Reakcia na: Valec #157406:
takže filozofia je taká, že pokým nebude prestupovať balík ľudí z vlaku na L801, tak nemá zmysel ju tadiaľ viesť, však načo vyhovieť hoc aj len 10 ľuďom nie? Ak sa dopravcovi či dedine máli aj tých 10 cestujúcich k dobru na tej linke, ktorí by došli vlakom k L801, tak potom srať na to rovno. Sú mi také argumenty ako keď železnice povedali, že sa im tam neoplatí zavádzať vlaky lebo tým vlakom čo tam jazdí skoro nikto ho nevyužíva, ale podotýkam, že len retard mi môže dať taký argument, že tým vlakom nikto necestuje, však kto by cestoval Pannoniou o 22 do práce, keď začína druhý deň ráno a 4 či 5 ráno z BA domov? ? To je taký tupý argument ako keby som spravil linky do Rajky a jazdil tam o 3,9 a 11 ráno a potom o 20 a 23 večer a najlepšie časy kedy ľudia potrebujú dopravu by som ignoroval, a potom vyhlásil, že dopravu sa tam neoplatí robiť ?
Valec
Dlhý čas na zavedenie môže súvisieť s tým, že od prvotného zámeru po jeho realizáciu je potrebné vykonať množstvo byrokratických krokov, od prípravy samotného projektu, čakanie na vyhlásenie výzvy, kedy sa možno projekt prihlásiť, cez jeho posúdenie riadiacim orgánom (príslušné ministerstvo) až po úspešne ukončenú suťaž na vozidlá. Čo všetci vieme, minimálne súťaž bola robená na 2x, keďže na prvý raz ju ÚVO pre námietky zrušil. Netreba tiež zabúdať, že ide o medzinárodnú linku a teda na vydanie jej licencie sa okrem príslušných miest a obcí musia vyjadriť aj kraje a ministerstvá, každý z týchto úradov má určitú zákonnú dobu...
Čo sa vedenia linky týka, pôvodný (a stále presadzovaný názor) je, že linka bude končiť pri železničnej stanici (čomu nasvedčuje aj skutočnosť minule omylom zverejnených nových zastávok). Avšak vzhľadom na technický stav priestoru, kde sa malo vozidlo bolo zvolené miesto toto už existujúce obratisko. Ak bude daný predstaničný priestor do kultúrneho stavu, môže byť opäť naštartovaný proces zmeny licencie medzinárodnej linky (už len „sprosté“ pridanie zastávky si ho vyžaduje) a až po tom môže byť trasa zmenená. Medzičasom sa snáď podarí obci doriešiť aj lokalizáciu ostaných zastávok (keď už nie inak, tak aspoň vyznačením dopravného značenia). Ja sa len čudujem, že verejnosť vie DPB obviniť aj z tohto.
Re #157405 no.ev.di.: Tebe je síce škoda zas čosi vysvetľovať (polovica tých vecí tu už minimálne raz padla), ale dám si opäť tú námahu:
„To, že nepridali žiadnu zastávku alebo aspoň nespravili v Rajke zónu "hail & ride" mi príde ako absolútne ignorovanie nejakých zdravých zásad pri tvorení liniek.“
Zastávky zriaďuje obec, dopravca nemôže zastavovať len tak kde sa mu zapáči.
„Má však pravdu v tom, že linka mohla chodiť aspoň k stanici, t.j. mať pri nej zastávku“
Ako to tam môže mať zastávku, keď tam žiadna zastávka nie je, najbližšia zastávka Volánu pri stanici je až za križovatkou, odkiaľ sa už nedá legálne vrátiť späť.
Nezadnedbateľným faktom je aj to, že celú linku financuje mesto len zo svojich peňazí a nevidí sa mi práve najlogickejšie pendlovať hore-dole po Rajke s víziou, že sa priemerná obsaditeľnosť vozidla zvýši z 0,2 cestujúceho na 0,22 (toto je len môj optimistický odhad – neexistuje, aby až o toľko viac ľudí cestovalo na ŽST).