A ešte pre teba, milý Danko, niečo z webu DP Aréna, kde autor opľúvania spoločnosti SOR aj tebou linkovaného videa, zneuznaný odborár pán Pavel Ďuran, sám o sebe píše:
"protože nejsem technik a problematice konstrukce autobusů rozumím obdobně jako pověstná koza jistému druhu zeleniny"
a vyjadrenie spoločnosti SOR:
„Dovolte mi trochu dovysvětlit problém, protože mé prohlášení pro server DP-ARÉNA bylo uveřejněno v trochu jiném kontextu, než jaká je realita. Naše vozidla NB 18 City
nemají
v principu problém se slabou pevností rámů, jak je uváděno i na konkurenčních portálech.
Ve finále se jednalo o ne zcela vyhovující nastavení pérování náprav pro specifické provozní podmínky Prahy a Bratislavy. Pérování u jednotlivých kol ne zcela správně reagovalo na přejezdy překážek (např. tramvajových pásů) a docházelo tak k namáhání rámu především u zadního vozu.“
Lenže to ty, Danko, nikdy neuznáš, lebo tvoja dovjstavová logika pozná iba SOR = FUJ.
Nenávistnému pľuvačovi na spoločnosť Danielovi Žákovi možem odpovedať len toľko - ja a ďalší ľudia vieme, kto je DP Aréna a vieme, ako takéto video može zaposobiť na laikov typu Dunčo (rozprqacované opravy pred finálnou úpravou a podobne).. Takže nemám čo dodať, dieťatko, pľuj si ďalej.
Lenže - poznáš asi mentalitu našich vodičov a tiež policajtov. Ak sa niekde technicky dá prejsť, aj keď je to zakázané, tak prejdú. A kašlú na značku "LEN PRE MHD". A policajti na to kašlú tiež. Možno na to nekašlú vtedy, keď potrebujú doplniť kvótu pokút ... ?
Zaujímavé zmýšľanie. Dnes, keď sú tam betónové kvetináče a nejaké VDZ, tade bez okolkov prechádzajú policajti, kadejaké Prešporáčiky, či občas dispečeri. A 'no problem' to je, pretože výrobné náklady na doplnkovú značku "okrem MHD" sú minimálne.
Žiadny no problem. Odkazujem Ťa na môj predchádzajúci príspevok o Námestí SNP, resp. o organizácii dopravy na námestí. Ak by sa uvoľnilo SNP pre nočnú dopravu, bolo by treba upraviť zábrany (betónové hranty na kvety, vodorovné značenie a pod). To by ich niekto pred nočnou dopravou dal preč a po jej ukončení zase naspäť? Buď sa tam obnoví cestná doprava (kvôli nočákom) úplne, alebo vôbec.
To je práve to, čo bude treba v prípade takéhoto variantu nočnej dopravy domyslieť - doriešiť. Keď tak na to pozerám, nie je veľa miest - námestí - plôch, kde by sa dala aspoň časť nočných spojov organizovať. No - uvidíme, aké budú návrhy, čo na to Magistrát, občania, atď...
Ešte trochu zaspamujem pre tých, ktorým ušiel jeden link :
Dotazy a odpovědi. Zdroj: Dopravní podnik Bratislava:
1. Môžete špecifikovať o akú technickú poruchu pri tomto type autobusu išlo? My máme totiž informáciu, že problém bol s točňou. Vraj tam boli nejaké slabé liatinové prvky, ktoré praskali a museli sa údajne spevňovať rámy. (Technické problémy potvrdil aj hovorca primátora Andrassy, ktorý hovoril s pánom Derkayom)
Ako uviedol včera pan Ing. Derkay , výrobca uskutočnil kontrolu vozidiel v rámci záruky. Podobne postupoval výrobca podľa mojich informácií aj v Prahe. Predmetom servisného zásahu bolo nastavenie pérovania náprav zadnej časti vozidiel s ohľadom na š pecifické podmienky Prahy a Bratislavy (kvalita ciest, prejazdy električkových pásov a pod.), pri ktorých dochádzalo k namáhaniu rámov nízkopodlažných vozidiel.
2. Koľkých autobusov sa tieto poruchy týkajú?
Nemožno hovoriť o poruchách. Výrobca kontroluje vozidlá po odjazdení určitého počtu kilometrov v rámci prevencie. Pre nás ako pre dopravcu je podstatné, že vozidlá sú prevádzkyschopné a bezpečné.
3. Skončili sa už spomínané opravy v záruke? Lebo pán Andrassy mi povedal, že nie. Kedy sa skončia? A kedy odišli do Libchav?
Momentálne všetky vozidlá flotily SOR BN 18 sú v prevádzke.
4. Aká je záruka, že sa podobné nekvalitné autobusy už nedostanú do Dopravného podniku v Bratislave? Máte na to nejaké kontrolne mechanizmy? Aké?
Nemožno hovoriť o nekvalitných autobusoch. DPB, a.s. prevádzkuje vozidlá od českého výrobcu SOR už viac ako desať rokov. Vozidlá sa podľa relevantných štatistických údajov hodnotia ako jedny z najspoľahlivejších. Čo sa týka kontrolných mechanizmov pri nákupoch vozidiel sú determinované zákonom o verejnom obstarávaní, pričom kľúčových hodnotiacim kritériom musí byť najnižšia cena. Prihliada sa aj na referencie výrobcu ako na vedľajší hodnotiaci parameter. Podobne bolo postupované aj v uvedenom medzinárodnom tendri.
5. Môžete vyčísliť stratu, ktorá vznikla stiahnutím autobusov z MHD? Stačí mi aj odhad alebo interval.
Strata nevznikla. Na kontroly vozidiel je vyhradený plánovaný čas v rámci pravidiel údržby vozidiel MHD v Bratislave tak, aby nebola ohrozená pravidelná výprava podľa platných grafikonov.
6. Za koľko DP BA nakúpil v medzinárodnom tendri spomínané autobusy?
Cena jedného autobusu bola 272 000 Euro (bez DPH)
Tak z hľadiska rozjazdov na všetky smery sa javí najvhodnejší dovjuzol Kollárko-Hodžko a v prípade, žeby práve pruhy na Kollárku slúžili v noci len pre MHD možno by to aj kapacitne postačovalo.
Hodžko je malé, ASMN by unieslo tak max. 4-5 nočákov (ak rátame, že na nejakej by boli krátke vozidlá), z pod Nového mosta by som možno tak 5-6 nočákov zaviedol, na Hodžku by mohla ostať klasika ako dnes s tým, že N72 by pokračovala na Kramáre, t.j. niečo ako N44/47, a potom ostatné linky riešiť tak, že by krátky čas zastavili napr. pod Novým mostom ako L133 má zastávku alebo na AS ako stojí L50. Ešte by sa dalo možno využiť aj stojisko Eurovea alebo pri SND.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.
Dotazy a odpovědi. Zdroj: Dopravní podnik Bratislava:
1. Môžete špecifikovať o akú technickú poruchu pri tomto type autobusu išlo? My máme totiž informáciu, že problém bol s točňou. Vraj tam boli nejaké slabé liatinové prvky, ktoré praskali a museli sa údajne spevňovať rámy. (Technické problémy potvrdil aj hovorca primátora Andrassy, ktorý hovoril s pánom Derkayom)
Ako uviedol včera pan Ing. Derkay , výrobca uskutočnil kontrolu vozidiel v rámci záruky. Podobne postupoval výrobca podľa mojich informácií aj v Prahe. Predmetom servisného zásahu bolo nastavenie pérovania náprav zadnej časti vozidiel s ohľadom na š pecifické podmienky Prahy a Bratislavy (kvalita ciest, prejazdy električkových pásov a pod.), pri ktorých dochádzalo k namáhaniu rámov nízkopodlažných vozidiel.
2. Koľkých autobusov sa tieto poruchy týkajú?
Nemožno hovoriť o poruchách. Výrobca kontroluje vozidlá po odjazdení určitého počtu kilometrov v rámci prevencie. Pre nás ako pre dopravcu je podstatné, že vozidlá sú prevádzkyschopné a bezpečné.
3. Skončili sa už spomínané opravy v záruke? Lebo pán Andrassy mi povedal, že nie. Kedy sa skončia? A kedy odišli do Libchav?
Momentálne všetky vozidlá flotily SOR BN 18 sú v prevádzke.
4. Aká je záruka, že sa podobné nekvalitné autobusy už nedostanú do Dopravného podniku v Bratislave? Máte na to nejaké kontrolne mechanizmy? Aké?
Nemožno hovoriť o nekvalitných autobusoch. DPB, a.s. prevádzkuje vozidlá od českého výrobcu SOR už viac ako desať rokov. Vozidlá sa podľa relevantných štatistických údajov hodnotia ako jedny z najspoľahlivejších. Čo sa týka kontrolných mechanizmov pri nákupoch vozidiel sú determinované zákonom o verejnom obstarávaní, pričom kľúčových hodnotiacim kritériom musí byť najnižšia cena. Prihliada sa aj na referencie výrobcu ako na vedľajší hodnotiaci parameter. Podobne bolo postupované aj v uvedenom medzinárodnom tendri.
5. Môžete vyčísliť stratu, ktorá vznikla stiahnutím autobusov z MHD? Stačí mi aj odhad alebo interval.
Strata nevznikla. Na kontroly vozidiel je vyhradený plánovaný čas v rámci pravidiel údržby vozidiel MHD v Bratislave tak, aby nebola ohrozená pravidelná výprava podľa platných grafikonov.
6. Za koľko DP BA nakúpil v medzinárodnom tendri spomínané autobusy?
Cena jedného autobusu bola 272 000 Euro (bez DPH)