisne pre toho, kto sa uplne nevyzna... U oboch uniforiem dominuje tmava modra. To uniformu Gysevu si iste nepopleties. Ta je totiz zelena.
Nevies nahodou, preco prestali madarske EC zastavovat v Brucku a.d. Leitha? Je to naozaj skoda, predtym to bola jedna z najrychlejsich a najpohodlnejsich moznosti ako sa dostat z Petrzalky na Westbahnhof.
Tak pokial si pamatam, vlakove caty sa menili v Passau (DB/OBB), potom vo Wien (OBB/OBB) a nakoniec v Hegyeshalome (OBB/MAV-START).
Toto ale nemusi platit aj pre rusnove caty. (rusnovodic) isiel mozno "nemec" az do Viedne. ALe v Hegyeshalome sa striedaju vsetci urcite, teda aj na RJ !
Takze madar asi sotva. Navyse bola by tam jazykova bariera, hlavne pri mimoriadnostiach a pod. Prenosna osobna pokladna tzv.POPka je dalsia vec, zmenne EUR/HUF dalsia... atd, atd...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MiroBA
http://www.webnoviny.sk/ekonomika/zeleznice-idu-rusit-70-spojov-na-osm/302681-clanok.html
Ako u nás je bežne zaužívané, že akonáhle je nejaký spoj nevyťažený tak sa hneď ruší namiesto toho aby sa hľadalo riešenie ako ho obsadiť prilákať cestujúcich, nájsť spôsob financovania. Samozrejme, že teraz už je neskoro a nenarobí sa s tým nič lebo to je záležitosť dlhodobá.
Len chcel by som tu dať naznámosť moje nedávne skúsenosti z Rakúska.
Predvčerom som bol pre viacerých asi známom kúpeľnom meste Baden cca 30km od Viedne.
Šiel som tam WLB (Wiener Lokal Bahn - tie modré električky)
Čo som bol prekvapený interval cez Víkendy je 15 (!)minút hoci ide o prímestkú lokálku motajúcu sa cez dediny napriek tomu, že paralelne vedie hlavná želežničná trať Wien - Wiener Neustadt - Semmering .... a k tomu ešte aj cesta s možnosťou autobusovej dopravy.
Čo som bol ešte viac prekvapený vyťaženosťou - po celú dobu bola celá súprava vyťažená asi na cca 10percent a nikto okrem mňa nešiel celú trasu z konečnej na konečnú.
-cestoval som v sobotu tam okolo 12stej a naspäť okolo 5tej.
Pozoruhudné je, že tieto spoje nijak neredukujú ani nerušia pričom evidentne musia byť stratové. Dokonca chodí vždy súprava dvoch vozňov.
Osobne si myslím, že tam na rozdiel od SR je dlhodobý záujem podporovať a dotovať koľajovú dopravu.
Je mi jasné, že teraz ZSSK či štátny rozpočet SR na to proste nemá ale aj to je to proste dlhodobá vyzitka, že tu sa vedenie ŽSR či ZSSK stará len o to aby mali tučné výplaty namiesto dostatočnej modernizácie vozového parku a tratí.
Potom sme tam, kde sme.