Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Otázka k CP L4 : Robia spoje L4, ktoré počas sedla končia na Novom meste aj odchody zo ŽST Nové Mesto alebo z Nového mesta odchádzajú naprázdno a naberajú ľudí až na Zátiší? Keď robí odchody z Nového mesta aj s ľuďmi nebolo by zlé, keby tu bol uvedený aj CP tých odchodov.
Reakcia na: S499.1023 #160668:
pomylil si Madarov s Nemcami, co uz ?
Keď už sem píšem tak aspoň napíšem aj moj pohľad na vývoj MHD v Bratislave. Pohybujem sa po Viedni aj po Bratislave tak porovnávam.
Autobusy - Bratislava za posledné roky zaznamenala výrazný pokrok. Na linkach ktoré obsluhujú krátke autobusy už nevidno klasické "Karosy 732" ale skôr Agora/Citelis a Tedom.
Klbové vozidlá - oceňujem nákup 25ks MB Capacity aj keď cena je vyššia ale zase kvalita. Hádam ešte sa dokúpi aj tých 15ks.
Trochu nie príliš šťastný bol nákup SOR CityNB18, pre ich konštrukčné nedostatky. Hoci mesto ušetrilo, otázne je koľko tieto lacné autobusy vydržia.
Otázne aj je či DPB siahne po pripravovanej kĺbovej verzií Tedom ako náhrada za Karosy B741CNG.
Wiener Linien už prevádzkuje výhradne nízkopodlažné vozidlá vačšinou Gräf & Stift alebo MAN.
Trolejbusy - Tu prebieha konzervovanie Starého, hoci aj Modernizácia je lepšia ako nič. Nizkopodlažných vozidiel zatial len 7 čo je dosť oničom pre tekú rozsiahlu sieť.
Električky - Tu sa dokonca upustilo aj od modernizácií sólo vozidiel. Síce je úspešne ukončená modernizácia električiek K2 ale týchto vozidiel je len 35. Stále je v prevádzke veľa vodidiel s nehospodárnou odporovou výzbrojou a interiérom zodpovedajúcom 60tim rokom. Modernizovaných vozidiel T3 tak ostáva cca 20 čo je žalostne málo. Pritom takéto, i modernizované vozidlá sa v Nemecku už hromadne vyraďujú.
rozhodne ale treba oceniť opravu tratí -posledne hlavne v Tuneli. Stále ako soľ však treba vymeniť trať k Hlavnej Stanici kde stav sa chytá už aj na Ukrajinu.
Viedeň má všetky trate vo veľmi dobrom stave a v premávke prevažujú Nízkopodlažné vozidlá ULF. Staré súpravy E E1 E2 sú dobre udžiavané a majú tichý chod oproti T3.
Netreba spomínať že Vieden aj prevádzkuje Metro ktorým nahrádza postupne povrchové trate.
Isto nie sú toto nejako informácie nové pre mnohých ale asi tak moj pohľad ako cestujúceho.
Reakcia na: S499.1023 #160667:
keby Bratislava patrila do Rakúska, tak by určite tu nebol taký stavebný boom a určite by sem ani nechodilo toľko ľudí z celého Slovenska a obyvateľov by bolo pomenej, keďže by hl.m. SR bolo inde (to by som zvedavý, ktoré mestá by sa o to bili jak tasmánski diabli ? ), univerzít by tu tiež nemuselo byť potom toľko, koľko tu je dnes. STU alebo UK v Rakúsku by vyzeralo dosť "zaujímavo"
Reakcia na: JamaVOku #160672:

ďakujem.
Reakcia na: marek #160671:
je to studentska linka, jazdi len v nedelu jednosmerne po trase Hlavna stanica - SAV - Prokopa Velkeho, nadvazuje na prichody vybranych vlakov, je to na princip 131... ?
včera okolo 22,10h som videl na hlavnej stanici odstaveny mercedes CC a na transparente mal L141. Kde jazdí táto linka? nenašiel som ju ani v CP na imhd.sk
Reakcia na: S499.1023 #160668:

Ale aká téma tu nastala ?
- Rozhodne by toto mesto bolo omnoho krajšie a lepšie. Viedenský prirodzený región by bol aj administratívne ucelený. Celý dnešný Burgenland bol pôvodne "Zalitavský" a z hľadiska zachovania historického rázu mesta je na škodu veci že dnešná Bratislava pod Burgenland nepripadla tiež.
(nevznikli by tu panelové sídliská a nepotreba výstavby "Nového Mostu")
Hlavné Mesto Slovenska by mohol byť Martin alebo Nitra s vačším historickým významom pre Slovákov. Prístup k Dunaju bez Bratislavy by bol ešte v Komárne a v Štúrove.
Reakcia na: kecho #160665:
to samozrejme neplatilo ?
Reakcia na: 810zssk #160657:
A to sa zvažovalo kedy? Bratislava bola vždy zalitavská a na túto hranicu sa nesiahalo ani pri rozpade R-U.
Reakcia na: Ivan3 #160659:
Ty seš chytrej jak rádio ale třeba já a přeber si to jak chceš. Tak si svý moralizátorský kecy nech.
Reakcia na: dopravak123 #160662:
Mohol.
Reakcia na: Valec #160664:
našiel som to tu, 131 išla "podľa potreby":

http://www.dpb.sk/aktuality-a-tlacove-spravy/skolske-prazdniny-v-pracovnych-dnoch-od-27-12-2010-do-7-1-2011

"Linky č. 131 a 141
- dňa 2. a 6. januára 2011 ako aj každú nasledujúcu nedeľu počas skúškového obdobia na VS bude pri zvýšených prepravných nárokoch vo večerných hodinách zabezpečená premávka na linke č. 131.
- štandardná prevádzka liniek č. 131 a 141 bude obnovená od 6. februára 2011."
Reakcia na: TeBeCe #160644:
V tomto bordeli sa ani nečudujem. Minimálne 141 mala začať až včera.
Reakcia na: Ivan3 #160659:
Tak tipujem, že by bola väčšia ako KE, ale nie taká ako dnes. Do BA by sa sťahovali aj Slováci, pretože v minulosti boli vďaka Dunaju a Morave ako prírodnej bariére veľmi intenzívne väzby na ľavý breh Dunaja. Obyvatelia Záhoria, Trnavska a Podunajska by ju určite len tak z princípu neignorovali. Predsalen to bolo vyspelé priemyselné a liberálne mesto, kde sa dalo dorozumieť aj po Slovensky. V minulosti hranice neboli to, čo počas éry národných štátov, či Studenej vojny. Rakušáci by ju tiež neignorovali, veď v 20. storočí stále prebiehala intenzívna urbanizácia. Priestorovo by bola rovnaká, možno aj väčšia, ale tipujem, že obyvateľov by bolo menej, lebo Engerau by zostal Engerau a Theben-Neudorf popripade Biskupice by zostali nieco na styl Parndorfu, teda nejaka ta intraurbanna komercna suburbanizacia, priemyselny park, ale ziadna vysoka prefabrikovana zastavba.

ale to je keby bolo keby 🙂
Reakcia na: dopravak123 #160661:
Nedalo mi to, to "K" by mohol byť Kamil?
Reakcia na: S499.1023 #160651:
? Nie som K.Š., dokonca ani neviem, kto sa za týmito iniciálkami skrýva. Ale jedno prezradím - 22 som mal už dávno ?
Reakcia na: Ivan3 #160659:
Tipujes zle ?
Co by bylo, kdyby Pressburg byl jako Burgenland připojen k Rakousku či by ještě v meziválečném období byl něčím jako Gdaňsk a po válce druhé připojen k Rakousku?
Tak za prvé by toto město nemohlo z5násobit počet obyvatelstva. Slováci by se sem nestěhovali a Rakušané by měli blízko Vídeň. A navíc Rakousko bylo již v té době více urbanizované, takže velké přírůstky obyvatelstva by se nedaly čekat. Bylo by to město menší než Linec či menší než Košice.
Díky blízkosti Vídně by to bylo město bez mezinárodního letiště, protože vnitrostátní linka Vídeň Prešpurk by byla dost zbytečná.
A za třetí většina z vás by v tomto městě ani nebydlela, protože byste se vy a vaši předkové naurbanizovali do jiných měst, třeba do Nitry, takže by vás ani zdejší doprava nezajímala. No a asi by přes Petržalku fungovala linka S-Bahnu do Vídně.
Kolik z vás má předky, kteří se narodili v Bratislavě před rokem 1918/9? tipoval bych že nikdo, ale hlavně, že se bijete v prsa.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.