pokiaľ viem , Prievidza ziskala, Zvolen sa teraz uchadza s tymi 14 klb. vozmi a Bratislava nema narok alebo v ramci ineho oper.programu . Este aj Trnava a Kosice dostali CNG shitelisy z eurofondov
Podľa mňa je základom na určenie toho, či ide o spoločnú prevádzku to, či je trať na samostatnom zemnom telese a ďalej to, či tu možno hovoriť o tom, že pri danej trati existuje prázdne územie, ktoré rozmermi zodpovedá obvodu dráhy. Pokiaľ sú vyššie uvedené podmienky splnené, tak by malo ísť o trať mimo pozemnej komunikácie.
Ivan, zákon o dráhach neuvádza nijaké obmedzenie rýchlosti. Mnou citovaným ustanovením však odkazuje na zákon o cestnej premávke, ktorý rýchlosti obmedzuje. Preto napr. električka na Špitálskej nemôže ísť rýchlejšie než 30 km/h (lebo je tam je zóna 30 a ide o spoločnú premávku), ale povedzme na košickej rýchlodráhe či v našom tuneli obmedzenie na 50 km/h neplatí a rýchlosť tam určuje prevádzkovateľ dráhy.
To by zaujímalo aj mňa. Je napr. evidentné, že na Špitálskej ide o spoločnú premávku a naopak v tuneli či v úsekoch Vinohrady-Hybešova a Čachtická-Komisárky nejde o spoločnú premávku. Ale ide o spoločnú premávku v úseku Vinohrady-Račianske mýto? To už si nie som istý.
Inak zaujímalo by ma, ako je definovaná "spoločná prevádzka električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky".
Pri trolejbusoch je mi to jasné (ani si neviem predstaviť, ako by vyzerala trolejbusová dráha, ktorá nie je spoločná s cestnou premávkou), ale pri električkách mi to úplne jasné nie je - za akých okolností sa v zmysle tohto zákona dráha nepovažuje za spoločnú z cestnou premávkou? Nejaký príklad aj v BA?
Treba v prvom rade vychádzať z § 53 ods. 2 vyhlášky MDPT č. 351/2010 o dopravnom poriadku dráh, kde je uvedené, že "rýchlosť a podmienky jazdy električkového vlaku alebo trolejbusového vlaku pre trať a jednotlivé traťové úseky určí dráhový podnik (DPB) podľa technologických, technických a stavebných podmienok trate a podľa stavu dopravných zariadení a dráhových vozidiel." Z toho vyplýva, že predpis DPB je záväzný vždy, pokiaľ rýchlosť ním určená nie je vyššia ako rýchlosť určená na základe zákona o cestnej premávke, resp. jeho vykonávacej vyhlášky.
Ešte raz:
Niekto tu písal o tom, že na trolejbus sa vťahuje zákon o dráhach a že z toho vyplýva povolená vmax 50 km/h.
Ja som sa odvolal na predpis D1/2, ktorý spomína zákon o cestnej premávke (č. 8/2009), ale nespomína zákon o dráhach. Je pravda, že D1/2 je len interný predpis.
Po druhé som sa pýtal, kde v zákone o dráhach sa uvádza obmedzenie na 50 km/h.
Aj z toho, čo Ty uvádzaš, vyplýva, že ak niekde dopravným značením povolené v obci viac ako 50 km/h, trolejbus môže ísť (podľa predpisov) viac ako 50 km/h, a je to v súlade so zákon o dráhach.
Takže zo zákona o dráhach nevyplýva priamo 50 km/h pre trolejbus.
A ani električku - alebo je tam ešte iný paragraf?
§ 14 ods. 5: Ak ide o spoločnú prevádzku električkovej dráhy alebo trolejbusovej dráhy a cestnej premávky, vzťahujú sa na ich prevádzku aj pravidlá cestnej premávky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider