pokiaľ viem , Prievidza ziskala, Zvolen sa teraz uchadza s tymi 14 klb. vozmi a Bratislava nema narok alebo v ramci ineho oper.programu . Este aj Trnava a Kosice dostali CNG shitelisy z eurofondov
Podľa mňa je základom na určenie toho, či ide o spoločnú prevádzku to, či je trať na samostatnom zemnom telese a ďalej to, či tu možno hovoriť o tom, že pri danej trati existuje prázdne územie, ktoré rozmermi zodpovedá obvodu dráhy. Pokiaľ sú vyššie uvedené podmienky splnené, tak by malo ísť o trať mimo pozemnej komunikácie.
Ivan, zákon o dráhach neuvádza nijaké obmedzenie rýchlosti. Mnou citovaným ustanovením však odkazuje na zákon o cestnej premávke, ktorý rýchlosti obmedzuje. Preto napr. električka na Špitálskej nemôže ísť rýchlejšie než 30 km/h (lebo je tam je zóna 30 a ide o spoločnú premávku), ale povedzme na košickej rýchlodráhe či v našom tuneli obmedzenie na 50 km/h neplatí a rýchlosť tam určuje prevádzkovateľ dráhy.
To by zaujímalo aj mňa. Je napr. evidentné, že na Špitálskej ide o spoločnú premávku a naopak v tuneli či v úsekoch Vinohrady-Hybešova a Čachtická-Komisárky nejde o spoločnú premávku. Ale ide o spoločnú premávku v úseku Vinohrady-Račianske mýto? To už si nie som istý.
Inak zaujímalo by ma, ako je definovaná "spoločná prevádzka električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky".
Pri trolejbusoch je mi to jasné (ani si neviem predstaviť, ako by vyzerala trolejbusová dráha, ktorá nie je spoločná s cestnou premávkou), ale pri električkách mi to úplne jasné nie je - za akých okolností sa v zmysle tohto zákona dráha nepovažuje za spoločnú z cestnou premávkou? Nejaký príklad aj v BA?
Treba v prvom rade vychádzať z § 53 ods. 2 vyhlášky MDPT č. 351/2010 o dopravnom poriadku dráh, kde je uvedené, že "rýchlosť a podmienky jazdy električkového vlaku alebo trolejbusového vlaku pre trať a jednotlivé traťové úseky určí dráhový podnik (DPB) podľa technologických, technických a stavebných podmienok trate a podľa stavu dopravných zariadení a dráhových vozidiel." Z toho vyplýva, že predpis DPB je záväzný vždy, pokiaľ rýchlosť ním určená nie je vyššia ako rýchlosť určená na základe zákona o cestnej premávke, resp. jeho vykonávacej vyhlášky.
Ešte raz:
Niekto tu písal o tom, že na trolejbus sa vťahuje zákon o dráhach a že z toho vyplýva povolená vmax 50 km/h.
Ja som sa odvolal na predpis D1/2, ktorý spomína zákon o cestnej premávke (č. 8/2009), ale nespomína zákon o dráhach. Je pravda, že D1/2 je len interný predpis.
Po druhé som sa pýtal, kde v zákone o dráhach sa uvádza obmedzenie na 50 km/h.
Aj z toho, čo Ty uvádzaš, vyplýva, že ak niekde dopravným značením povolené v obci viac ako 50 km/h, trolejbus môže ísť (podľa predpisov) viac ako 50 km/h, a je to v súlade so zákon o dráhach.
Takže zo zákona o dráhach nevyplýva priamo 50 km/h pre trolejbus.
A ani električku - alebo je tam ešte iný paragraf?
§ 14 ods. 5: Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ivanbuto
Pri trolejbusoch je mi to jasné (ani si neviem predstaviť, ako by vyzerala trolejbusová dráha, ktorá nie je spoločná s cestnou premávkou), ale pri električkách mi to úplne jasné nie je - za akých okolností sa v zmysle tohto zákona dráha nepovažuje za spoločnú z cestnou premávkou? Nejaký príklad aj v BA?
Prosím o výklad aj S499.
Dík.