Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #155460:
"vytvoriť prednosť električky zo všetkých smerov" pred IAD sa dá jednoducho zmenou hlavnej cesty podľa #155450 😉
Reakcia na: no.ev.di. #155456:
No tak to vrele dúfam, že ho nespravíš, keďže v jednom príspevku vytvoriť prednosť električky zo všetkých smerov a ešte tvrdiť "hoc zo zákona má elina prednosť", to už vyžaduje veľkú tuposť.
A načo ti vlastne bude vodičák, keď neustále proklamuješ svoju obrovskú nenávisť k tým, čo si "vyvážajú rite"?
Reakcia na: Ike #155455:
snáď by si značku "daj prednosť v jazde" všimli ? a keď nie, po 3-4 zdemolovaných autách by si to zapamätali 😉 btw. z Radlinského smer na stanicu tiež majú eliny zo zákona pri odbočovaní doprava prednosť pred IGK a v pohode sa to rešpektuje...

Re #155423 Martin Fundárek: posunutie cesty a vytvorenie ostrovčeka na Radlinského už zrejme padá, lebo pred daňovým je na chodníku asi 5 zelených značiek. osobne to tipujem na JCD stavbu, ale sa mi zdajú dosť ďaleko od seba, takže buď to bude nejaký dlhší prístrešok alebo tam šupnú aj automat na lístky...
Reakcia na: Valec #155457:
U nás nepochopili ani preferenciu, takže predpokladám, že na tento signál by potrebovali na KDI minimálne doktorát ?
Reakcia na: Ike #155446:
Môžeš to kľudne rozdeliť do viacerých križovatiek (ako sa to bežne, i keď nie podľa predpisov a noriem) robí a vtedy si budú dávať prednosť len električky nazvájom. A to už by problém (pri intenzite z SNP) nebol.

Re #155453 S499.1023: No, tak rezanie do linolea je ešte ešte lepší spôsob ako dierne štítky. ? BTW, zmeniť už hotový signálny plán nemôže opäť trvať dlhšie ako pol hodinu. Takže za čas prípravy stanoviska magistrátu to mohli mať aj zmenené

Re #155455 Ike: Mimimálne na Nám. osloboditeľov v KE taký signál mali (predtým než priecestie stavbou Auparku zaniklo). Samozrejme v Rakúsku je takých signálov hneď niekoľko. Len v Bratislave by to na KDI nepochopili.
Reakcia na: S499.1023 #155454:
robím si ho práve... ale aký to má súvis s mojím názorom na semafory? Tie električky som myslel tak, že by mali prednosť pred IAD, avšak pri dávaní prednosti v jazde medzi električkami by bolo jasne treba stanoviť jeden hlavný smer, čo by bolo Špitálska - Štúrova a tí čo by išli z/na Nám. SNP by dávali prednosť.
Reakcia na: kecho #155450:
To by tam potom s istotou museli dať spomalovače, pretože tipujem, že 95% vodičov by prehliadlo, že majú dať prednosť. I keď by sa to dalo riešiť červeným signálom stop so žltým signálom pozor, ktorý sa používa na zabezpečenie vjazdu elekričky na cestu. I keď pravdu poviem, tento signál som nikdy v skutočnosti nevidel, len vo vyhláške sa spomína

"(5) V osobitných prípadoch, napríklad na zabezpečenie
vjazdu električky na cestu, sa používa signál s červeným
svetlom „Stoj!“, ktorému predchádza signál s plným
žltým svetlom „Pozor!“; vodič je povinný zastaviť
vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a, č. V 5b
alebo č. V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným
signalizačným zariadením."

Možno by šlo spraviť to, že hlavná cesta zostane hlavná s tým, že električková trať by sa týmto signálom nadradila (hoci pri odbočovaní z Kamenného na nám SNP má električka prednosť, pri výjazde z SNPčka musí dať prednosť vozidlám v kolíznom smere a pri jazde zo Štúrovej protiidúcim vozidlám) tak, že najprv by sa riešila prednosť medzi električkami a až potom by šli vozidlá.
Reakcia na: no.ev.di. #155445:
Ty nemáš vodičák, že? A je to vidno.
Reakcia na: Valec #155443:
Ani v časoch, keď som chodieval brigádovať na MSK (1978-1980) sa radiče neprogramovali diernymi štítkami. Siemens EST a GA sa programovali diódovými maticami, FU rezaním signálneho plánu do linolea ? , AŽD vynálezy BD, BD-S a spol si už nepamätám.
Každopádne najdlhšou fázou preprogramovania radiča bola tvorba signálneho plánu, rozhodne nie fyzické preprogramovanie.
Najlepšie na relácii bolo, že absolútne, ale absolútne nikdo nespomenul, aká je tam VYPRÁZDŇOVACIA doba, len raz tam čosi odznelo, že aj tá je krátka. Však samotnej zelenej stačia aj dve sekundy.
Reakcia na: Ikarus #155447:
vyborne a dajme ich teraz vsetky na "vhodnu linku " 94 ? , včera tam boli zase 3 ?
Reakcia na: Ike #155446:
stačí zmeniť hlavnú cestu na námSNP-Štúrova a zo 6 smerov bude mať elina vždy prednosť pred IAD 😉 keďže elina pri odbočovaní doprava má prednosť pred autom, ktoré ide napravo od nej v rovnom smere
potom by už stačila iba slušnosť, aby sa elinári seriózne púšťali medzi sebou...
Reakcia na: Marek1978 #155448:
vedla seba ich stoji presne 10, jedine zeby tych 5 bolo niekde "skrytych" alebo este nie su vo vozovni ?
Reakcia na: Ikarus #155447:
15ks
Neviem, ci to tu niekto nepisal, ale petrzalskej vozovni pribudla flotila minimalne 10tich novych MBCC 🙂
Reakcia na: no.ev.di. #155445:
Električka na Kamennom by bez semaforov nemala prednosť zo všetkých smerov. Električky idúce z nám. SNP by museli dať prednosť vozidlám a električkám, ktoré idú v kolíznom smere.

Čisto teoreticky, ak by tam boli len električky, aj tak to máš križovatku - nemôžeš mať tri hlavné cesty
Reakcia na: zakaznik #155441:
no zabili hlavne tým Kamenným námestím ? tam sa práve treba snažiť o odstránenie semaforov, osadenie značky o prednosti v jazde električky zo všetkých smerov (hoc zo zákona má elina prednosť, ale pre spomalených radšej osadiť 3ks zn)+upozornenie na chodcov pre IAD. Dúfam, že v Petržalke už nepribudne ďalší semafor a že ten na Lachovej si dlho nepožije, lebo takú kravinu ako dať semafor na výjazd z parkoviska a zastavovať pre to premávku na hlavnej ceste, tak to neviem kde majú ešte. ?
Reakcia na: Valec #155443:
Zda sa mi, ze ostrovcek je prilis maly (je to len taky trojuholnik), no nic nebrani tomu, aby sa rozsiril (resp. predlzil, aby som bol korektny). Potom by to slo.
Reakcia na: S499.1023 #155436:
a na vyjadrenie magistrátu si zabudol. Najlepší bol úsek o náročnom preprogramovaní radiča. Pokiaľ viem, tak preprogramovanie pamäte trvá tak cca 20 minút a tú potom stačí v radiči len vymeniť (to je tak na minútu roboty). Jedine, že by sa tieto naše (vraj už historické) Siemens radiče preprogramovávali pomocou diernych štítkov. ?

Re #155442 Ike: No, musím si to pozrieť na mieste, ale nedal by sa priechod rozdeliť na dve časti s vybudovaním ostrovčeka medzi tým jedným pruhom a traťou? Však miesto tam musí byť (keďže od mosta je ľavý pruh len na odbočenie vľavo). Takže cez dvojpruhový úsek+trať by mohla byť zelená pre chodcov dlhšia a cez jednopruhový stačí aj tých 7 sekúnd. Keď by som si tam ešte domaľoval električkovú preferenciu (teda aspoň predlžovanie fázy).... No proste nádhera.
Reakcia na: S499.1023 #155436:
Špecialitka bola, že podľa istej slečny je červená dosť krátko.... ? ?

a riešenie podmienené ďaľším jazdným pruhom? nejak mi to nedocvaklo... Chodím tadiaľ dosť často aj autom a viem, že 5s by ma určite nezabilo... Priepustnosť dopravy (akejkoľvek formy) skôr brzdia zhovadilosti typu Kuklovská a pod. ... Nech sa na toto pozrú páni z riaditeľstva

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement